Mickaël Géraudel
Mickaël Géraudel
Associate Professor, University of Luxembourg
Adresse e-mail validée de uni.lu
Titre
Citée par
Citée par
Année
Generating business referrals for SMEs: the contingent value of CEOs' social capital
B Chollet, M Géraudel, C Mothe
Journal of Small Business Management 52 (1), 79-101, 2014
622014
Inter-organizational knowledge management in a coopetitive context in the aeronautic and space industry
D Salvetat, M Géraudel, S d'Armagnac
Knowledge Management Research & Practice 11 (3), 265-277, 2013
372013
The tertius roles in a coopetitive context: The case of the European aeronautical and aerospace engineering sector
D Salvetat, M Géraudel
European Management Journal 30 (6), 603-614, 2012
352012
What are the antecedents of coopetition?
M Geraudel, D Salvetat
European Business Review, 2014
342014
NPD projects in search of top management support: The role of team leader social capital
B Chollet, S Brion, V Chauvet, C Mothe, M Géraudel
M@ n@ gement 15 (1), 44-75, 2012
262012
Qui sont les repreneurs potentiels d’entreprises? Proposition de typologie en fonction de l’état de santé de la firme
M Geraudel, A Jaouen, A Missonier, D Salvetat
Revue internationale PME Économie et gestion de la petite et moyenne …, 2009
212009
Market knowledge as a function of CEOs' personality: A fuzzy set approach
B Chollet, M Geraudel, A Khedhaouria, C Mothe
Journal of Business Research 69 (7), 2567-2573, 2016
192016
Organisational innovation and coopetition between SMEs: a tertius strategies approach
J Granata, M Géraudel, K Gundolf, J Gast, P Marques
International Journal of Technology Management 71 (1-2), 81-99, 2016
182016
Quand la PME bénéficie du bouche à oreille: l’effet combiné de la personnalité du dirigeant et de son réseau personnel
M Géraudel, B Chollet
Management international/Gestiòn Internacional/International Management 13 …, 2009
152009
Comprendre le rôle de l’intermédiation dans la coopétition: le cas des industries aéronautiques et spatiales
D Salvetat, M Géraudel
Management international/International Management/Gestiòn Internacional 15 …, 2011
122011
STARTUPS’INNOVATION BEHAVIOUR: AN INVESTIGATION INTO THE ROLE OF ENTREPRENEURIAL MOTIVATIONS
K Gundolf, J Gast, M Géraudel
International Journal of Innovation Management 21 (07), 1750054, 2017
102017
Réseaux sociaux et ressources de l’innovation: proposition de modèle contingent
M Géraudel, C Baret, C Mothe
Colloque de l’AIMS, 2006
102006
Réseau personnel, personnalité du dirigeant et accès aux informations sur le marché
B Chollet, M Géraudel
Finance contrôle stratégie 13 (2), 5-32, 2010
92010
What are the interpersonal antecedents of women’s network satisfaction? A study conducted with French women entrepreneurs
M Bourdil, M Géraudel
Gender in Management: An International Journal, 2016
82016
Réseau personnel du dirigeant de PME et accès aux ressources: le rôle modérateur de la personnalité
M Geraudel
Chambéry, 2008
82008
La gestion inter-organisationnelle des connaissances dans un contexte coopétitif
D Salvetat, M Géraudel, S d’Armagnac
Management Avenir, 55-78, 2011
72011
Comprendre et développer son réseau relationnel: le cas des dirigeants de PME
M Géraudel
Vie sciences de l'entreprise, 10-21, 2011
62011
Understanding the evolution of coopetition among SMEs in a wine cluster: a social capital approach
J Granata, M Géraudel, A Nicolosi, K Garcia
International Journal of Entrepreneurship and Small Business 31 (1), 67-84, 2017
52017
Strong ties, personality, and legitimacy of entrepreneurs: the case of private physicians
K Gundolf, B Cesinger, M Géraudel, M Filser
International Journal of Entrepreneurial Venturing 9 (4), 346-372, 2017
52017
Le rôle des réseaux sociaux dans la dynamique d’innovation
C Baret, M Geraudel, C Mothe
Colloque management et réseaux sociaux, AIMS AGRH, EME Lyon, 2005
52005
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20