Grade retention: Decision-making and effects on learning as well as social and emotional development P Bonvin, G Bless, M Schuepbach School effectiveness and school improvement 19 (1), 1-19, 2008 | 145 | 2008 |
L'inclusion scolaire: ses fondements, ses acteurs et ses pratiques L Prud'Homme, H Duchesne, P Bonvin, R Vienneau De Boeck Supérieur, 2016 | 91 | 2016 |
De l’intégration à l’inclusion scolaire: implication des enseignants et importance du soutien social D Curchod-Ruedi, S Ramel, P Bonvin, O Albanese, PA Doudin Alter 7 (2), 135-147, 2013 | 85 | 2013 |
Klassenwiederholung; Determinanten, Wirkungen und Konsequenzen. G Bless, M Schüpbach, P Bonvin Haupt, 2004 | 84 | 2004 |
The role of teacher attitudes and judgement in decision-making: The case of grade retention P Bonvin European educational research journal 2 (2), 277-294, 2003 | 57 | 2003 |
Inclusion scolaire: de l’injonction sociopolitique à la mise en œuvre de pratiques pédagogiques efficaces P Bonvin, S Ramel, D Curchod-Ruedi, O Albanese, PA Doudin Alter 7 (2), 127-134, 2013 | 49 | 2013 |
Le redoublement scolaire: ses déterminants, son efficacité, ses conséquences G Bless, P Bonvin, M Schüpbach Haupt, 2005 | 41 | 2005 |
Inclusion in schools: who is in need of what? C Brusling, B Pepin European Educational Research Journal 2 (2), 197-201, 2003 | 32 | 2003 |
What types of educational practices impact school burnout levels in adolescents? N Meylan, J Meylan, M Rodriguez, P Bonvin, E Tardif International journal of environmental research and public health 17 (4), 1152, 2020 | 29 | 2020 |
D’une pratique intégrative à une école inclusive: nécessité d’un accompagnement des établissements scolaires sur ce chemin: Serge Ramel et Patrick Bonvin S Ramel, P Bonvin Revue suisse de pédagogie spécialisée, 6-12, 2014 | 27 | 2014 |
Association between muscularity dissatisfaction and body dissatisfaction among normal-weight French men M Valls, P Bonvin, H Chabrol Journal of Men's Health 10 (4), 139-145, 2013 | 26 | 2013 |
Gestion de classe et inclusion scolaire: pratiques exemplaires pour favoriser la réussite de tous N Gaudreau, MP Fortier, G Bergeron, P Bonvin, R Vienneau De Boeck Supérieur, 2016 | 22 | 2016 |
Prévenir et gérer les problèmes de comportement en classe: préparation perçue de futurs enseignants suisses et québécois P Bonvin, N Gaudreau Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (3), 480-500, 2015 | 19 | 2015 |
Auto-efficacité des enseignants: quels outils d’évaluation utiliser? M Valls, P Bonvin Mesure et évaluation en éducation 38 (3), 1-47, 2015 | 18 | 2015 |
Psychometric properties of the French version of the Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES-12f) M Valls, P Bonvin, V Benoit European Review of Applied Psychology 70 (3), 100551, 2020 | 16 | 2020 |
Développement d’un modèle d’évaluation d’un dispositif de soutien à l’inclusion scolaire P Bonvin Éducation et francophonie 39 (2), 250-271, 2011 | 13 | 2011 |
Diagnose: Sonderpaedagogischer Foerderbedarf. A Fritz-Stratmann, G Ricken, C Hoffmann Lengerich [ua]: Pabst, 2003, 2003 | 11 | 2003 |
Klassenwiederholung. Empirische Untersuchung zum Repetitionsentscheid und zu den Auswirkungen auf die Lernentwicklung sowie auf soziale und emotionale Faktoren: Grade Retention … G Bless, M Schüpbach, P Bonvin Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 74 (4), 297-311, 2004 | 10 | 2004 |
The effect of experienced emotions on preschoolers' narration. N Favez, Y de Roten, DN Stern, P Bonvin Swiss Journal of Psychology/Schweizerische Zeitschrift für Psychologie/Revue …, 2003 | 8 | 2003 |
Les pratiques inclusives. Introduction P Bonvin L’inclusion scolaire: ses fondements, ses acteurs et ses pratiques, 119-121, 2016 | 7 | 2016 |