Suivre
Jean-Philippe Galan
Jean-Philippe Galan
Professor of Marketing, IAE Bordeaux - University School of Management
Adresse e-mail validée de u-bordeaux.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
The social side of sustainability: Well-being as a driver and an outcome of social relationships and interactions on social networking sites
A Munzel, L Meyer-Waarden, JP Galan
Technological Forecasting and Social Change 130, 14-27, 2018
782018
Music and responses to advertising: The effects of musical characteristics, likeability and congruency
JP Galan
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 24 (4), 3-22, 2009
712009
Vers une 4 ème génération: les études de marché «on-line»
JP Galan, E Vernette
Décisions marketing, 39-52, 2000
622000
Getting by or getting ahead on social networking sites? The role of social capital in happiness and well-being
A Munzel, JP Galan, L Meyer-Waarden
International Journal of Electronic Commerce 22 (2), 232-257, 2018
482018
What types of training improve learners’ performances in second language listening comprehension?
S Roussel, B Gruson, JP Galan
International Journal of listening 33 (1), 39-52, 2019
282019
Les déterminants de la satisfaction de l’internaute: une étude exploratoire
JP Galan, W Sabadie
Actes du 17 e Congrès International de l’Association Française de Marketing, 2001
28*2001
L'analyse des fichiers log pour étudier l'impact de la musique sur le comportement des visiteurs d'un site Web culturel
JP Galan
Congrès International de l'Association Française du Marketing, 2002
22*2002
Musique et réponses à la publicité: effets des caractéristiques, de la préférence et de la congruence musicales
JP Galan
Université de Toulouse 1 Capitole, 2003
21*2003
Effets de la présence et de la congruence d’un agent virtuel incarné sur le pouvoir de rétention du site web
BP Diesbach, JL Chandon, JP Galan
Actes du XXIIIème Congrès International de l’Association Française du Marketing, 2007
202007
Vers une 4 ème génération: Les études de marché «on line», Décisions
JP Galan, E Vernette
Marketing 19, 39-52, 2000
20*2000
Loyalty programs, loyalty engagement and customer engagement with the company brand: Consumer-centric behavioral psychology insights from three industries
L Meyer-Waarden, J Bruwer, JP Galan
Journal of Retailing and Consumer Services 71, 103212, 2023
162023
Construit et concept de leader d’opinion dans les réseaux sociaux: proposition d’un agenda de recherche
E Vernette, L Bertrandias, JP Galan, A Vignolles
28ème Congrès de l’Association Française du Marketing, 2012
152012
L’apport de l’ethnographie multisite à l’étude du consommateur fan
A Galluzzo, JP Galan
La Revue des Sciences de Gestion, 139-145, 2013
142013
Construction of a measurement tool to evaluate the satisfaction of public service Web sites users
JP Galan, W Sabadie
7th int. research seminar in service management, 2002
132002
Un cadre théorique de l’impact des éléments de conception du site Web sur les réponses des consommateurs
JP Galan, C Gonzalez
Cahier Centre de Recherche DMSP 293, 1-12, 2001
122001
Can clicker use support learning in a dual-focused second language German course?
S Roussel, JP Galan
University of Hawaii National Foreign Language Resource Center, 2018
112018
A Theoretical extension of the technology acceptance model to explain the adoption and the usage of new digital services
JP Galan, M Giraud, L Meyer-Waarden
29èmeCongrès Int. IAssociation Française Mark. Rochelle 33, 1-22, 2013
112013
Musique et réponses à la publicité: effets des caractéristiques, de l'appréciation et de la congruence musicales
JP Galan
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 24 (4), 3-22, 2009
112009
L’utilisation de la musique comme élèment de l’atmosphère des sites web: considérations techniques et théoriques
JP Galan, A Helme-Guizon
6th Colloquium Etienne Thil on distribution, La Rochelle, France, 2003
10*2003
Le placement des bannières publicitaires sur le Web
JP Galan, I Fontaine
Décisions Marketing, 71-81, 2002
92002
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20