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Franck Cochoy
Franck Cochoy
University Toulouse Jean Jaurès - LISST CNRS - Institut Universitaire de France
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Une sociologie du packaging ou l'âne de Buridan face au marché: Les emballages et le choix du consommateur
F Cochoy
Puf, 2014
5562014
Une histoire du marketing: discipliner l'économie de marché
F Cochoy
La découverte, 2010
5162010
Calculation, qualculation, calqulation: shopping cart arithmetic, equipped cognition and the clustered consumer
F Cochoy
Marketing theory 8 (1), 15-44, 2008
5082008
Another discipline for the market economy: marketing as a performative knowledge and know-how for capitalism
F Cochoy
The Sociological Review 46 (1_suppl), 194-221, 1998
3461998
A sociology of market-things: on tending the garden of choices in mass retailing
F Cochoy
The sociological review 55 (2_suppl), 109-129, 2007
2512007
Designer, packager et merchandiser: trois professionnels pour une même scène marchande
S Barrey, F Cochoy, S Dubuisson-Quellier
Sociologie du travail 42 (3), 457-482, 2000
2362000
Introduction. Les professionnels du marché: vers une sociologie du travail marchand
F Cochoy, S Dubuisson-Quellier
Sociologie du travail, 359-368, 2000
2332000
La captation des publics: c'est pour mieux te séduire, mon client...
F Cochoy
Presses Univ. du Mirail, 2004
2322004
Comment l'écrit travaille l'organisation: le cas des normes ISO 9000
F Cochoy, JP Garel, G De Terssac
Revue française de sociologie, 673-699, 1998
2021998
From market agencements to market agencing: an introduction
F Cochoy, P Trompette, L Araujo
Consumption Markets & Culture 19 (1), 3-16, 2016
1742016
Performativity, economics and politics: An overview
F Cochoy, M Giraudeau, L McFall
The Limits of Performativity, 1-8, 2015
1712015
Driving a shopping cart from STS to business, and the other way round: On the introduction of shopping carts in American grocery stores (1936—1959)
F Cochoy
Organization 16 (1), 31-55, 2009
1642009
A Brief Theory of theCaptation'of Publics: Understanding the market with Little Red Riding Hood
F Cochoy
Theory, Culture & Society 24 (7-8), 203-223, 2007
1412007
Une petite histoire du client, ou la progressive normalisation du marché et de l’organisation
F Cochoy
Sociologie du travail 44 (3), 357-380, 2002
1282002
La captation des publics entre dispositifs et dispositions, ou le petit chaperon rouge revisité
F Cochoy
La captation des publics:" c'est pour mieux te séduire, mon client", 11-68, 2004
1152004
De la curiosité: l'art de la séduction marchande
F Cochoy
Armand Colin, 2011
1122011
Is the modern consumer a Buridan’s donkey? Product packaging and consumer choice
F Cochoy
Elusive consumption, 205-227, 2020
1072020
Figures du client, leçons du marché
F Cochoy
Sciences de la société: Les cahiers du LERASS, 3-23, 2002
982002
Publicizing Goldilocks' choice at the supermarket: The political work of shopping packs, carts and talk
F Cochoy, C Grandclément-Chaffy
Making things public: Atmospheres of democracy, 646-657, 2005
892005
Digitalizing consumption: How devices shape consumer culture
F Cochoy, J Hagberg, MP McIntyre, N Sörum
Taylor & Francis, 2017
832017
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Articles 1–20