Suivre
Clive Enos Hamilton
Clive Enos Hamilton
Université Paris Cité
Adresse e-mail validée de u-paris.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
The contribution of systemic functional grammar to the error analysis framework
CE Hamilton
TESOL International Journal 10 (1), 11-28, 2015
92015
Competing influences: the impact of mode and language on verb type and density in French and English scientific discourse
CE Hamilton, S Carter-Thomas
CHIMERA: Romance Corpora and Linguistic Studies 4 (1), 13-34, 2017
52017
L’exploitation des corpus numériques dans les formations d’anglais scientifique en ligne: une étude de cas
N Kübler, CE Hamilton
Lidil. Revue de linguistique et de didactique des langues, 2018
32018
From blended to e-learning: Evaluating our teaching strategies
C Hamilton, L Paek
ASp. la revue du GERAS, 47-64, 2020
22020
Cartographie des erreurs en anglais L2: vers une typologie intégrant système et texte
CE Hamilton
Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3, 2015
22015
Mots-clés–stratégies d'enseignement
C Hamilton, L Paek
Numéros 79, 80, 2021
2021
Mots-clés–conception de cours enseignement hybride
C Hamilton, L Paek
Numéros 79, 80, 2021
2021
Keywords–teaching strategies
C Hamilton, L Paek
Numéros 79, 80, 2021
2021
Distance auctoriale dans la rédaction des étudiants en L1 et L2.
CE Hamilton
AFLA-Traiter, explorer et analyser les corpus: quels apports pour la société?, 2020
2020
Beyond the lexico-grammatical gates of academic discourse: the case of stance and standing. Colloque
CE Hamilton
Les genres en anglais de spécialité: définitions, méthodologies d’analyse et …, 2020
2020
Exploiter les corpus d’écrits universitaires: le poids de la discipline et le niveau d’expertise
CE Hamilton
Du recueil de données à l'analyse des corpus en didactique de l’anglais …, 2020
2020
Science, Systemic Functional Linguistics and Language Change: A Festschrift for David Banks
S Carter-Thomas, CE Hamilton
Cambridge Scholars Publishing, 2019
2019
Keywords–English for specific purposes
C Hamilton, L Paek, D Schug
Numéros, 76, 2019
2019
A Corpus-based Approach to Teaching Academic English
CE Hamilton
Journée d’étude Projet Conjoint de Formation PERL-USPC (France)–CIN …, 2018
2018
Deux dispositifs d’enseignements hybrides basés sur corpus: résultats et défis.
CE Hamilton, N Kübler
Entre présence et distance. Accompagner et découvrir des pratiques …, 2017
2017
Do English and French do it differently? Comparing mode and genre in scientific discourse
CE Hamilton, S Carter-Thomas
ESFLC 2017: 27th European Systemic Functional Linguistics Conference, ., 2017
2017
Functional and thematic ngrams in specialized corpora: the case of academic English, French and Spanish.
CE Hamilton
9e colloque international de linguistique de corpus: phraséologie en corpus …, 2017
2017
An experiment with three genre-specific corpora for teaching EAP to French speakers.
CE Hamilton, N Kübler
BAAL Corpus SIG symposium: Using Corpora in EAP., 2017
2017
Spoken and written modes of scientific discourse: some distinctions between English and French
CE Hamilton, S Carter-Thomas
ESFLC 2017: 27th European Systemic Functional Linguistics Conference, ., 2017
2017
Exploring the misuse, underuse and overuse of lexical sequences in English L2 student essays
CE Hamilton
Repenser le figement: enjeux et perspectives en phraséodidactique des langues, 2016
2016
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20