Suivre
amel yessad
amel yessad
LIP6, Université Pierre et Marie Curie (UPMC)
Adresse e-mail validée de lip6.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
How to evaluate competencies in game-based learning systems automatically?
P Thomas, JM Labat, M Muratet, A Yessad
International Conference on Intelligent Tutoring Systems, 168-173, 2012
442012
Segae: A serious game authoring environment
A Yessad, JM Labat, F Kermorvant
2010 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies …, 2010
422010
Petri nets and ontologies: Tools for the" learning player" assessment in serious games
P Thomas, A Yessad, JM Labat
2011 IEEE 11th international conference on advanced learning technologies …, 2011
222011
Using the petri nets for the learner assessment in serious games
A Yessad, P Thomas, B Capdevila, JM Labat
International Conference on Web-Based Learning, 339-348, 2010
222010
Ontology-based semantic relatedness for detecting the relevance of learning resources
A Yessad, C Faron-Zucker, R Dieng-Kuntz, MT Laskri
Interactive Learning Environments 19 (1), 63-80, 2011
112011
Réseaux de Petri et ontologies: des outils pour le suivi de l'apprenant dans les jeux sérieux
P Thomas, A Yessad, JM Labat
EIAH 2011-Conférence sur les Environnements Informatiques pour l …, 2011
102011
Ontology-driven adaptive course generation for web-based education
A Yessad, C Faron, R Dieng, M LASKRI
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and …, 2008
82008
An ontology for describing scenarios of multi-players learning games: toward an automatic detection of group interactions
M Guinebert, A Yessad, M Muratet, V Luengo
European Conference on Technology Enhanced Learning, 410-415, 2017
72017
Vers un modèle de scénarisation pour l'enseignement de la pensée informatique à l'école primaire
O Brunet, A Yessad, M Muratet, T Carron
Didapro 8–DidaSTIC, 2020
62020
Understanding learners’ behaviors in serious games
M Muratet, A Yessad, T Carron
International Conference on Web-Based Learning, 195-205, 2016
62016
Adaptive learning organizer for web-based education
A Yessad, C Faron-Zucker, RDK Edelweiss, MT Laskri
International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies …, 2008
62008
Does an e-mail reminder intervention with learning analytics reduce procrastination in a blended university course?
I Nikolayeva, A Yessad, B Laforge, V Luengo
European Conference on Technology Enhanced Learning, 60-73, 2020
52020
Toward improvement of serious game reliability
T Carron, F Kordon, JM Labat, I Mounier, A Yessad
7th European Conference on Games-Based Learning, 80-87, 2013
52013
Constricton d'un environnement pédagogique adaptatif basé sur les modèles et techniques du web sémantique
A Yessad
Annaba, 2009
52009
Un système d’aide à l’analyse des traces des apprenants dans les jeux sérieux
M Muratet, A Yessad, T Carron, A Ramolet
STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication …, 2018
42018
MAGAM: un modèle générique pour l'adaptation multi-aspects dans les EIAH
B Monterrat, A Yessad, F Bouchet, E Lavoué, V Luengo
Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 29-40, 2017
42017
Adapting learning paths in serious games: an approach based on teachers’ requirements
J Melero, N El-Kechai, A Yessad, JM Labat
International Conference on Computer Supported Education, 376-394, 2015
42015
MAGAM: a multi-aspect generic adaptation model for learning environments
B Monterrat, A Yessad, F Bouchet, E Lavoué, V Luengo
European Conference on Technology Enhanced Learning, 139-152, 2017
32017
Framework for learner assessment in learning games
M Muratet, A Yessad, T Carron
European Conference on Technology Enhanced Learning, 622-626, 2016
32016
Le suivi de l'apprenant: une approche fondée sur le cadre méthodologique Evidence Centered Design Application aux Serious Games.
N El-Kechaï, M Muratet, A Yessad, JM Labat
EIAH 2015-Atelier Evaluation des Apprentissages et Environnements Informatique, 2015
32015
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20