Démarche d'investigation au collège: quels enjeux? S Mathé, M Méheut, C de Hosson Didaskalia (Paris), 2008 | 95 | 2008 |
Historical Controversy as an Educational Tool: Evaluating elements of a teaching–learning sequence conducted with the text “Dialogue on the Ways that Vision Operates” C de Hosson, W Kaminski International Journal of Science Education 29 (5), 617-642, 2007 | 68 | 2007 |
Exploring students' understanding of reference frames and time in Galilean and special relativity C de Hosson, I Kermen, E Parizot European journal of physics 31 (6), 1527, 2010 | 52 | 2010 |
L'histoire des sciences: un laboratoire pour la recherche en didactique et l'enseignement de la physique C De Hosson Université Paris-Diderot-Paris VII, 2011 | 36 | 2011 |
Una controversia histórica al servicio de una situación de aprendizaje: una reconstrucción didáctica basada en Diálogo sobre los dos máximos sistemas del mundo de Galileo C Hosson Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2011 | 34 | 2011 |
Using ancient Chinese and Greek astronomical data: A training sequence in elementary astronomy for pre-service primary school teachers C de Hosson, N Décamp Science & Education 23, 809-827, 2014 | 29 | 2014 |
Approcher l’identité professionnelle d’enseignants universitaires de physique: Un levier pour initier des changements de pratiques pédagogiques C De Hosson, N Décamp, E Morand, A Robert RDST. Recherches en didactique des sciences et des technologies, 161-196, 2015 | 28 | 2015 |
Beyond a dichotomic approach, the case of colour phenomena L Viennot, C De Hosson International Journal of Science Education 34 (9), 1315-1336, 2012 | 27 | 2012 |
From a Subtractive to Multiplicative Approach: A concept-driven interactive pathway on the selective absorption of light L Viennot, C de Hosson International Journal of Science Education 37 (1), 1-30, 2015 | 23 | 2015 |
Implementing Eratosthenes’ discovery in the classroom: Educational difficulties needing attention N Décamp, C de Hosson Science & Education 21, 911-920, 2012 | 19 | 2012 |
Un support d'enseignement du mécanisme de la vision inspiré de l'histoire des sciences C de Hosson, W Kaminski Didaskalia 28, 2006 | 17 | 2006 |
Les yeux des enfants sont-ils des «porte-lumière»? C de HOSSON, W Kaminski Bulletin de l'Union des Physiciens (1907-2003), 2002 | 17 | 2002 |
STUDENTS’UNDERSTANDING OF EQUILIBRIUM AND STABILITY: THE CASE OF DYNAMIC SYSTEMS M Canu, C De Hosson, M Duque International Journal of Science and Mathematics Education 14, 101-123, 2016 | 16 | 2016 |
Communicating science through the Comics & Science Workshops: the Sarabandes research project C De Hosson, L Bordenave, PL Daures, N Décamp, C Hache, J Horoks, ... JCOM: Journal of Science Communication 2, 2018 | 15 | 2018 |
Orientations récentes du dialogue entre recherche en didactique et histoire des sciences C de Hosson, P Schneeberger RDST. Recherches en didactique des sciences et des technologies, 9-20, 2011 | 15 | 2011 |
History of science, epistemology and mathematics education research R Chorlay, C de Hosson The Didactics of Mathematics: Approaches and Issues: A Homage to Michèle …, 2016 | 14 | 2016 |
Contribution à l'analyse des interactions entre histoire et didactique des sciences. Elaboration d'un support d'enseignement du mécanisme optique de la vision pour l'école … C De Hosson Université Paris-Diderot-Paris VII, 2004 | 13 | 2004 |
Du savoir savant au savoir enseigné, analyse de l’exposition des connaissances en cours magistral de physique: Une étude de cas C de Hosson, A Manrique, L Regad, A Robert Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur 34 (34 (1)), 2018 | 12 | 2018 |
Active Learning session based on Didactical Engineering framework for conceptual change in students’ equilibrium and stability understanding M Canu, M Duque, C de Hosson European Journal of Engineering Education 42 (1), 32-44, 2017 | 11 | 2017 |
L'expérience de Blaise Pascal au Puy de Dôme: analyse des difficultés des étudiants de premier cycle universitaire et confrontation historique C de Hosson, B Caillarec Didaskalia (Paris), 2009 | 11 | 2009 |