Suivre
Isabelle Aimé
Isabelle Aimé
Adresse e-mail validée de kedgebs.com
Titre
Citée par
Citée par
Année
Brand gender-bending:The impact of an endorsed brand strategy on consumers’ evaluation of gendered mixed-target brands
SL Azar, I Aimé, I Ulrich
European Journal of Marketing, 2018
502018
La marque
C Lai, I Aimé
Dunod, 2005
432005
The dynamic construction of brand storytelling
I Aimé
Journal of strategic marketing, 2021
212021
Le changement de nom de marque: définition, clarification et proposition d’une typologie
I Aimé-Garnier, C Lai
Décisions Marketing, 33-46, 2008
202008
Le «naming»: une forme de parrainage originale
E Delattre 1, I Aimé 2
Revue management et avenir, 51-70, 2010
182010
The brand, the persona and the algorithm: how datafication is reconfiguring marketing work☆
I Aimé, F Berger-Remy, ME Laporte
Journal of Business Research 145, 814-827, 2022
172022
Lessons from nearly a century of the brand management system
I Aimé, F Berger-Remy, ME Laporte
Journal of Historical Research in Marketing 10 (4), 420-450, 2018
172018
Stay close but not too close: The role of similarity in the cross-gender extension of patronymic brands
I Ulrich, SL Azar, I Aimé
Journal of Business Research 120, 157-174, 2020
132020
L’impact des différentes stratégies de changement de nom de marque sur la représentation de la marque et l’attitude des consommateurs
I Aimé
Paris 9, 2007
112007
The reconfiguration of marketing organization in the age of digital transformation: a paradox perspective
F Berger-Remy, I Aimé, ME Laporte
Management revue, 2021
42021
Editorial to the special issue brands in the digital world: challenges and perspectives
MA Achabou, I Aimé
Journal of Strategic Marketing 30 (4), 335-339, 2022
32022
Digital transformation of marketing: fashion or organizational revolution?
I Aimé, F Berger-Remy, ME Laporte
HAL Post-Print, 2020
12020
Digital Metamorphosis of the Organizations: Myth or Reality?
I Aimé, F Berger-Remy, ME Laporte
HAL Post-Print, 2019
12019
A history of the brand management system
I Aimé, F Berger-Remy, ME Laporte
Explorations in Globalization and Glocalization: Marketing History through …, 2017
12017
COMMENT SUBSTITUER UNE MARQUE CONNUE PAR UNE NOUVELLE MARQUE INCONNUE: LES CAS BIO-ACTIVIA ET GEMEY-MAYBELLINE.
I Aimé, C Lai
Revue Française du Marketing, 2013
12013
A phytosociological perspective on digital transformation: A case of the marketing organization of a legacy firm
F Berger-Remy, ME Laporte, I Aimé
European Group for Organizational Studies (EGOS 2023), 2023
2023
Theorizing digital transformation: a phytosociological approach
F Berger-Remy, ME Laporte, I Aimé
European Academy of Management (EURAM 2023), 2023
2023
La transformation digitale du marketing comme mode managériale: une démystification du discours des consultants
ME Laporte, I Aimé, F Berger-Remy
Revue management et avenir, 89-113, 2021
2021
Viewing the digital transformation of marketing as a management style: Decrypting consultants' discourse
MÈ Laporte, I Aimé, F Berger-Remy
Management Avenir 122 (2), 89-113, 2021
2021
Le rôle central des experts dans la transformation digitale du marketing
I Aimé, F Berger-Remy, ME Laporte
HAL Post-Print, 2019
2019
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20