JM Passerault
JM Passerault
Adresse e-mail validée de univ-poitiers.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Positive classroom motivational environments: Convergence between mastery goal structure and classroom social climate.
H Patrick, A Kaplan, AM Ryan
Journal of educational psychology 103 (2), 367, 2011
3242011
Psycholinguistique textuelle: une approche cognitive de la compréhension et de la production des textes
P Coirier, D Gaonach, JM Passerault
Colin, 1996
3011996
Why are some texts good and others not? Relationship between text quality and management of the writing processes.
C Beauvais, T Olive, JM Passerault
Journal of Educational Psychology 103 (2), 415, 2011
1112011
Psychologie cognitive
JL Roulin, P Claude Bonnet
Bréal, 1998
701998
Analyzing learner-hypermedia interaction: An overview of online methods
J Rouet, JM Passerault
Instructional Science 27 (3-4), 201-219, 1999
651999
Searching for information in an online public access catalogue (OPAC): the impacts of information search expertise on the use of Boolean operators
J Dinet, M Favart, JM Passerault
Journal of computer assisted learning 20 (5), 338-346, 2004
512004
Le traitement du discours argumentatif: recherches en production et en compréhension
P Coirier, D Coquin-Viennot, C Golder, JM Passerault
Archives de psychologie (Genève) 58 (227), 315-548, 1990
471990
La ponctuation. Recherches en psychologie du langage
JM Passerault
Pratiques 70 (1), 85-104, 1991
421991
L'implication du locuteur dans son discours: Discours argumentatifs formel et naturel
E Espéret, P Coirier, D Coquin, JM Passerault
Argumentation 1 (2), 155-174, 1987
391987
The visuospatial dimension of writing
T Olive, JM Passerault
Written Communication 29 (3), 326-344, 2012
372012
Thematic and structural planning in constrained argumentative text production
JEB Andriessen, P Coirier, L Roos, JM Passerault, A Bert-Erboul
Theories, models and methodology in writing research, 237-251, 1996
341996
Memory for words location in writing
N Le Bigot, JM Passerault, T Olive
Psychological research 73 (1), 89-97, 2009
332009
Le marquage des paragraphes: son rôle dans la gestion des traitements pendant la lecture
JM Passerault, D Chesnet
Psychologie française 36 (2), 159-165, 1991
331991
Traitement des contraintes de la production d'écrits: aspects linguistiques et psycholinguistiques
S Plane, T Olive, D Alamargot
Langages (Paris. 1966), 2010
302010
Les «nouveaux outils» de recherche documentaire sont-ils compatibles avec les stratégies cognitives des élèves?
J Dinet, JF Rouet, JM Passerault
291998
Aspects textuels du fonctionnement et du développement des connecteurs: approche en production
M Favart, JM Passerault
L'Année psychologique 99 (1), 149-173, 1999
281999
Functionality of cohesion devices in the management of local and global coherence: Two studies in children’s written production of narratives
M Favart, JM Passerault
Theories, models and methodology in writing research, 394-365, 1996
251996
Marquage de l’importance et traitement des éléments dans un texte: effets immédiat et différé
D Gaonac’h, JM Passerault
European Journal of Psychology of education 5 (1), 59-68, 1990
211990
The Role of Visuo-spatial Sketchpad in the Written Production of Descriptive and Argumentative Texts.
JM Passerault, J Dinet
Current psychology letters. Behaviour, brain & cognition, 2000
202000
Aspects fonctionnels du point et de la virgule dans l'évolution de la planification du récit écrit
M Favart, JM Passerault
Enfance 53 (2), 187-205, 2000
202000
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20