Claude Pecheux
Claude Pecheux
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Children and attitude toward the brand: A new measurement scale
C Pecheux, C Derbaix
Journal of Advertising Research 39 (4), 19-19, 1999
1521999
A new scale to assess children's attitude toward TV advertising
C Derbaix, C Pecheux
Journal of Advertising Research 43 (4), 390-399, 2003
942003
Mood and children: Proposition of a measurement scale
C Derbaix, C Pecheux
Journal of Economic Psychology 20 (5), 571-591, 1999
381999
L'attitude de l'enfant envers une nouvelle marque: de la nécessité d'une phase de fixation?
C Pecheux, C Derbaix
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 17 (3), 63-79, 2002
372002
L'implication et l'enfant: proposition d'une échelle de mesure
C Derbaix, C Pecheux
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 12 (1), 45-68, 1997
361997
L'enfant et l'attitude envers l'annonce publicitaire: mise en oeuvre du construit et précisions conceptuelles
C Derbaix, S Blondeau, C Pecheux
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 14 (3), 23-39, 1999
271999
Children’s reactions to advertising communication: multiple methods, moderating variables and construct validity issues
C Pecheux, C Derbaix
ACR North American Advances, 2002
222002
Des outils pour comprendre l'enfant-consommateur: bilan de 5 années de recherche
C Derbaix, C Pecheux
Congrès international de l'Association Française de Marketing, 11-25, 2000
222000
Children’s reactions to advertising communication: the moderating effect of involvement and mood on advertising processing and effectiveness
C Pecheux
Unpublished doctoral dissertation). Catholic University of Mons, Mons, Belgium, 2001
202001
Co-branding in advertising: the issue of product and brand-fit
M Geuens, C Pecheux
192006
Les enfants et la publicité
N Guichard
Réalités familiales, 34-39, 2006
192006
Co-branding in advertising: the issue of product and brand-fit
M Geuens, C Pecheux
192006
Enfants et promotion de l'alimentation saine: étude de l'efficacité de l'utilisation de menaces en publicité
K Charry, C Pecheux
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 26 (2), 2-28, 2011
182011
How does perceived effectiveness affect adults’ ethical acceptance of anti-obesity threat appeals to children? When the going gets tough, the audience gets going
K Charry, P De Pelsmacker, CL Pecheux
Journal of Business Ethics 124 (2), 243-257, 2014
122014
La prise de décision dans les groupes d'amis: une étude exploratoire
A Decrop, C Pecheux, G Bauvin
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 22 (2), 1-21, 2007
122007
Alet’S Make a Trip Together@: an Exploration Into Decision Making Within Groups of Friends
A Decrop, C Pecheux, G Bauvin
ACR North American Advances, 2004
112004
Présence de pairs dans une annonce et efficacité publicitaire: le cas des enfants de 8 à 12 ans
C Derbaix, C Pecheux, C Gyssels
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 20 (4), 3-27, 2005
92005
Children and promoting a healthy diet: A study on the effectiveness of using threats in advertising
K Charry, C Pecheux
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 26 (2), 3-28, 2011
82011
Exploring the profession of mobility manager in Belgium and their impact on commuting
L Van Malderen, B Jourquin, C Pecheux, I Thomas, E Van De Vijver, ...
Transportation Research Part A: Policy and Practice 55, 46-55, 2013
72013
The control of commercials targeting children: an experimental approach to investigate context effects
C Pecheux, C DERBAIX, I PONCIN
ACR European Advances, 2005
72005
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