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fabrice larceneux
fabrice larceneux
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Cited by
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How sustainability ratings might deter ‘greenwashing’: A closer look at ethical corporate communication
B Parguel, F Benoît-Moreau, F Larceneux
Journal of business ethics 102, 15-28, 2011
11002011
Why might organic labels fail to influence consumer choices? Marginal labelling and brand equity effects
F Larceneux, F Benoit-Moreau, V Renaudin
Journal of Consumer Policy 35, 85-104, 2012
2502012
Label equity and the effectiveness of values‐based labels: an experiment with two French Protected Geographic Indication labels
M Carpenter, F Larceneux
International Journal of Consumer Studies 32 (5), 499-507, 2008
1172008
Segmentation des signes de qualité: labels expérientiels et labels techniques
F Larceneux
Décisions Marketing, 35-46, 2003
1142003
Buzz et recommandations sur Internet: quels effets sur le box-office?
F Larceneux
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 22 (3), 45-64, 2007
672007
La communication sociétale: entre opportunités et risques d’opportunisme
F Benoît-Moreau, F Larceneux, B Parguel
Décisions marketing, 75-78, 2010
482010
Marketing & communication des associations
K Gallopel-Morvan, P Birambeau, F Larceneux, S Rieunier
Dunod, 2013
422013
Critical opinion as a tool in the marketing of cultural products: the experiential label
F Larceneux
International Journal of Arts Management, 60-70, 2001
392001
Impacts des stratégies de labellisation sur le processus de décision des consommateurs: le cas du label biologique
F Larceneux
Economics Papers from University Paris Dauphine, 2004
332004
Proposition d’une échelle de mesure de la crédibilité d’un signe de qualité
F Larceneux
Cahier n 289, 2001
332001
The role of emotion in a housing purchase: An empirical analysis of the anatomy of satisfaction from off-plan apartment purchases in France
M Andrew, F Larceneux
Environment and Planning A: Economy and Space 51 (6), 1370-1388, 2019
282019
J'habite donc je suis
F Larceneux
Études foncières, 23-26, 2011
272011
Comment prévenir le greenwashing? L'influence des éléments d'exécution publicitaire
F Benoît-Moreau, B Parguel, F Larceneux
États généraux du management, 2008
272008
Stratégies de signalisation de la qualité: l'impact des labels sur le processus de décision des consommateurs
F Larceneux
Paris 9, 2003
242003
Effet de l'hyperchoix sur le consommateur et effet modérateur de la marque: une application au cas de l'horlogerie bijouterie
F Larceneux, S Rieunier, A Fady
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 22 (4), 43-57, 2007
192007
The reaction of visitors to contemporary art in a classical art institution: A Louvre Museum case study
F Larceneux, F Caro, A Krebs
International Journal of Arts Management, 4-13, 2016
172016
What added value do estate agents offer compared to FSBO transactions? Explanation from a perceived advantages model
F Larceneux, T Lefebvre, A Simon
Journal of Housing Economics 29, 72-82, 2015
172015
Proposition d’un modèle théorique d’analyse de l’impact des signaux de qualité sur l’évaluation des attributs du produit par le consommateur: le MASIA
F Larceneux
Cahier n 290, 2001
172001
Tests statistiques sur l’hyperchoix et les stratégies du consommateur
F Larceneux, R BERGER
Credoc Cahier de recherche, 130, 2006
162006
A closer look at Ethical Corporate Marketing: sustainability ratings as a means to deter Greenwashing
B Parguel, F Benoit-Moreau, F Larceneux
Cahier de Recherche du DMSP 383, 2009
152009
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Articles 1–20