Suivre
Thierry Meyer
Thierry Meyer
University Paris Nanterre
Adresse e-mail validée de parisnanterre.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Psychologie sociale
T Meyer
Hachette, 2005
1022005
Measuring willingness to try new foods: A self-report questionnaire for French-speaking children
B Rubio, N Rigal, N Boireau-Ducept, P Mallet, T Meyer
Appetite 50 (2-3), 408-414, 2008
812008
Subjective importance of goal and reactions to waiting in line
T Meyer
The Journal of Social Psychology 134 (6), 819-827, 1994
791994
Blonde like me: When self-construals moderate stereotype priming effects on intellectual performance
C Bry, A Follenfant, T Meyer
Journal of Experimental Social Psychology 44 (3), 751-757, 2008
692008
Le modèle de traitement heuristique systématique de l'information: motivations multiples et régulation du jugement en cognition sociale
T Meyer
L'année psychologique 100 (3), 527-563, 2000
622000
Pratiques déclarées, sentiment d’avoir appris et auto-efficacité au travail. Résultats de l’enquête quantitative par questionnaires
A Follenfant, T Meyer
Les apprentissages professionnels informels. Paris: L’Harmattan, 185-246, 2003
612003
Contribution of foods and poor food-handling practices to the burden of foodborne infectious diseases in France
JC Augustin, P Kooh, T Bayeux, L Guillier, T Meyer, N Jourdan-Da Silva, ...
Foods 9 (11), 1644, 2020
452020
La recherche en Psychologie sociale: projets, méthodes et techniques
P Delhomme, T Meyer
CURSUS, 2002
452002
Picture-based persuasion in advertising: the impact of attractive pictures on verbal ad’s content
M Kergoat, T Meyer, A Merot
Journal of Consumer Marketing 34 (7), 624-635, 2017
432017
Control motivation and young drivers' decision making
P DELHoMME, T Meyer
Ergonomics 41 (3), 373-393, 1998
411998
Self‐affirmation, political value congruence, and support for refugees
C Badea, JL Tavani, M Rubin, T Meyer
Journal of Applied Social Psychology 47 (7), 355-365, 2017
392017
Consumer preference for tactile softness: A question of affect intensity?
M Kergoat, A Giboreau, H Nicod, P Faye, E Diaz, MA BEETSCHEN, ...
Journal of Sensory Studies 27 (4), 232-246, 2012
392012
Quand chacun pense être moins exposé que les autres aux risques mais plus réceptif aux messages de prévention pour la santé
T Meyer, P Delhomme
Santé publique (Vandoeuvre-lès-Nancy) 12 (2), 133-147, 2000
392000
Risk taking and self-efficacy among young male drivers: Self-efficacy and changing task demands
P Delhomme, T Meyer
Traffic & transport psychology, 135-146, 2004
352004
Appraisal of speed-enforcement warning messages among young drivers: Influence of automatic versus human speed enforcement in a known or unknown location
M Kergoat, P Delhomme, T Meyer
Transportation research part F: traffic psychology and behaviour 46, 177-194, 2017
332017
Les projets de recherche en psychologie sociale: méthodes et techniques
P Delhomme, T Meyer
CURSUS. SERIE" PSYCHOLOGIE", 1997
331997
Effet de l'activation de stéréotypes sur le comportement: une application en contexte sportif
A Follenfant, JB Légal, FMD Dinard, T Meyer
European review of applied psychology 55 (2), 121-129, 2005
312005
Optimisme et pessimisme comparatifs consécutifs à l'exposition à plusieurs messages menaçants
J Chappé, JF Verlhiac, T Meyer
European review of applied psychology 57 (1), 23-35, 2007
292007
Auto-efficacité: quelle contribution aux modèles de prédiction de l’exposition aux risques et de la préservation de la santé?
T Meyer, JF Verlhiac
Savoirs, 117-134, 2004
282004
Psychographic measures and sensory consumer tests: When emotional experience and feeling-based judgments account for preferences
M Kergoat, A Giboreau, H Nicod, P Faye, E Diaz, MA Beetschen, ...
Food quality and preference 21 (2), 178-187, 2010
262010
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20