Suivre
Dominic Arsenault
Dominic Arsenault
Full professor, Department of art history and film studies, Université de Montréal
Adresse e-mail validée de umontreal.ca - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Video game genre, evolution and innovation
D Arsenault
Eludamos: Journal for computer game culture 3 (2), 149-176, 2009
5052009
In the frame of the magic cycle: The circle (s) of gameplay
D Arsenault, B Perron
The video game theory reader 2, 131-154, 2008
2522008
Video games around the world
MJP Wolf
MIT Press, 2015
1502015
Dark waters: Spotlight on immersion
D Arsenault
GAMEON-NA International Conference, 50-52, 2005
1272005
Super power, spoony bards, and silverware: The super Nintendo entertainment system
D Arsenault
MIT Press, 2017
852017
Guitar Hero:" Not like playing guitar at all"?
D Arsenault
Loading... 2 (2), 2008
772008
Le jeu vidéo entre dépendance et plaisir immersif: les trois formes d’immersion vidéoludique
D Arsenault, M Picard
Proceedings of HomoLudens: Le jeu vidéo: un phénomène social massivement …, 2008
692008
Des typologies mécaniques à l'expérience esthétique: fonctions et mutations du genre dans le jeu vidéo
D Arsenault
612011
Methodological questions in ‘interactive film studies’
B Perron, D Arsenault, M Picard, C Therrien
New Review of Film and Television Studies 6 (3), 233-252, 2008
542008
Narratology
D Arsenault
The Routledge companion to video game studies, 588-596, 2023
472023
Jeux et enjeux du récit vidéoludique: la narration dans le jeu vidéo
D Arsenault
Université de Montréal, 2006
412006
The game FAVR: A framework for the analysis of visual representation in video games
D Arsenault, PM Côté, A Larochelle
Loading... 9 (14), 2015
272015
Au-delà de «l'envie cinématographique»: le complexe transmédiatique d'Assassin's Creed
D Arsenault, V Mauger
Département des littératures, Faculté des lettres de l’Université Laval, 2012
262012
Qui est ‘je’? Autour de quelques stratégies vidéoludiques de design de personnage pour gérer l’actantialité ludo-narrative du joueur et son immersion fictionnelle
D Arsenault
Avatars, personnages et acteurs virtuels, 105-115, 2013
232013
De-framing video games from the light of cinema
D Arsenault, B Perron
G| A| M| E Games as Art, Media, Entertainment 1 (4), 2015
192015
Reverse-engineering graphical innovation: An introduction to graphical regimes
D Arsenault, PM Coté
G| A| M| E Games as Art, Media, Entertainment 1 (2), 2013
192013
System profile: The nintendo entertainment system (NES)
D Arsenault
The video game explosion: A history from Pong to Playstation and beyond, 109-114, 2008
182008
Graphical technologies, innovation and aesthetics in the video game industry: a case study of the shift from 2d to 3d graphics in the 1990s
D Arsenault, PM Coté, A Larochelle, S Lebel
G| A| M| E Games as Art, Media, Entertainment 1 (2), 2013
162013
Action
D Arsenault
The Routledge companion to video game studies, 293-301, 2023
152023
“It’s [not Just] in the Game”: the Promotional Context of Video Games
E Vollans, S Janes, C Therrien, D Arsenault
Kinephanos. Revue d'études des médias et de culture populaire 7 (1), 1-6, 2017
152017
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20