Catherine Grandclement
Catherine Grandclement
Affiliation inconnue
Adresse e-mail validée de edf.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Sociologie des agencements marchands: textes choisis
M Callon, M Akrich, V Rabeharisoa, C Grandclément, C Méadel, ...
Presses des Mines via OpenEdition, 2017
1022017
Publicizing Goldilocks' choice at the supermarket: The political work of shopping packs, carts and talk
F Cochoy, C Grandclément-Chaffy
712005
Wheeling one’s groceries around the store: The invention of the shopping cart, 1936–1953
C Grandclément
Food Chains, 233-252, 2011
66*2011
Convoking the consumer in person: the focus group effect
C Grandclement, G Gaglio
Inside marketing: Practices, ideologies, devices, 87-114, 2011
562011
Vendre sans vendeurs: sociologie des dispositifs d'achalandage en supermarché
C Grandclément
École Nationale Supérieure des Mines de Paris, 2008
522008
Negotiating comfort in low energy housing: The politics of intermediation
C Grandclément, A Karvonen, S Guy
Energy Policy 84, 213-222, 2015
412015
Climatiser le marché. Les contributions des marketings de l'ambiance et de l'atmosphère
C Grandclément
ethnographiques. org, --, 2004
362004
La sécurité alimentaire en crises
J Besançon, O Borraz, C Grandclément-Chaffy
Les crises Coca-cola et Listéria de 2000, 1999
33*1999
Histoires du chariot de supermarché
C Grandclément, F Cochoy
Vingtième Siècle. Revue d'histoire, 77-93, 2006
262006
Le marketing des similarités
C Grandclément
Réseaux, 221-252, 2006
202006
Le libre-service à ses origines: mettre au travail ou construire le consommateur?
C Grandclément
Entreprises et histoire, 64-75, 2011
182011
Devising the consumer of the competitive electricity market: the mundane meter, the unbundling doctrine, and the re-bundling of choice
C Grandclément, A Nadaï
Journal of Cultural Economy 11 (5), 440-457, 2018
132018
Énergie et transformations sociales: Enquêtes sur les interfaces énergétiques: Coll. Socio-économie de l'énergie-EDF
C Jérôme, J Arthur, G Catherine
Lavoisier, 2015
102015
Bundles of prices: Marketing and pricing in French supermarkets
C Grandclément
4S-EASST Conference, 2004
102004
L’impensé des usages
G Brisepierre, C Grandclément, V Renauld
M3 Société urbaine et action publique, 66-70, 2014
62014
Transitioning through markets
C Grandclément, A Nadaï
Energy Transitions, 101-142, 2018
52018
Vendre sans vendeurs: sociologie des dispositifs d’achalandage en supermarché
C Grandclément-Chaffy
Paris, ENMP, 2008
52008
How infrastructures and consumers interact: insights from the interface
C Grandclement, M Pierre, E Shove
Proceedings of the ECEEE Summer Study on Energy Efficiency, 2217-2225, 2015
42015
énergie et transformations sociales
J Cihuelo, A Jobert, C Grandclément, CGJ Cihuelo
Enquêtes sur les interfaces énergétiques, Paris, Lavoisier, 2015
42015
Publicizing Goldilocks' Choice at the Supermarket. The Political Work of Shopping Packs, Carts and Talk, Latour, Bruno and Weibel, Peter, Making Things Public. Atmospheres of …
F Cochoy, C Grandclément-Chaffy
Chap.: MIT Press, Karlsruhe, Cambridge, 2005
42005
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20