Suivre
Rodica AILINCAI
Rodica AILINCAI
Adresse e-mail validée de upf.pf
Titre
Citée par
Citée par
Année
CLIL: A Science lesson with breakthrough level young EFL learners
Z Gabillon, R Ailincai
Education 3 (3), 168-177, 2013
372013
Parenting education: Which intervention model to use?
R Ailincai, A Weil-Barais
Procedia-Social and Behavioral Sciences 106, 2008-2021, 2013
282013
La formation initiale des enseignants en contexte de confinement: une enquête comparative dans la France d’outre mer
PO Weiss, C Ramassamy, S Ferriere, M Alì, R Ailincai
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire 17 (3), 178-194, 2020
252020
Comparaison des écosystèmes éducatifs chez deux groupes d'Amérindiens: les Wayãpi et les Wayana
R Ailincai, S Jund, M Alì
Raisons, comparaisons, éducations: la revue française d'éducation comparée 8 …, 2012
242012
Un dispositif d’éducation parentale
R Ailincai
Sensibilisation des parents à leur, 2005
21*2005
Content and language integrated learning: In search of a coherent conceptual framework
Z Gabillon, R Ailincai
The European Conference on Language Learning (ECLL) 2015, 311-324, 2015
182015
De l'introduction des TICE à l'École aux pratiques actuelles des jeunes.
FX Bernard, R Ailincai
Raisons, comparaisons, éducations: la revue française d'éducation comparée …, 2012
182012
Un dispositif de sensibilisation parentale dans un musée scientifique
R Ailincai, A Weil-Barrais
Revue Internationale de l’Education Familiale, 87-108, 2006
182006
De l'étude des interactions parents-enfants dans un contexte muséal scientifique à une proposition d'intervention innovante auprès des parents
R Ailincai, A Weil-Barais, M Caillot
Les quatrièmes rencontres de l'ARDIST Lyon 12-15 octobre 2005, 5-12, 2005
172005
Analysing teachers’ representations of digital technology using a Grounded Theory approach
R Ailincai, Z Gabillon
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 14 (10), 18 p., 2018
162018
Learning and Growing in Indigenous Amazon: The Education System of French Guiana Wayana-Apalaï Communities
M Alì, R Ailincai
Procedia-Social and Behavioral Sciences 106, 1742-1752, 2013
162013
The role of artefacts and gestures in CLIL lessons
Z Gabillon, R Ailincai
TESOLANZ journal 24, 26-37, 2016
152016
Child development in post-colonial contexts: educational change and ethnic transfiguration in a French Guiana Wayana-Apalaï indigenous community
M Ali, R Ailincai
Procedia-Social and Behavioral Sciences 174, 3625-3632, 2015
142015
Epistemic activities, schooling and parenting styles: A case study in French Guiana rural contexts
R Ailincai, M Alì, S Alby
Contextes et didactiques. Revue semestrielle en sciences de l’éducation, 2018
132018
Confinati nell’Eden. L’esperienza dei genitori tahitiani durante la pandemia
M Cadousteau, E Guy, R Ailincai, M Alì
Rivista italiana di educazione familiare 18 (1), 113-152, 2021
122021
School and family involvement in educational practices in French Polynesia
R Ailincai, Z Gabillon, J Vernaudon, M Paia, M Alì
The IAFOR International Conference on Education-Hawaii 2016, 199-215, 2016
122016
Migration and identities of “indigenous” socio-cultural groups in French Guiana: a case study of students along the Oyapock and Maroni Rivers
I Hidair, R Ailincai
Procedia-Social and Behavioral Sciences 174, 878-885, 2015
112015
Multilingual primary education initiative in French Polynesia
Z Gabillon, R Ailincai
Procedia-Social and Behavioral Sciences 174, 3595-3602, 2015
112015
Using video recorded corpus to analyze classroom interactions in elementary school EFL classes
Z Gabillon, R Ailincai
International Teacher Education Conference 2017 (paper published in TOJET …, 2017
92017
Étude de la variabilité interactionnelle parentale en contexte multiculturel et plurilingue
R Ailincai, FX Bernard, S Alby, M Alì, I Hidair-Krivsky
Colloque international «Cognition sociale, formes d’expression et …, 2014
92014
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20