Suivre
Cecile de Hosson
Cecile de Hosson
Laboratoire de Didactique André Revuz, Université Paris Diderot
Adresse e-mail validée de univ-paris-diderot.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Démarche d'investigation au collège: quels enjeux?
S Mathé, M Méheut, C de Hosson
Didaskalia (Paris), 2008
952008
Historical Controversy as an Educational Tool: Evaluating elements of a teaching–learning sequence conducted with the text “Dialogue on the Ways that Vision Operates”
C de Hosson, W Kaminski
International Journal of Science Education 29 (5), 617-642, 2007
682007
Exploring students' understanding of reference frames and time in Galilean and special relativity
C de Hosson, I Kermen, E Parizot
European journal of physics 31 (6), 1527, 2010
522010
L'histoire des sciences: un laboratoire pour la recherche en didactique et l'enseignement de la physique
C De Hosson
Université Paris-Diderot-Paris VII, 2011
362011
Una controversia histórica al servicio de una situación de aprendizaje: una reconstrucción didáctica basada en Diálogo sobre los dos máximos sistemas del mundo de Galileo
C Hosson
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2011
342011
Using ancient Chinese and Greek astronomical data: A training sequence in elementary astronomy for pre-service primary school teachers
C de Hosson, N Décamp
Science & Education 23, 809-827, 2014
292014
Approcher l’identité professionnelle d’enseignants universitaires de physique: Un levier pour initier des changements de pratiques pédagogiques
C De Hosson, N Décamp, E Morand, A Robert
RDST. Recherches en didactique des sciences et des technologies, 161-196, 2015
282015
Beyond a dichotomic approach, the case of colour phenomena
L Viennot, C De Hosson
International Journal of Science Education 34 (9), 1315-1336, 2012
272012
From a Subtractive to Multiplicative Approach: A concept-driven interactive pathway on the selective absorption of light
L Viennot, C de Hosson
International Journal of Science Education 37 (1), 1-30, 2015
232015
Implementing Eratosthenes’ discovery in the classroom: Educational difficulties needing attention
N Décamp, C de Hosson
Science & Education 21, 911-920, 2012
192012
Un support d'enseignement du mécanisme de la vision inspiré de l'histoire des sciences
C de Hosson, W Kaminski
Didaskalia 28, 2006
172006
Les yeux des enfants sont-ils des «porte-lumière»?
C de HOSSON, W Kaminski
Bulletin de l'Union des Physiciens (1907-2003), 2002
172002
STUDENTS’UNDERSTANDING OF EQUILIBRIUM AND STABILITY: THE CASE OF DYNAMIC SYSTEMS
M Canu, C De Hosson, M Duque
International Journal of Science and Mathematics Education 14, 101-123, 2016
162016
Communicating science through the Comics & Science Workshops: the Sarabandes research project
C De Hosson, L Bordenave, PL Daures, N Décamp, C Hache, J Horoks, ...
JCOM: Journal of Science Communication 2, 2018
152018
Orientations récentes du dialogue entre recherche en didactique et histoire des sciences
C de Hosson, P Schneeberger
RDST. Recherches en didactique des sciences et des technologies, 9-20, 2011
152011
History of science, epistemology and mathematics education research
R Chorlay, C de Hosson
The Didactics of Mathematics: Approaches and Issues: A Homage to Michèle …, 2016
142016
Contribution à l'analyse des interactions entre histoire et didactique des sciences. Elaboration d'un support d'enseignement du mécanisme optique de la vision pour l'école …
C De Hosson
Université Paris-Diderot-Paris VII, 2004
132004
Du savoir savant au savoir enseigné, analyse de l’exposition des connaissances en cours magistral de physique: Une étude de cas
C de Hosson, A Manrique, L Regad, A Robert
Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur 34 (34 (1)), 2018
122018
Active Learning session based on Didactical Engineering framework for conceptual change in students’ equilibrium and stability understanding
M Canu, M Duque, C de Hosson
European Journal of Engineering Education 42 (1), 32-44, 2017
112017
L'expérience de Blaise Pascal au Puy de Dôme: analyse des difficultés des étudiants de premier cycle universitaire et confrontation historique
C de Hosson, B Caillarec
Didaskalia (Paris), 2009
112009
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20