Orchestrating innovation with user communities in the creative industries G Parmentier, V Mangematin Technological forecasting and social change 83, 40-53, 2014 | 165 | 2014 |
Managing Sustainable Innovation with a User Community Toolkit: The Case of the Video Game Trackmania G Parmentier, R Gandia Creativity and Innovation Management 22 (2), 195-208, 2013 | 64 | 2013 |
Les consommateurs des mondes virtuels: construction identitaire et expérience de consommation dans Second Life G Parmentier, S Rolland Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 24 (3), 43-56, 2009 | 47 | 2009 |
How to innovate with a brand community G Parmentier Journal of Engineering and Technology Management 37, 78-89, 2015 | 39 | 2015 |
Consumers in virtual worlds: Identity building and consuming experience in Second Life G Parmentier, S Rolland Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 24 (3), 43-55, 2009 | 36 | 2009 |
Innovation et création dans le jeu vidéo G Parmentier, V Mangematin Revue française de gestion, 71-87, 2009 | 33 | 2009 |
The benefit of social media: Bulletin board focus groups as a tool for co-creation SE Rolland, G Parmentier International Journal of Market Research 55 (6), 809-827, 2013 | 29 | 2013 |
Managing knowledge, creativity and innovation P Cohendet, G Parmentier, L Simon The Elgar companion to innovation and knowledge creation, 2017 | 22 | 2017 |
Managing creative teams in small ambidextrous organizations: The case of videogames G Parmentier, T Picq International Journal of Arts Management, 16-30, 2016 | 22 | 2016 |
Redesigning the business model: from one-sided to multi-sided G Parmentier, R Gandia Journal of Business Strategy, 2017 | 16 | 2017 |
Optimizing value creation and value capture with a digital multi‐sided business model R Gandia, G Parmentier Strategic Change 26 (4), 323-331, 2017 | 15 | 2017 |
Community as a locus of innovation: co-innovation with users in the creative industries G Parmentier, V Mangematin | 14 | 2011 |
Les barrières à la mise en œuvre du crowdsourcing pour innover É Ruiz, S Brion, G Parmentier Revue française de gestion 43 (263), 121-140, 2017 | 13 | 2017 |
Gérer l’ouverture dans un business model multiface-Le cas du jeu vidéo en ligne G Parmentier, R Gandia Revue française de gestion 42 (254), 107-128, 2016 | 11 | 2016 |
Introduction au dossier thématique: créativité organisationnelle: quels enjeux en management stratégique dans un contexte mondialisé? G Parmentier, B Szostak, CC Rüling Management international/International Management/Gestiòn Internacional 22 …, 2017 | 9 | 2017 |
Female Creativity in Organizations: What is the impact of team composition in terms of gender during ideation processes? G Parmentier, S LE LOARNE-LEMAIRE, M Belkhouja Management international/International Management/Gestiòn Internacional 22 …, 2017 | 7 | 2017 |
La créativité organisationnelle vue comme sous l’angle du management stratégique: proposition du concept de capacité créative d’une organisation G Parmentier, B Szostak XXIV Conférence Internationale de Management Stratégique, Paris, 2015 | 7 | 2015 |
Innover avec des communautés d'utilisateurs G Parmentier Université Pierre Mendès France Grenoble 2, 2009 | 6 | 2009 |
Absorbing knowledge in the digital age: the key role of integration mechanisms in the context of crowdsourcing for innovation É Ruiz, S Brion, G Parmentier R&D Management 50 (1), 63-74, 2020 | 4 | 2020 |
La créativité sous influence du genre: comment le genre de l’individu influe sur la créativité de groupe dans les organisations G Parmentier, S Le Loarne-Lemaire Innovations, 39-58, 2018 | 3 | 2018 |