Mathieu Lajante
Mathieu Lajante
Associate Professor of Marketing, Ryerson University, Ted Rogers School of Management
Adresse e-mail validée de ryerson.ca - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Generation Y and online fashion shopping: Orientations and profiles
R Ladhari, J Gonthier, M Lajante
Journal of retailing and Consumer Services 48, 113-121, 2019
1072019
Opening the “black box” of electrodermal activity in consumer neuroscience research.
M Lajante, O Droulers, T Dondaine, D Amarantini
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 5 (4), 238, 2012
652012
The promise and perils of the peripheral psychophysiology of emotion in retailing and consumer services
M Lajante, R Ladhari
Journal of Retailing and Consumer Services 50, 305-313, 2019
282019
How Reliable Are “State-of-the-Art” Facial EMG Processing Methods?: Guidelines for Improving the Assessment Of Emotional Valence in Advertising Research
MMP Lajante, O Droulers, D Amarantini
Journal of Advertising Research 57 (1), 28-37, 2017
282017
The influence of threatening visual warnings on tobacco packaging: Measuring the impact of threat level, image size, and type of pack through psychophysiological and self …
O Droulers, K Gallopel-Morvan, S Lacoste-Badie, M Lajante
PloS one 12 (9), e0184415, 2017
192017
Apport de la démarche neuroscientifique à la mesure des émotions: importation d'une nouvelle méthode de mesure de l'activité électrodermale
O Droulers, M Lajante, S Lacoste-Badie
Décisions Marketing, 87-101, 2013
182013
Contribution des neurosciences à l’étude de l’émotion en persuasion publicitaire: concepts, méthodes et mesures
M Lajante
Rennes 1, 2013
112013
Importation de la théorie de l'évaluation cognitive et dynamique des processus émotionnels: illustration par la mesure de l'activité du système nerveux autonome
M Lajante, O Droulers
Management Avenir, 171-187, 2013
102013
Effet de la complexité visuelle du packaging sur l'attention portée à la marque
O Droulers, M Lajante, E Jamet, S Lacoste-Badie, M Minvielle
La Revue des Sciences de Gestion, 39-44, 2013
102013
Measuring arousal in consumer research: a new EDA signal processing method
M Lajante, O Droulers
ACR North American Advances, 2012
62012
Ouvrons la boite noire des émotions pour comprendre le processus d’appropriation des outils de gestion!
M Lajante, G Lux
Revue Finance Contrôle Stratégie 21 (3), 103-127, 2018
42018
Apport de la psychophysiologie à l’étude des émotions en marketing
O Droulers, M Lajante
Les réactions affectives du consommateur: ces raisons du coeur que la raison …, 2015
42015
Looking at aesthetic emotions in advertising research through a psychophysiological perspective
M Lajante, O Droulers, C Derbaix, I Poncin
Frontiers in Psychology 11, 2544, 2020
32020
Perspective: Why organizational researchers should consider psychophysiology when investigating emotion
M Lajante, G Lux
Frontiers in Psychology 11, 1705, 2020
32020
How do smokers respond to pictorial and threatening tobacco warnings? The role of threat level, repeated exposure, type of packs and warning size
S Lacoste-Badie, K Gallopel-Morvan, M Lajante, O Droulers
Journal of Consumer Marketing, 2019
32019
Les émotions en persuasion publicitaire: une approche neuroscientifique
M Lajante
Vuibert, 2015
22015
Les émotions en persuasion publicitaire
L MATHIEU
Fondation Nationale pour l’Enseignement de la Gestion des Entreprises …, 2015
22015
Les Réactions affectives du consommateur: ces raisons du cœur que la raison ignore
I Poncin, JL Herrmann
HAL Post-Print, 2015
22015
Augmented Empathic Capacity: An Integrative Framework for Supporting Customer Engagement Throughout the Automated Customer Journey
M Lajante
Advances in National Brand and Private Label Marketing 6, 121-129, 2019
12019
Introducing emotions in the appropriation of management tools: a propaedeutic
G Lux, M Lajante
International Journal of Work Organisation and Emotion 8 (3), 213-233, 2017
12017
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20