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David Gotteland
David Gotteland
Professor of Marketing, Grenoble Ecole de Management
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Méthodologie de la recherche en sciences de gestion. Réussir son mémoire au sa thèse.
ML Gavard-Perret, D Gotteland, C Haon, A Jolibert
Editions Pearson Education France, 2008
1113*2008
Movie consumption experience and immersion: Impact on satisfaction
M Fornerino, A Helme-Guizon, D Gotteland
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 23 (3), 95-113, 2008
158*2008
The market orientation–new product performance relationship: Redefining the moderating role of environmental conditions
D Gotteland, JM Boulé
International Journal of Research in Marketing 23 (2), 171-185, 2006
1452006
Strategic orientations, marketing proactivity and firm market performance
D Gotteland, J Shock, S Sarin
Industrial Marketing Management 91, 610-620, 2020
972020
Mesurer l’immersion dans une expérience de consommation : premiers développements
M Fornerino, A Helme-Guizon, D Gotteland
Actes du XXII° Congrès de l'AFM – 11 et 12 mai 2006 – Nantes, 2006
912006
Market orientation: Synthesis and new theoretical directions
D Gotteland, C Haon, C Gauthier
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 22 (1), 45-59, 2007
80*2007
Making innovation last: Sustainable strategies for long term growth
H Gatignon, D Gotteland, C Haon
Palgrave Macmillan, 2016
65*2016
Familiarity and competence diversity in new product development teams: Effects on new product performance
C Haon, D Gotteland, M Fornerino
Marketing Letters 20, 75-89, 2009
602009
Enhancing consumer value of the co-design experience in mass customization
F Turner, A Merle, D Gotteland
Journal of Business Research 117, 473-483, 2020
562020
Développer un nouveau produit : méthodes et outils
D Gotteland, C Haon
Pearson Education France, 2005
492005
L’orientation marché : nouvelle méthode, nouveaux outils
D Gotteland
Editions d'Organisation, Paris, 2005
372005
Mesurer l'asymétrie des impacts des attributs sur la satisfaction : comparaison de la validité convergente de cinq méthodes
D Ray, D Gotteland
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 20 (1), 1-19, 2005
312005
The relationship between market orientation and new product performance: The forgotten role of development team diversity
D Gotteland, C Haon
M@n@gement 13 (5), 366-381, 2010
24*2010
Former les consommateurs à l'usage des produits : intérêt et principes de mise en œuvre
B Aubert, D Gotteland
Décisions Marketing 59, 7-16, 2010
222010
Does market orientation affect new product performance? A meta-analytic approach
D Gotteland, C Haon, A Jolibert
M@n@gement 12 (3), 204-223, 2009
21*2009
Quel leadership pour implémenter et développer une culture d’orientation marché ?
D Gotteland
Décisions Marketing 94, 53-70, 2019
14*2019
Stimulating consumers’ creativity through analogical thinking: How can transfer distance and transfer content be matched?
D Gotteland, A Merle, O Trendel
Recherche et applications en marketing (English Edition) 33 (1), 73-87, 2018
92018
Orientation marché : comment l’aborder et que peut-on réellement en attendre ?
C Haon, D Gotteland, A Jolibert
Finance Contrôle Stratégie 12 (2), 91-105, 2009
92009
L'innovation : de l'idée au lancement. Créer et développer un produit ou service nouveau.
D Gotteland, C Haon, JM Boulé
Dunod, 2017
82017
Développer un nouveau produit
D Gotteland, C Haon
méthodes et outils, Pearson Ed, 2-44, 2005
82005
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