Suivre
galaup michel
galaup michel
Assistant Professor. Institut Universitaire Champollion Albi
Adresse e-mail validée de univ-jfc.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Serious games and edutainment applications
LC Jain
Springer, 2011
2482011
Serious games for healthcare: Applications and implications: applications and implications
S Arnab
IGI Global, 2012
942012
Les formulations des écrits transitoires comme traces du savoir en cours d’appropriation dans le cadre de l’enseignement des sciences à l’école primaire
C Garcia-Debanc, D Laurent, M Galaup
Pratiques. Linguistique, littérature, didactique, 27-50, 2009
332009
Learning mechanical engineering in a virtual workshop: A preliminary study on utilisability, utility and acceptability
N Muller, D Panzoli, M Galaup, P Lagarrigue, JP Jessel
2017 9th international conference on virtual worlds and games for serious …, 2017
232017
Etude des déterminants psychologiques de la persistance dans l’usage d’un jeu sérieux : évaluation de l'environnement optimal d'apprentissage avec Mecagenius®.
FF Jean HEUTTE, Michel GALAUP, Catherine PONS LELARDEUX, Pierre LAGARRIGUE
STICEF 21, 2014
23*2014
Serious game, simulateur, serious play: état de l’art pour la formation en santé
C Lelardeux, D Panzoli, J Alvarez, M Galaup, P Lagarrigue
Actes du colloque Serious Games en Médecine et Santé (SeGaMED), L3, 2013
232013
Didactic Study of a Learning Game to Teach Mechanical Engineering
P Pons-Lelardeux, Catherine, Galaup, Michel, Segonds, Frederic, Lagarrigue
Procedia Engineering 132, 242-250, 2015
182015
Mecagenius: An Innovative Learning Game for Mechanical Engineering.
M Galaup, C LELARDEUX, P LAGARRIGUE, F SEGONDS
Tempus Publications, 2015
162015
Las formulaciones de las escrituras transitorias como testimonios del saber en el curso de su apropiación en el marco de la enseñanza de las ciencias en la escuela primaria
C Garcia-Debanc, D Laurent, M Galaup
IUFM Midi-Pyrénées, Ecole Interne Université Toulouse, 2009
152009
A Method to Design a Multi-Player Educational Scenario to Make Interdisciplinary Teams Experiment Risk Management Situation in a Digital Collaborative Learning Game: A Case of …
CP Lelardeux, M Galaup, D Panzoli, P Lagarrigue, JP Jessel
International Association of Online Engineering 8 (2), 88-100, 2018
132018
Healthcare games and the metaphoric approach
C Lelardeux, J Alvarez, T Montaut, M Galaup, P Lagarrigue
Serious games for healthcare: Applications and implications, 24-49, 2013
132013
De la conception à l’usage d’un jeu sérieux de génie mécanique: phénomènes de transposition didactique dans l’enseignement secondaire et universitaire: le cas de Mecagenius®
M Galaup
Université Toulouse le Mirail-Toulouse II, 2013
122013
Evaluer les usages didactiques d'un serious game à partir de l’analyse de l’action conjointe : le cas Mecagenius®
M Galaup, C Amade-Escot
STICEF 21, 2014
82014
Interaction and communication in an immersive learning game: the challenges of modelling real-time collaboration in a virtual operating room
D Panzoli, CP Lelardeux, M Galaup, P Lagarrigue, V Minville, V Lubrano
Serious Games and Edutainment Applications: Volume II, 147-186, 2017
72017
3D real-time collaborative environment to learn teamwork and non-technical skills in the operating room
CP Lelardeux, D Panzoli, M Galaup, V Minville, V Lubrano, P Lagarrigue, ...
Interactive Collaborative Learning: Proceedings of the 19th ICL Conference …, 2017
72017
Learning business process management through serious games: feedbacks on the usage of INNOV8
OC Tantan, D Lang, I Boughzala
2016 IEEE 18th Conference on Business Informatics (CBI) 1, 248-254, 2016
62016
Las formulaciones de los escritos transitorios como huellas del saber en proceso de apropiación en el marco de la enseñanza de las ciencias en la escuela primaria. IUFM Midi …
C García-Debanc, D Laurent, M Galaup
IUFM Midi-Pyrénées. École Interne Université Toulouse 2, 2009
62009
Phénomènes transpositifs et environnements numériques pour l’apprentissage
M Galaup
Habilitation à diriger des recherches en Sciences de l’Éducation, Université …, 2020
52020
A method to balance educational game content and lesson duration: the case of a digital simulation game for nurse training
C Pons Lelardeux, M Galaup, H Pingaud, C Mercadier, P Lagarrigue
The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education …, 2020
52020
The challenge of designing interactive scenarios to train nurses on rostering problems in a virtual clinical unit
CP Lelardeux, H Pingaud, M Galaup, A Ramolet, P Lagarrigue
The Challenges of the Digital Transformation in Education: Proceedings of …, 2020
52020
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20