Follow
Patrick Bonvin
Patrick Bonvin
Haute école pédagogique Vaud
Verified email at hepl.ch
Title
Cited by
Cited by
Year
Grade retention: Decision-making and effects on learning as well as social and emotional development
P Bonvin, G Bless, M Schuepbach
School effectiveness and school improvement 19 (1), 1-19, 2008
1452008
L'inclusion scolaire: ses fondements, ses acteurs et ses pratiques
L Prud'Homme, H Duchesne, P Bonvin, R Vienneau
De Boeck Supérieur, 2016
912016
De l’intégration à l’inclusion scolaire: implication des enseignants et importance du soutien social
D Curchod-Ruedi, S Ramel, P Bonvin, O Albanese, PA Doudin
Alter 7 (2), 135-147, 2013
852013
Klassenwiederholung; Determinanten, Wirkungen und Konsequenzen.
G Bless, M Schüpbach, P Bonvin
Haupt, 2004
842004
The role of teacher attitudes and judgement in decision-making: The case of grade retention
P Bonvin
European educational research journal 2 (2), 277-294, 2003
572003
Inclusion scolaire: de l’injonction sociopolitique à la mise en œuvre de pratiques pédagogiques efficaces
P Bonvin, S Ramel, D Curchod-Ruedi, O Albanese, PA Doudin
Alter 7 (2), 127-134, 2013
492013
Le redoublement scolaire: ses déterminants, son efficacité, ses conséquences
G Bless, P Bonvin, M Schüpbach
Haupt, 2005
412005
Inclusion in schools: who is in need of what?
C Brusling, B Pepin
European Educational Research Journal 2 (2), 197-201, 2003
322003
What types of educational practices impact school burnout levels in adolescents?
N Meylan, J Meylan, M Rodriguez, P Bonvin, E Tardif
International journal of environmental research and public health 17 (4), 1152, 2020
292020
D’une pratique intégrative à une école inclusive: nécessité d’un accompagnement des établissements scolaires sur ce chemin: Serge Ramel et Patrick Bonvin
S Ramel, P Bonvin
Revue suisse de pédagogie spécialisée, 6-12, 2014
272014
Association between muscularity dissatisfaction and body dissatisfaction among normal-weight French men
M Valls, P Bonvin, H Chabrol
Journal of Men's Health 10 (4), 139-145, 2013
262013
Gestion de classe et inclusion scolaire: pratiques exemplaires pour favoriser la réussite de tous
N Gaudreau, MP Fortier, G Bergeron, P Bonvin, R Vienneau
De Boeck Supérieur, 2016
222016
Prévenir et gérer les problèmes de comportement en classe: préparation perçue de futurs enseignants suisses et québécois
P Bonvin, N Gaudreau
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (3), 480-500, 2015
192015
Auto-efficacité des enseignants: quels outils d’évaluation utiliser?
M Valls, P Bonvin
Mesure et évaluation en éducation 38 (3), 1-47, 2015
182015
Psychometric properties of the French version of the Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES-12f)
M Valls, P Bonvin, V Benoit
European Review of Applied Psychology 70 (3), 100551, 2020
162020
Développement d’un modèle d’évaluation d’un dispositif de soutien à l’inclusion scolaire
P Bonvin
Éducation et francophonie 39 (2), 250-271, 2011
132011
Diagnose: Sonderpaedagogischer Foerderbedarf.
A Fritz-Stratmann, G Ricken, C Hoffmann
Lengerich [ua]: Pabst, 2003, 2003
112003
Klassenwiederholung. Empirische Untersuchung zum Repetitionsentscheid und zu den Auswirkungen auf die Lernentwicklung sowie auf soziale und emotionale Faktoren: Grade Retention …
G Bless, M Schüpbach, P Bonvin
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 74 (4), 297-311, 2004
102004
The effect of experienced emotions on preschoolers' narration.
N Favez, Y de Roten, DN Stern, P Bonvin
Swiss Journal of Psychology/Schweizerische Zeitschrift für Psychologie/Revue …, 2003
82003
Les pratiques inclusives. Introduction
P Bonvin
L’inclusion scolaire: ses fondements, ses acteurs et ses pratiques, 119-121, 2016
72016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20