Suivre
Séverine Erhel
Séverine Erhel
LP3C Université Rennes 2
Adresse e-mail validée de univ-rennes2.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Digital game-based learning: Impact of instructions and feedback on motivation and learning effectiveness
S Erhel, E Jamet
Computers & education 67, 156-167, 2013
9182013
Improving instructions in educational computer games: Exploring the relations between goal specificity, flow experience and learning outcomes
S Erhel, E Jamet
Computers in Human Behavior 91, 106-114, 2019
1012019
Does multitasking in the classroom affect learning outcomes? A naturalistic study
E Jamet, C Gonthier, S Cojean, T Colliot, S Erhel
Computers in Human Behavior 106, 106264, 2020
752020
Using pop‐up windows to improve multimedia learning
S Erhel, E Jamet
Journal of Computer Assisted Learning 22 (2), 137-147, 2006
692006
Effects of stereoscopic display on learning and user experience in an educational virtual environment
E Loup-Escande, E Jamet, M Ragot, S Erhel, N Michinov
International Journal of Human–Computer Interaction 33 (2), 115-122, 2017
452017
The effects of goal-oriented instructions in digital game-based learning
S Erhel, E Jamet
Interactive Learning Environments 24 (8), 1744-1757, 2016
382016
Les effets de l'intégration spatiale de fenêtres ponctuelles sur la compréhension de documents illustrés
E Jamet, S Erhel
Psychologie française 51 (1), 73-86, 2006
242006
Tweet to teach: Using a twitter-based instructional method to improve student motivation and academic outcomes in higher education
S Erhel, N Michinov, A Noël, C Gonthier
The internet and higher education 55, 100876, 2022
172022
From acceptability to acceptance: Does experience with the product influence user initial representations?
N Martin, É Jamet, S Erhel, G Rouxel
HCI International 2016–Posters' Extended Abstracts: 18th International …, 2016
172016
Concevoir des environnements virtuels éducatifs avec les utilisateurs finaux: Exemple du projet VirtualiTeach
E Loup-Escande, É Jamet, M Ragot, S Erhel, N Michinov, C Peltier, ...
Terminal. Technologie de l'information, culture & société, 2015
172015
The Flow Observational Grid: An observation-based solution to assess flow states
C Tordet, S Erhel, E Wodey, E Jamet, N Nardi, C Gonthier
Journal of Happiness Studies 22, 3069-3089, 2021
142021
What links between user experience and acceptability?
N Martin, S Erhel, É Jamet, G Rouxel
Proceedings of the 27th Conference on l'Interaction Homme-Machine, 1-6, 2015
142015
How can positive effects of pop-up windows on multimedia learning be explained?
S Erhel, E Jamet
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 20 (2), 135-156, 2011
132011
La démarche de Conception Centrée-Utilisateur en Réalité Virtuelle: l’exemple du projet VirtualiTeach
E Loup-Escande, L Dominjon, D Perret, S Erhel, E Jamet, N Michinov, ...
Journées de l’Association Française de Réalité Virtuelle, 2013
82013
A priori acceptability of various types of digital display feedback on electricity consumption
S Fleury, É Jamet, E Michinov, N Michinov, S Erhel
Le travail humain 81 (3), 247-267, 2018
62018
Evaluation of technological products in mobility context: first steps toward new scales with single items
N Martin, É Jamet, S Erhel, G Rouxel
Actes de la 28ième conference francophone sur l'Interaction Homme-Machine …, 2016
52016
Comprendre les effets des Serious Game Éducatifs sur l’apprentissage et la motivation
S Erhel, E Jamet
Le numérique en sociétés: actes du 9e Séminaire M@ rsouin, tenu à Bénodet …, 2012
42012
Apprendre à partir d’illustrations, de vidéos ou de jeux vidéo: une mise en perspective de quelques travaux d’Alain Lieury
E Jamet, S Erhel
Bulletin de psychologie 72 (5), 401-414, 2019
32019
A study of gender similarity between animated pedagogical agents and young learners
AL Kervellec, E Jamet, V Dardier, S Erhel, G Le Maner-Idrissi, E Michinov
Learning and Collaboration Technologies: Third International Conference, LCT …, 2016
32016
Quels liens entre expérience utilisateur et acceptabilité?
N Martin, S Erhel, E Jamet, G Rouxel
27ème conférence francophone sur l'Interaction Homme-Machine., w13, 2015
32015
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20