The moderating effect of social capital on co-regulated learning for MOOC achievement R Chaker, MA Impedovo Education and Information Technologies 26 (1), 899-919, 2021 | 31 | 2021 |
How do online learning intentions lead to learning outcomes? The mediating effect of the autotelic dimension of flow in a MOOC R Chaker, F Bouchet, R Bachelet Computers in Human Behavior 134, 107306, 2022 | 24 | 2022 |
User experience of a 3D interactive human anatomy learning tool R Chaker, M Gallot, M Binay, N Hoyek Educational Technology & Society 24 (2), 136-150, 2021 | 20 | 2021 |
Internationalizing professional development: Using educational data mining to analyze learners’ performance and dropouts in a French MOOC R Chaker, R Bachelet International Review of Research in Open and Distributed Learning 21 (4 …, 2020 | 20 | 2020 |
Digital Skills Are Predictors of Professional Social Capital Through Workplace and Social Recognition R Chaker Italian Journal of Sociology of Education 12 (2), 23-50, 2020 | 18 | 2020 |
Toward a Typology of MOOC Activity Patterns: Learners Who Never Rest? R Bachelet, R Chaker Digital Education: Out to the World and Back to the Campus: 5th European …, 2017 | 17 | 2017 |
La contribution des TIC à l'insertion socio-professionnelle du jeune libanais, Enquête sur leurs pratiques et discours d'acteurs du monde de l'entreprise et de l'éducation … R Chaker Récupéré de: https://halshs. archives-ouvertes. fr/tel-01528865/document, 2011 | 13* | 2011 |
Affordance en e-formation et régulation de l'apprentissage: une exploration dans un contexte d'études universitaires S Simonian, R Chaker, J Kaplan TransFormations: Recherche en éducation et formation des adultes, 2019 | 12 | 2019 |
Effect of motor imagery and actual practice on learning professional medical skills C Collet, M El Hajj, R Chaker, B Bui-Xuan, JJ Lehot, N Hoyek BMC Medical Education 21 (59), 2021 | 11 | 2021 |
Les effets des usages des TIC sur les compétences et l'insertion socioprofessionnelle. R Chaker Education et formation, 29-46, 2013 | 9* | 2013 |
Environmental education and digital solutions: An analysis of the Lebanese context’s existing and possible digital actions M Khalifé, R Chaker, S Gasparovic Frontiers in education 7, 958569, 2022 | 7 | 2022 |
Beyrouth post-guerre civile ou la politique de la table rase: le spectacle d’une dubaïsation progressive. R Chaker, P Gonçalves Villes en guerre au Moyen-Orient, 2013 | 6* | 2013 |
Environmental Education: A Systematic Review on the Use of Digital Tools for Fostering Sustainability Awareness M Hajj-Hassan, R Chaker, AM Cederqvist Sustainability 16 (9), 3733, 2024 | 3 | 2024 |
The Effects of Online Continuing Education for Healthcare Professionals: A Systematic Scoping Review R Chaker, M Hajj-Hassan, S Ozanne Open Education Studies 6 (1), 20220226, 2024 | 3 | 2024 |
Les liens entre les objectifs de formation, les facteurs sociodemographiques et la reussite chez des participants a un MOOC professionnalisant T Njingang Mbadjoin, R Chaker McGill Journal of Education 56 (1), 149-170, 2021 | 3 | 2021 |
Accompagner la réussite. Promesses et limites du dispositif mixte CLEFS pour l’Université C Polo, R Chaker Distances et Médiation des Savoirs 2020 (30), 2020 | 3 | 2020 |
Les espaces de discussion sur Internet comme dépassement des communautarismes? Le cas de l’agora virtuelle libanaise. R Chaker Éducation et socialisation. Les Cahiers du CERFEE, 2017 | 3 | 2017 |
Liberté pédagogique et tutorat: Le cas du Mardif initié par Jacques Wallet E Annoot, R Chaker, S Simonian Distances et médiations des savoirs. Distance and Mediation of Knowledge, 2021 | 2 | 2021 |
Robots scolaires et configuration spatiale de la classe Effets sur les interactions sociales dans le cadre de séquences pédagogiques au CE2 R Chaker, TN Mbadjoin Didapro 8–DidaSTIC L’informatique, objets d’enseignements–enjeux …, 2020 | 2 | 2020 |
Schémas, présentation et rétention de l'information. Trois études dans le contexte des MOOC R Chaker Distances et médiations des savoirs. Distance and Mediation of Knowledge, 2019 | 2 | 2019 |