Follow
Nathalie botté
Nathalie botté
MCF HDR Psychology
Verified email at inspe-bretagne.fr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Can tablet apps support the learning of handwriting? An investigation of learning outcomes in kindergarten classroom
N Bonneton-Botté, S Fleury, N Girard, M Le Magadou, A Cherbonnier, ...
Computers & Education 151, 103831, 2020
572020
Learning letters with the whole body: Visuomotor versus visual teaching in kindergarten
F Bara, N Bonneton-Botté
Perceptual and motor skills 125 (1), 190-207, 2018
512018
A teacher-implemented intervention program to promote finger use in numerical tasks
F Ollivier, Y Noël, A Legrand, N Bonneton-Botté
European Journal of Psychology of Education 35 (3), 589-606, 2020
162020
Teaching cursive handwriting: A contribution to the acceptability study of using digital tablets in French classrooms
N Bonneton-Botté, C Beucher-Marsal, F Bara, J Muller, LL Corf, ...
Journal of Early Childhood Literacy 21 (2), 259-282, 2021
112021
& Jamet, E.(2020). Can tablet apps support the learning of handwriting? An investigation of learning outcomes in kindergarten classroom
N Bonneton-Botté, S Fleury, N Girard, M Le Magadou, A Cherbonnier, ...
Computers & Education 151, 103831, 0
8
Perception of the cursive handwriting movement in writers and pre-writers
N Bonneton-Botté, F Bara, N Marec-Breton, F De La Haye-Nicolas, ...
Reading and Writing 31, 927-943, 2018
72018
Maëlys Le Magadou, Anthony Cherbonnier, Mickaël Renault, Eric Anquetil, and Eric Jamet. 2020. Can tablet apps support the learning of handwriting? an investigation of learning …
N Bonneton-Botté, S Fleury, N Girard
Computers & Education 151, 103831, 2020
62020
Difficultés de compréhension en lecture: identification de procédures d’élèves scolarisés en 6 e Segpa
F De La Haye, N Bonneton-Botte
La nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation, 165-178, 2007
62007
Est-il nécessaire d'enseigner le sens du tracé des lettres en capitales d'imprimerie en maternelle
F Bara, N Bonneton-Botté
ANAE 27, 139, 2016
52016
Incidence d’un entraînement à la production d’inférences sur le niveau de compréhension en lecture
F De La Haye, N Bonneton-Botté
Apprentissage de la langue écrite: approche cognitive, 215-229, 2009
52009
L’écriture manuscrite : un apprentissage moteur spécifique.
Bonneton-Botté N., Guilbert J., Bara F.
Approche Neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 722-729, 2019
4*2019
Drawings of the hand and numerical skills in children of preschool age
N Bonneton-Botte, H Hili, F De La Haye, Y Noel
Canadian Journal of Behavioural Science-Revue Canadienne Des Sciences Du …, 2015
42015
Apprentissage de l’écriture manuscrite: des difficultés perçues par les enseignants aux difficultés des élèves.
N Bonneton-Botté, F de La Haye-Nicolas
L'apprentissage de la langue écrite, 2009
42009
L’apprentissage de la langue écrite: Approche cognitive
N Marec-Breton, AS Besse, F de la Haye, N Bonneton-Botté, E Bonjour
Presses universitaires de Rennes, 2019
32019
Détection et identification d'une caractéristique du mouvement d'écriture manuscrite chez des l'enfant.
N Bonneton-Botté, F De La Haye, N Marec-Breton, F Bara
Canadian Journal of Experimental Psychology/Revue canadienne de psychologie …, 2012
32012
Evaluation of the benefits of a training device for the use of fingers in mathematics
N Bonneton-Botte, F Ollivier, H Hili, F Bara
Canadian Journal of School Psychology 37 (3), 289-303, 2022
22022
Acceptabilité d'un outil numérique d'aide à l'enseignement de l'écriture à l'école maternelle.
N Bonneton-Botté, C Beucher-Marsal, J Muller
L'écriture dès le début de l'école primaire, 2019
22019
Dessin de la main et habiletés numériques chez des enfants d’âge préscolaire.
N Bonneton-Botté, H Hili, F De La Haye, Y Noël
Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du …, 2015
22015
Apprendre à déduire le sens d’un mot à partir du contexte: effets d’un entraînement en Segpa 1
F De La Haye-Nicolas 2, N Bonneton-Botté 3
La nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation, 61-71, 2010
22010
Teaching and rehabilitation of handwriting for children in the digital age: Issues and challenges
N Bonneton-Botté, L Miramand, R Bailly, C Pons
Children 10 (7), 1096, 2023
12023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20