Cécile Ouvrier-Buffet
Cécile Ouvrier-Buffet
LDAR / UPEC
Adresse e-mail validée de u-pec.fr
TitreCitée parAnnée
Exploring mathematical definition construction processes
C Ouvrier-Buffet
Educational Studies in Mathematics 63 (3), 259-282, 2006
632006
A mathematical experience involving defining processes: in-action definitions and zero-definitions
C Ouvrier-Buffet
Educational Studies in Mathematics 76 (2), 165-182, 2011
312011
Construction de définitions/construction de concept: vers une situation fondamentale pour la construction de définitions en mathématiques
C Ouvrier-Buffet
Université Joseph-Fourier-Grenoble I, 2003
302003
Construction of Mathematical Definitions: An Epistemological and Didactical Study.
C Ouvrier-Buffet
International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2004
182004
Des définitions pour quoi faire? Analyse épistémologique et utilisation didactique
C Ouvrier-Buffet
Ed. Fabert, 2007
142007
An activity for constructing a definition
C Ouvrier-Buffet
PME CONFERENCE 4, 4-025, 2002
132002
Discrete mathematics teaching and learning
C Ouvrier-Buffet
Encyclopedia of Mathematics Education, 181-186, 2014
92014
Can the Aristotelian and Lakatosian Conceptions constitute a tool for the analysis of a definition construction process
C Ouvrier-Buffet
Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education 2, 19-36, 2003
92003
Algorithmique et apprentissage de la preuve
S Modeste, S Gravier, C Ouvrier-Buffet
Repères IREM 79, 51-72, 2010
82010
A model of mathematicians' approach to the defining processes
C Ouvrier-Buffet
42015
Quelles sont les conceptions d’élèves, d’enseignants, de mathématiciens contemporains sur la définition
C Ouvrier-Buffet
Repères IREM 100, 5-24, 2015
42015
Classification activities and definition construction at the elementary level
C Ouvrier-Buffet
Proceedings of PME 30 (4), 297-304, 2006
42006
Maths à Modeler: Research-Situations for Teaching Mathematics
S Gravier, C Ouvrier-Buffet
Challenging Mathematics in and beyond the Classroom. ICMI STUDY 16, 2006
42006
Dévolution et gestion de situations de construction de définitions en mathématiques
C Ouvrier-Buffet
Symposium «Travail du professeur et dévolution dans les classes ordinaires, 2004
42004
Definition construction and concept formation–
C Ouvrier-Buffet
CERME 3 (Conference of the European Society for Research in Mathematics …, 2003
42003
Modélisation de l'activité de définition en mathématiques et de sa dialectique avec la preuve Étude épistémologique et enjeux didactiques
C Ouvrier-Buffet
32013
L’activité de définition: vers un mode de pensée spécifique
C OUVRIER-BUFFET
Colloque EMF, GT3, 2012
32012
Mathematics in context: Focusing on students
MGB Bussi, S Gade, M Janvier, JP Kahane, VJ Matsko, M Maschietto, ...
Challenging Mathematics In and Beyond the Classroom, 171-203, 2009
32009
Les Situations-Recherche: Apprendre à chercher en mathématiques
L Cartier, K Godot, E Knoll, C Ouvrier-Buffet
Colloque EMF et AMQ. Canada: Université de Sherbrooke, 2006
32006
Perspectives de recherches sur les difficultés d’apprentissage en mathématiques
T Dias, C Ouvrier-Buffet
Revue de Mathématiques pour l’école (RMé), 47-53, 2018
22018
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20