Follow
Rawad Chaker
Title
Cited by
Cited by
Year
The moderating effect of social capital on co-regulated learning for MOOC achievement
R Chaker, MA Impedovo
Education and Information Technologies 26 (1), 899-919, 2021
312021
How do online learning intentions lead to learning outcomes? The mediating effect of the autotelic dimension of flow in a MOOC
R Chaker, F Bouchet, R Bachelet
Computers in Human Behavior 134, 107306, 2022
242022
User experience of a 3D interactive human anatomy learning tool
R Chaker, M Gallot, M Binay, N Hoyek
Educational Technology & Society 24 (2), 136-150, 2021
202021
Internationalizing professional development: Using educational data mining to analyze learners’ performance and dropouts in a French MOOC
R Chaker, R Bachelet
International Review of Research in Open and Distributed Learning 21 (4 …, 2020
202020
Digital Skills Are Predictors of Professional Social Capital Through Workplace and Social Recognition
R Chaker
Italian Journal of Sociology of Education 12 (2), 23-50, 2020
182020
Toward a Typology of MOOC Activity Patterns: Learners Who Never Rest?
R Bachelet, R Chaker
Digital Education: Out to the World and Back to the Campus: 5th European …, 2017
172017
La contribution des TIC à l'insertion socio-professionnelle du jeune libanais, Enquête sur leurs pratiques et discours d'acteurs du monde de l'entreprise et de l'éducation …
R Chaker
Récupéré de: https://halshs. archives-ouvertes. fr/tel-01528865/document, 2011
13*2011
Affordance en e-formation et régulation de l'apprentissage: une exploration dans un contexte d'études universitaires
S Simonian, R Chaker, J Kaplan
TransFormations: Recherche en éducation et formation des adultes, 2019
122019
Effect of motor imagery and actual practice on learning professional medical skills
C Collet, M El Hajj, R Chaker, B Bui-Xuan, JJ Lehot, N Hoyek
BMC Medical Education 21 (59), 2021
112021
Les effets des usages des TIC sur les compétences et l'insertion socioprofessionnelle.
R Chaker
Education et formation, 29-46, 2013
9*2013
Environmental education and digital solutions: An analysis of the Lebanese context’s existing and possible digital actions
M Khalifé, R Chaker, S Gasparovic
Frontiers in education 7, 958569, 2022
72022
Beyrouth post-guerre civile ou la politique de la table rase: le spectacle d’une dubaïsation progressive.
R Chaker, P Gonçalves
Villes en guerre au Moyen-Orient, 2013
6*2013
Environmental Education: A Systematic Review on the Use of Digital Tools for Fostering Sustainability Awareness
M Hajj-Hassan, R Chaker, AM Cederqvist
Sustainability 16 (9), 3733, 2024
32024
The Effects of Online Continuing Education for Healthcare Professionals: A Systematic Scoping Review
R Chaker, M Hajj-Hassan, S Ozanne
Open Education Studies 6 (1), 20220226, 2024
32024
Les liens entre les objectifs de formation, les facteurs sociodemographiques et la reussite chez des participants a un MOOC professionnalisant
T Njingang Mbadjoin, R Chaker
McGill Journal of Education 56 (1), 149-170, 2021
32021
Accompagner la réussite. Promesses et limites du dispositif mixte CLEFS pour l’Université
C Polo, R Chaker
Distances et Médiation des Savoirs 2020 (30), 2020
32020
Les espaces de discussion sur Internet comme dépassement des communautarismes? Le cas de l’agora virtuelle libanaise.
R Chaker
Éducation et socialisation. Les Cahiers du CERFEE, 2017
32017
Liberté pédagogique et tutorat: Le cas du Mardif initié par Jacques Wallet
E Annoot, R Chaker, S Simonian
Distances et médiations des savoirs. Distance and Mediation of Knowledge, 2021
22021
Robots scolaires et configuration spatiale de la classe Effets sur les interactions sociales dans le cadre de séquences pédagogiques au CE2
R Chaker, TN Mbadjoin
Didapro 8–DidaSTIC L’informatique, objets d’enseignements–enjeux …, 2020
22020
Schémas, présentation et rétention de l'information. Trois études dans le contexte des MOOC
R Chaker
Distances et médiations des savoirs. Distance and Mediation of Knowledge, 2019
22019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20