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mohamed bencherif
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LTE-ENPO_MA & LCGE-USTO_MB.
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Pollution duality in turbocharged heavy duty diesel engine
M Bencherif, A Liazid, M Tazerout
International journal of vehicle design 50 (1-4), 182-195, 2009
132009
Efficiency analysis of rapid turbocharger with alternative bearing design
A Liazid, L Izidi, M Bencherif
62006
Moteurs à combustion interne, combustion et éléments de carburation
M BENCHERIF
University of sciences and technology in Oran, 2018
52018
Turbulence-combustion interaction in direct injection diesel engine
M Bencherif, M Tazerout, A Liazid
Thermal Science 18 (1), 17-27, 2014
52014
Simulation de la Combustion dans un Moteur Diesel à Injection Directe à l’aide d’un Mécanisme Réduit
M Bencherif, A Liazid, M Tazerout
EMP, Bordj El Bahri, 10-11, 2012
42012
The separation wall effect of a volute twin entry cross section area on the mixed inflow turbine performance
GAHMK Bencherif M. M., Hamel M., Bencherif M.
Engineering Review 41 (1), 11-20, 2021
3*2021
Modélisation et Simulation de la Combustion dans un Moteur Diesel à Injection Directe à l’aide du Modèle Shell-CTC
M Bencherif, A Liazid
Proceedings of 1st International Conference on Aeronautics Sciences (ICAS’01 …, 2013
32013
A Novel NOx Correlation for CI Engine Using Multidimensional Detailed Chemistry
FS M Bencherif, M. M. Bencherif
International Review of Mechanical Engineering 13 (5), 286-295, 2019
22019
Turbulent Combustion Modeling in Compression Ignition Engines
M Bencherif, R Sahnoun, A Liazid
Applied Mechanics, Behavior of Materials, and Engineering Systems: Selected …, 2017
12017
Prédiction des performances d’un compresseur centrifuge de suralimentation
A Liazid, L Izidi, M Bencherif
Sciences & Technologie. B, Sciences de l'ingénieur, 15-21, 2004
12004
Synthèse sur la modélisation de la Combustion Turbulente Dans les Moteurs à Allumage par Compression
M Bencherif, A Liazid
Congrès Algérien de Mécanique (CAM 2015), 0
1
Numerical analysis of injection parameters influence on diesel engine performances and emissions correlated by maximum in-cylinder pressure
M Bencherif, T Leftas, N Larbes
Thermal Science 27 (2 Part B), 1479-1493, 2023
2023
IN SITU MEASUREMENTS OF CO AND NOX PUNCTUAL SOURCES FORMED DURING COLD START AND IDLE ENGINE MODES IN ORAN CITY.
M Bencherif, MM Bencherif, F Rahal
Communication science et technologie 20 (1), 1-8, 2022
2022
Development of a low-cost outdoor carbon monoxide analyzer applied to the city of Oran, Algeria.
MBMMB Farid Rahal, Noureddine BENABADJI
Journal of Fundamental and Applied Sciences 13 (3), 1495-1510, 2020
2020
Effect Of Speeds and Under Inlet Pulsating Flow Conditions on the Performance of the Twin-Entry Mixed Flow Turbine
HMK Amrani H., Bencherif M., Bencherif M. M.
Transactions on Heat and Mass Transfer . 15 (21), 174-183, 2020
2020
Numerical Contribution to Airflow Study through a Generic Merchant Ship Models’,
BM Berrezoug D. S., Bouzit M., Merahi L.
Transactions on Fluid Mechanics 15 (7), 73-84, 2020
2020
Elaboration et Mise en Marche d’un Banc d’Essais Moteurs Diesel avec Chaine de Mesure et Protocol Expérimental
S Mimoun, M Bencherif, N Larbes, T Leftas, A Beddad, B Maati
Analyse Expérimentale de la Cartographie Statique et Adaptation du Turbo Compresseur KKK kp35/Moteur Renault K9K 702 sur Banc d’Essais AVL
N Larbes, M Bencherif, S Mimoun, T Leftas, B Abed
Modélisation du Cycle d’un Moteur à Essence/Hydrogène à l’Aide du Concept Deux Zones
S Mimoun, M Bencherif, N Larbes, T Leftas, B Abed, A Benzerdjeb
Numerical Investigation of Volumetric Compression Ratio and Exhaust Gases Recirculated Ratio on a Heavy Duty Diesel Engine Performances.
T Leftas, L Medjahed, M Bencherif, H Bousbaa
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