Aurelie Kessous
Aurelie Kessous
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A semiotic analysis of nostalgia as a connection to the past
B Cova, R Elliott, A Kessous, E Roux
Qualitative Market Research: An International Journal, 2008
1732008
Consumer–brand relationships: A contrast of nostalgic and non‐nostalgic brands
A Kessous, E Roux, JL Chandon
Psychology & Marketing 32 (2), 187-202, 2015
822015
Les marques perçues comme «nostalgiques»: conséquences sur les attitudes et les relations des consommateurs à la marque
A Kessous, E Roux
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 25 (3), 29-56, 2010
502010
Brands considered as “nostalgic”: consequences on attitudes and consumer-brand relationships
A Kessous, E Roux
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 25 (3), 29-55, 2010
382010
La nostalgie comme antécédent de l'attachement à la marque
A Kessous, E Roux
5e Congrès sur les Tendances du Marketing en Europe, 2006
372006
Nostalgia and brands: a sweet rather than a bitter cultural evocation of the past
A Kessous
Journal of marketing management 31 (17-18), 1899-1923, 2015
292015
Nostalgia–a connection to the past: a semiotic analysis
A Kessous, E Roux
Qualitative Market Research: An International Journal 11 (2), 192-212, 2008
272008
Nostalgie et management des marques: approche sémiotique
A Kessous, E Roux
Management Avenir, 15-33, 2012
252012
Nostalgie et relations des consommateurs aux marques: contributions théoriques et implications managériales
A Kessous
Aix-Marseille 3, 2009
222009
“From Prada to Nada”: Consumers and their luxury products: A contrast between second-hand and first-hand luxury products
A Kessous, P Valette-Florence
Journal of Business Research 102, 313-327, 2019
212019
Luxury watch possession and dispossession from father to son: A poisoned gift?
A Kessous, P Valette-Florence, V De Barnier
Journal of Business Research 77, 212-222, 2017
212017
Nostalgia, autobiographical memories and brand communication: A semiotic analysis
A Kessous, E Roux
Marketing zfp 35 (1), 50-57, 2013
172013
Are consumers sensitive to large retailers' sustainable practices? A semiotic analysis in the French context
A Kessous, AL Boncori, G Paché
Journal of Retailing and Consumer Services 32, 117-130, 2016
152016
Nostalgie: de l'optique des consommateurs à celle des marques
A Kessous, E Roux
Décisions Marketing, 117-133, 2014
112014
Nostalgia, autobiographical memories and brand strategy: Marketing to the post–World War I generation
A Kessous
Journal of Brand Strategy 3 (2), 148-154, 2014
112014
«Dis-moi ce que tu manges et je te dirai qui tu es!». Approche sémiotique des représentations mentales des marques alimentaires
A Kessous, I Chalamon
Management Avenir, 33-54, 2014
92014
«À la recherche du temps perdu»: La transmission d'objets de luxe de père en fils, entre cadeau et fardeau
A Kessous, V De Barnier, P Valette-Florence
Décisions Marketing, 17-34, 2015
72015
Les consommateurs et la nostalgie: une typologie sémiotique
A Kessous
Congrès International de l’Association Française du Marketing 24, 2008
72008
La nostalgie: une grille de lecture sémiotique
A Kessous, E Roux
Paris: Université Paul Cézanne Aix-Marseille III, 2007
72007
Représentations mentales de la consom mation et des pratiques alimentaires: Approche par le carré sémiotique “bon/mauvais”
A Kessous, I Chalamon
La revue des Sciences de gestion, 51-58, 2013
62013
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