Karine Picot-Coupey
Karine Picot-Coupey
Associate Professor of Marketing, Gradute School of Management, University of Rennes 1
Adresse e-mail validée de univ-rennes1.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective-the Direct Optic case
K Picot-Coupey, E Huré, L Piveteau
International Journal of Retail & Distribution Management, 2016
1852016
Understanding omni-channel shopping value: A mixed-method study
E Huré, K Picot-Coupey, CL Ackermann
Journal of Retailing and Consumer Services 39, 314-330, 2017
1652017
Grocery shopping and the Internet: exploring French consumers' perceptions of the ‘hypermarket’and ‘cybermarket’formats
K Picot-Coupey, E Huré, G Cliquet, C Petr
The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 19 (4 …, 2009
682009
The pop-up store as a foreign operation mode (FOM) for retailers
K Picot-Coupey
International Journal of Retail & Distribution Management, 2014
632014
Determinants of international retail operation mode choice: towards a conceptual framework based on evidence from French specialised retail chains
K Picot-Coupey
International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 16 (02 …, 2006
612006
Retailers׳ expansion mode choice in foreign markets: Antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories
K Picot-Coupey, SL Burt, G Cliquet
Journal of Retailing and Consumer Services 21 (6), 976-991, 2014
472014
Still work and/or fun? Corroboration of the hedonic and utilitarian shopping value scale
K Picot-Coupey, N Krey, E Huré, CL Ackermann
Journal of Business Research 126, 578-590, 2021
192021
Shopping with a smartphone: A French-Japanese perspective
G Cliquet, K Picot-Coupey, E Huré, MC Gahinet
Marketing: ZFP–Journal of Research and Management 36 (2), 96-106, 2014
192014
From Mobile Phone to Smartphone: What’s New About M-Shopping?
G Cliquet, C Gonzalez, E Huré, K Picot-Coupey
Ideas in Marketing: Finding the New and Polishing the Old, 199-202, 2015
162015
Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté
K Picot-Coupey
Gestion 38 (2), 51-61, 2013
162013
Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté
K Picot-Coupey
Gestion 38 (2), 51-61, 2013
162013
Usages et valeurs des applications mobiles pour les consommateurs: quelles implications pour les distributeurs?
C Gonzalez, E Huré, K Picot-Coupey
Actes du 15" Colloque international E. Thil, Lille, France, 2012
142012
Déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale par un distributeur: modèle conceptuel et validation empirique
K Picot-Coupey
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 24 (4), 23-55, 2009
112009
Determinants of a retailer's choice of international expansion mode: conceptual model and empirical validation
K Picot-Coupey
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 24 (4), 23-54, 2009
102009
Retailing in France: overview and key trends/what’s up?
G Cliquet, K Picot-Coupey, G Basset, R Perrigot
European Retail Research, 177-205, 2008
82008
Pop-up stores as a foreign operation mode for retailers
K Picot-Coupey
Economics Working Paper Archive, Center for Research in Economics and …, 2012
72012
INTERNATIONALISATION DES DISTRIBUTEURS DANS LES PAYS EN TRANSITION D'EUROP DE L'EST: QUELLES PERSPECTIVES POUR LE CHOIX DE LA FRANCHISE COMME MODE D'ENTRÉE?
K Picot-Coupey, G Cliquet
Revue Française du Marketing, 2004
72004
Hypermarché, cybermarché et courses alimentaires: quels projets d'usage par les consommateurs?
K Picot-Coupey, G Cliquet, C Petr
9th International Conference Marketing Trends 21, 2010
62010
Determinants of retail store network expansion via shop-in-shops
K Picot-Coupey, JL Viviani, P Amadieu
International Journal of Retail & Distribution Management, 2018
52018
Les déterminants du choix d'un mode d'expansion internationale d'un réseau de points de vente-Construction d'un modèle et application aux enseignes de l'équipement de la personne
K Picot-Coupey
Recherche et Applications en Marketing 22 (1), 105, 2007
42007
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20