Follow
Catherine Grandclement
Catherine Grandclement
Unknown affiliation
Verified email at edf.fr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Sociologie des agencements marchands: textes choisis
M Callon, M Akrich, V Rabeharisoa, C Grandclément, C Méadel, ...
Presses des Mines via OpenEdition, 2017
1102017
Publicizing Goldilocks' choice at the supermarket: The political work of shopping packs, carts and talk
F Cochoy, C Grandclément-Chaffy
792005
Wheeling one’s groceries around the store: The invention of the shopping cart, 1936–1953
C Grandclément
Food Chains, 233-252, 2011
66*2011
Vendre sans vendeurs: sociologie des dispositifs d'achalandage en supermarché
C Grandclément
École Nationale Supérieure des Mines de Paris, 2008
602008
Convoking the consumer in person: The focus group effect
C Grandclement, G Gaglio
Inside marketing: Practices, ideologies, devices, 87-114, 2011
572011
Negotiating comfort in low energy housing: The politics of intermediation
C Grandclément, A Karvonen, S Guy
Energy Policy 84, 213-222, 2015
502015
Climatiser le marché. Les contributions des marketings de l'ambiance et de l'atmosphère
C Grandclément
ethnographiques. org, --, 2004
422004
La sécurité alimentaire en crises
J Besançon, O Borraz, C Grandclément-Chaffy
Les crises Coca-cola et Listéria de 2000, 1999
31*1999
Histoires du chariot de supermarché: Ou comment emboîter le pas de la consommation de masse
C Grandclément*, F Cochoy**
Vingtième siècle, 77-093, 2006
252006
Le libre-service à ses origines: mettre au travail ou construire le consommateur?
C Grandclément
Entreprises et histoire 64 (3), 64-75, 2011
222011
Le marketing des similarités: les produits à marque de distributeur
C Grandclément
Réseaux, 221-252, 2006
222006
Énergie et transformations sociales: Enquêtes sur les interfaces énergétiques: Coll. Socio-économie de l'énergie-EDF
C Jérôme, J Arthur, G Catherine
Lavoisier, 2015
182015
Devising the consumer of the competitive electricity market: the mundane meter, the unbundling doctrine, and the re-bundling of choice
C Grandclément, A Nadaï
Journal of Cultural Economy 11 (5), 440-457, 2018
172018
Bundles of prices: Marketing and pricing in French supermarkets
C Grandclément
4S-EASST Conference, Paris, 2004
112004
100 Social Sciences and Humanities priority research questions for energy efficiency in Horizon Europe
C Foulds, S Royston, T Berker, E Nakopoulou, S Abram, B Ančić, ...
Energy SHIFTS, 2020
82020
Transitioning through markets
C Grandclément, A Nadaï
Energy transitions: A socio-technical inquiry, 101-142, 2018
82018
L’impensé des usages
G Brisepierre, C Grandclément, V Renauld
M3 Société urbaine et action publique, 66-70, 2014
82014
Vendre sans vendeurs: sociologie des dispositifs d’achalandage en supermarché
C Grandclément-Chaffy
Paris, ENMP, 2008
62008
Transparence technique et coopération des utilisateurs dans deux projets de smart grid
C Escoffier, C Grandclément, P Scolan
Énergie et transformations sociales, 17-31, 2015
52015
Les agencements du supermarché. Déplacer le client, déployer le vendeur
C Grandclément
Houdart S. et Thiery O., Humains, non humains, Paris, La Découverte, 2011
52011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20