Cécile Ouvrier-Buffet
Cécile Ouvrier-Buffet
LDAR / UPEC
Adresse e-mail validée de u-pec.fr
TitreCitée parAnnée
Exploring mathematical definition construction processes
C Ouvrier-Buffet
Educational Studies in Mathematics 63 (3), 259-282, 2006
632006
A mathematical experience involving defining processes: in-action definitions and zero-definitions
C Ouvrier-Buffet
Educational Studies in Mathematics 76 (2), 165-182, 2011
322011
Construction de définitions/construction de concept: vers une situation fondamentale pour la construction de définitions en mathématiques
C Ouvrier-Buffet
Université Joseph-Fourier-Grenoble I, 2003
292003
Construction of Mathematical Definitions: An Epistemological and Didactical Study.
C Ouvrier-Buffet
International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2004
182004
Des définitions pour quoi faire? Analyse épistémologique et utilisation didactique
C Ouvrier-Buffet
Ed. Fabert, 2007
142007
An activity for constructing a definition
C Ouvrier-Buffet
PME CONFERENCE 4, 4-025, 2002
132002
Algorithmique et apprentissage de la preuve
S Modeste, S Gravier, C Ouvrier-Buffet
Repères IREM 79, 51-72, 2010
112010
Discrete mathematics teaching and learning
C Ouvrier-Buffet
92014
Can the Aristotelian and Lakatosian Conceptions constitute a tool for the analysis of a definition construction process
C Ouvrier-Buffet
Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education 2, 19-36, 2003
92003
Modélisation de l'activité de définition en mathématiques et de sa dialectique avec la preuve Étude épistémologique et enjeux didactiques
C Ouvrier-Buffet
62013
A model of mathematicians' approach to the defining processes
C Ouvrier-Buffet
42015
Quelles sont les conceptions d’élèves, d’enseignants, de mathématiciens contemporains sur la définition
C Ouvrier-Buffet
Repères IREM 100, 5-24, 2015
42015
Mathematics in context: Focusing on students
MGB Bussi, S Gade, M Janvier, JP Kahane, VJ Matsko, M Maschietto, ...
Challenging Mathematics In and Beyond the Classroom, 171-203, 2009
42009
Classification activities and definition construction at the elementary level
C Ouvrier-Buffet
Proceedings of PME 30 (4), 297-304, 2006
42006
Maths à Modeler: Research-Situations for Teaching Mathematics
S Gravier, C Ouvrier-Buffet
Challenging Mathematics in and beyond the Classroom. ICMI STUDY 16, 2006
42006
Dévolution et gestion de situations de construction de définitions en mathématiques
C Ouvrier-Buffet
Symposium «Travail du professeur et dévolution dans les classes ordinaires, 2004
42004
Definition construction and concept formation–
C Ouvrier-Buffet
CERME 3 (Conference of the European Society for Research in Mathematics …, 2003
42003
L’activité de définition: vers un mode de pensée spécifique
C OUVRIER-BUFFET
Colloque EMF, GT3, 2012
32012
Les Situations-Recherche: Apprendre à chercher en mathématiques
L Cartier, K Godot, E Knoll, C Ouvrier-Buffet
Colloque EMF et AMQ. Canada: Université de Sherbrooke, 2006
32006
Zum Begriff der Definition: Eine epistemologisch-didaktische Untersuchung
C Ouvrier-Buffet
na, 2002
32002
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20