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Claire Chambolle
Claire Chambolle
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Retail mergers and food prices: Evidence from France
ML Allain, C Chambolle, S Turolla, SB Villas‐Boas
The Journal of Industrial Economics 65 (3), 469-509, 2017
86*2017
Économie de la distribution
ML Allain, C Chambolle
La Découverte, 2003
862003
Les relations entre la grande distribution et ses fournisseurs: bilan et limites de trente ans de régulation
ML Allain, C Chambolle
Revue française d'économie 17 (4), 169-212, 2003
572003
Anti-competitive effects of resale-below-cost laws
ML Allain, C Chambolle
International Journal of Industrial Organization 29 (4), 373-385, 2011
522011
Certification of origin as a non‐tariff barrier
C Chambolle, E Giraud‐Héraud
Review of International Economics 13 (3), 461-471, 2005
472005
Vertical Integration as a Source of Hold-up
ML Allain, C Chambolle, P Rey
The Review of Economic Studies 83 (1), 1-25, 2016
462016
Buyer power through the differentiation of suppliers
C Chambolle, SB Villas-Boas
International Journal of Industrial Organization 43, 56-65, 2015
46*2015
Certification de la qualité par une AOC: un modèle d'analyse
C Chambolle, É Giraud-Héraud
Economie prevision 159 (3), 83-91, 2003
382003
Loss-leaders banning laws as vertical restraints
ML Allain, C Chambolle
Journal of Agricultural & Food Industrial Organization 3 (1), 2005
372005
Vertical integration, innovation and foreclosure
ML Allain, C Chambolle, P Rey
312010
Fair trade labeling: inside or outside supermarkets?
S Poret, C Chambolle
Journal of Agricultural & Food Industrial Organization 5 (1), 2007
312007
Faut-il interdire la revente à perte?
C Chambolle
Revue française d'économie 17 (3), 89-108, 2003
282003
Stratégies de revente à perte et réglementation
C Chambolle
Annales d'Economie et de Statistique, 59-79, 2005
252005
Optimal production channel for private labels: Too much or too little innovation?
C Chambolle, C Christin, G Meunier
Journal of Economics & Management Strategy 24 (2), 348-368, 2015
232015
Approches théoriques des rapports de force entre producteurs et distributeurs
ML Allain, C Chambolle
Economie rurale 277 (1), 183-191, 2003
212003
La Loi Galland sur les relations commerciales: jusqu'où les ré former?
ML Allain, C Chambolle
Opuscules du CEPREMAP, 2008
20*2008
Growers vs. merchants bargaining on the price of Champagne grapes and the role of contracts when bargaining is unbalanced
C Chambolle, O Saulpic
Journal of Wine Economics 1 (2), 95-113, 2006
20*2006
When fairtrade contracts for some are profitable for others
C Chambolle, S Poret
European Review of Agricultural Economics 40 (5), 835-871, 2013
17*2013
Economic analysis of certification by an AOC
C Cambolle, E Giraud-Héraud
Wine in the Old World: New Risks and Opportunities, 15-27, 2003
172003
A buyer power theory of exclusive dealing and exclusionary bundling
C Chambolle, H Molina
American Economic Journal: Microeconomics 15 (3), 166-200, 2023
12*2023
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