Tsaap-Notes--An Open Micro-blogging Tool for Collaborative Notetaking during Face-to-Face Lectures F Silvestre, P Vidal, J Broisin 2014 IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, 39-43, 2014 | 22 | 2014 |
Recommendations for orchestration of formative assessment sequences: a data-driven approach R Andriamiseza, F Silvestre, JF Parmentier, J Broisin Technology-Enhanced Learning for a Free, Safe, and Sustainable World: 16th …, 2021 | 14 | 2021 |
Conception et mise en oeuvre d'un système d'évaluation formative pour les cours en face à face dans l'enseignement supérieur F Silvestre Université Toulouse III Paul Sabatier, 2015 | 14 | 2015 |
Git4School: A dashboard for supporting teacher interventions in software engineering courses JB Raclet, F Silvestre European Conference on Technology Enhanced Learning, 392-397, 2020 | 11 | 2020 |
Reflexive learning, socio-cognitive conflict and peer-assessment to improve the quality of feedbacks in online tests F Silvestre, P Vidal, J Broisin Design for Teaching and Learning in a Networked World: 10th European …, 2015 | 11 | 2015 |
How Learning Analytics can help orchestration of formative assessment? Data-driven recommendations for Technology-enhanced learning R Andriamiseza, F Silvestre, JF Parmentier, J Broisin IEEE Transactions on Learning Technologies 16 (5), 804-819, 2023 | 5 | 2023 |
Data-informed Decision-making in TEFA Processes: An Empirical Study of a Process Derived from Peer-Instruction R Andriamiseza, F Silvestre, JF Parmentier, J Broisin Proceedings of the Eighth ACM Conference on Learning@ Scale, 259-262, 2021 | 5 | 2021 |
La (dé-) synchronisation des transitions dans un processus d'évaluation formative exécuté á distance: Impact sur l'engagement des étudiants JF Parmentier, F Silvestre 9ème Conférence sur les EnvironnementsInformatiques pour l’Apprentissage …, 2019 | 5 | 2019 |
Un nouveau processus d'évaluation pour améliorer la qualité des feedbacks dans les tests en ligne F Silvestre, P Vidal, J Broisin Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l …, 2017 | 5 | 2017 |
Finding behavioral indicators from contextualized commits in software engineering courses with process mining M Pons, JM Bruel, JB Raclet, F Silvestre International Workshop on Frontiers in Software Engineering Education, 56-68, 2023 | 4 | 2023 |
Développement dirigé par les tests et revue de code par les pairs pour l'apprentissage de la programmation F Silvestre, JB Raclet Ludovia CH: 1ère édition sur le thème" Émanciper l’école et la société avec …, 2018 | 4 | 2018 |
Qualification semi-automatique de contributions d'apprenants pour l'intégration de feedbacks de qualité dans les tests en ligne F Silvestre, P Vidal, J Broisin 7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage …, 2015 | 4 | 2015 |
Génération semi-automatique de tests d'auto-évaluation pourvus de feedback résultant de la prise de notes collaborative F Silvestre, P Vidal, J Broisin 9eme Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l …, 2014 | 4 | 2014 |
Vers la conception de feedback pour enseignants dans un contexte d’évaluation formative à grande échelle : une approche analytique R Andriamiseza, F Silvestre, JF Parmentier, J Broisin 10ème conférence sur les Environnements Informatique pour l'Apprentissage …, 2021 | 3 | 2021 |
Mise en oeuvre d'approches pédagogiques fondées sur des pratiques de l'industrie du logiciel pour l'apprentissage de la programmation JB Raclet, F Silvestre, M Pons 2020 Colloque Didapro 8: L’informatique, objets d’enseignements (DidaSTIC …, 2020 | 3 | 2020 |
Online tests based on contributions provided by teachers and students during face to face lectures F Silvestre, P Vidal, J Broisin 2015 IEEE 15th International Conference on Advanced Learning Technologies, 29-33, 2015 | 2 | 2015 |
4C/ID, une approche par compétences centrée sur les tâches authentiques F Silvestre, JF Parmentier Vers l’approche par compétences: Théories et pratiques pour l'enseignement …, 2024 | 1 | 2024 |
Designing a Revision System: An Exploratory Qualitative Study to Identify the Needs of French Teachers and Students D Ollivier, F Silvestre, JB Raclet, E Lescure, J Broisin European Conference on Technology Enhanced Learning, 294-307, 2023 | 1 | 2023 |
Conception d'un système de révisions: une étude qualitative exploratoire pour identifier les besoins des enseignants et des élèves D Ollivier, F Silvestre, JB Raclet, E Lescure, J Broisin 11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage …, 2023 | 1 | 2023 |
Évaluer c'est former! Quel apport du numérique? F Silvestre Journée Pédagogie de l'ARIUT-Au lycée comme à l'IUT: Évaluer, c'est former, 2023 | 1 | 2023 |