Suivre
Hamza ABED
Hamza ABED
doctorant lip6
Adresse e-mail validée de etu.upmc.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Serious games for vocational training: A compared approach
A Hamza, P Pernelle, CB Amar, T Carron
2016 IEEE/ACS 13th International Conference of Computer Systems and …, 2016
92016
A gamification approach for serious games
H Abed, P Pernelle, T Carron, S Talbot, D Wayntal, CB Amar
2018 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for …, 2018
52018
Teaching digital literacy: The outcomes from a learning lab
T Carron, G Houzet, H Abed, P Pernelle, PJ Lainé, S Talbot
Journal of Electrical Engineering 6 (2), 75-84, 2018
32018
Scenario modeling for serious games: an approach for industry sector
H Abed, P Pernelle, T Carron, C Ben Amar
Advances in Web-Based Learning–ICWL 2016: 15th International Conference …, 2016
32016
Teaching generation Y and Z with mixed reality: from virtual with serious game to real with IoT
H Abed, P Pernelle, S Talbot, E Kredens, T Carron
E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare …, 2015
32015
Serious game framework confronted with specificities of industrial training: application to steel industry
H Abed, P Pernelle, T Carron, CB Amar, M Kechiche, P Baert
The 9th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2015, 2015
32015
Modèles de conception des jeux sérieux pour la formation professionnelle: application aux contextes de l'Usine 4.0 et du domaine médical
H Abed
Sorbonne université, 2019
2019
Jeux sérieux: une approche de ludification au sein de filières technologiques pour la formation en présentiel et en distanciel (Chapitre 7)
P Pernelle, H Abed, T Carron, S Talbot, CB Amar, D Wayntal
Pratiques et innovations à l'ère du numérique en formation à distance …, 2019
2019
Approche de ludification des enseignements ou comment motiver des étudiants aux concepts mathématiques
H Abed, P Pernelle, T Carron, S Talbot, D Wayntal
CIMOM'18, 2018
2018
Teaching generation Y and Z with mixed reality: from virtual with serious game to real with IoT (full paper)
H Abed, P Pernelle, S Talbot, E Kredens, T Carron
E-Learn 2015: World Conference on E-Learning, 2015
2015
Jeux sérieux pour la formation professionnelle: le cas du secteur industriel
A Hamza
RJC-EIAH 2016, 17, 0
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–11