Denis Alamargot
Denis Alamargot
Professeur de Psychologie Cognitive et du Développement - UPEC
Adresse e-mail validée de u-pec.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Through the models of writing: with commentaries by Ronald T. Kellogg & John R. Hayes
D Alamargot, L Chanquoy
Springer Science & Business Media, 2001
721*2001
Eye and pen: A new device for studying reading during writing
D Alamargot, D Chesnet, C Dansac, C Ros
Behavior research methods 38 (2), 287-299, 2006
2062006
Modelling the development of written composition
D Alamargot, M Fayol
The SAGE handbook of writing development, 23-47, 2009
1472009
Analyse en temps réel des activités oculaires et grapho-motrices du scripteur: intérêt du dispositif «Eye and Pen»
D Chesnet, D Alamargot
L'année psychologique 105 (3), 477-520, 2005
1012005
Parallel processing before and after pauses: A combined analysis of graphomotor and eye movements during procedural text production
D Alamargot, C Dansac, D Chesnet, M Fayol
Writing and Cognition, 11-29, 2007
932007
Mémoire de travail et rédaction de textes: évolution des modèles et bilan des premiers travaux
L Chanquoy, D Alamargot
L'Année psychologique 102 (2), 363-398, 2002
902002
Using eye and pen movements to trace the development of writing expertise: case studies of a 7th, 9th and 12th grader, graduate student, and professional writer
D Alamargot, S Plane, E Lambert, D Chesnet
Reading and Writing 23 (7), 853-888, 2010
832010
Influence of handwriting skills during spelling in primary and lower secondary grades
V Pontart, C Bidet-Ildei, E Lambert, P Morisset, L Flouret, D Alamargot
Frontiers in psychology 4, 818, 2013
722013
What makes a skilled writer? Working memory and audience awareness during text composition
D Alamargot, G Caporossi, D Chesnet, C Ros
Learning and individual differences 21 (5), 505-516, 2011
632011
Les modèles de rédaction de textes
D Alamargot, L Chanquoy
Production du langage, 45-65, 2002
632002
Dynamics of the spelling process during a copy task: Effects of regularity and frequency.
E Lambert, D Alamargot, D Larocque, G Caporossi
Canadian Journal of Experimental Psychology/Revue canadienne de psychologie …, 2011
582011
Text composition by deaf and hearing middle-school students: The role of working memory
D Alamargot, E Lambert, C Thebault, C Dansac
Reading and Writing 20 (4), 333-360, 2007
532007
Does handwriting on a tablet screen affect students’ graphomotor execution? A comparison between Grades Two and Nine
D Alamargot, MF Morin
Human Movement Science 44, 32-41, 2015
512015
Accessing referential information during text composition: When and why?
C Dansac, D Alamargot
Knowing what to write: Conceptual processes in text production, 76-97, 1999
491999
Temporalité de l'écriture et rôle du texte produit dans l'activité rédactionnelle
S Plane, D Alamargot, JL Lebrave
Langages, 7-28, 2010
392010
Mise en place et développement des traitements rédactionnels: le rôle de la mémoire de travail
L Chanquoy, D Alamargot
Le langage et l’homme 37 (2), 171-190, 2003
382003
L’acquisition des connaissances
D Alamargot
Enseigner à des adolescents. Manuel de Psychologie, 78-113, 2001
372001
L'élaboration du contenu du texte: de la mémoire à long terme à l'environnement de la tâche
D Alamargot, L Chanquoy, M Chuy
Psychologie française 50 (3), 287-304, 2005
352005
Using the computer to study the dynamics of the handwriting processes
G Caporossi, D Alamargot, D Chesnet
International Conference on Discovery Science, 242-254, 2004
342004
Traitement des contraintes de la production d'écrits: aspects linguistiques et psycholinguistiques
S Plane, T Olive, D Alamargot
Langages (Paris. 1966), 2010
312010
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20