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Bertrand Marne
Bertrand Marne
Associate Professor at LIUM Lab' @ Le Mans Univ. - Ph.D. in Computer Science
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The six facets of serious game design: a methodology enhanced by our design pattern library
B Marne, J Wisdom, B Huynh-Kim-Bang, JM Labat
21st Century Learning for 21st Century Skills: 7th European Conference of …, 2012
1822012
Articuler motivation et apprentissage grâce aux facettes du jeu sérieux
B Marne, B Huynh-Kim-Bang, JM Labat
EIAH 2011-Conférence sur les Environnements Informatiques pour l …, 2011
612011
Conceptual and technical frameworks for serious games
BC Ibáñez, B Marne, JM Labat
Proceedings of the 5th European conference on games based learning, 81-87, 2011
372011
MoPPLiq: a model for pedagogical adaptation of serious game scenarios
B Marne, T Carron, JM Labat, I Marfisi-Schottman
2013 IEEE 13th International Conference on Advanced Learning Technologies …, 2013
322013
Model and authoring tool to help teachers adapt serious games to their educational contexts
B Marne, JM Labat
International Journal of Learning Technology 9 (2), 161-180, 2014
302014
Modèles et outils pour la conception de jeux sérieux: une approche meta-design
B Marne
Université Pierre et Marie Curie-Paris VI, 2014
292014
A design pattern library for mutual understanding and cooperation in serious game design
B Marne, J Wisdom, B Huynh-Kim-Bang, JM Labat
Intelligent Tutoring Systems: 11th International Conference, ITS 2012 …, 2012
152012
Implémentation de patrons de conception pour l'adaptation des parcours pédago-ludiques dans les jeux sérieux
B Marne, JM Labat
8ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l …, 2012
92012
Modélisation des parcours pédago-ludiques pour l'adaptation des jeux sérieux
B Marne, T Carron, JM Labat
6e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage …, 2013
82013
10 commandments of the serious game padawan: lessons learned after 4 years of professional training
I Marfisi-Schottman, L Tomas, F Cindy, M Bertrand
International Conference on Games and Learning Alliance, 63-73, 2022
32022
Review of the adaptability of a set of learning games meant for teaching computational thinking or programming in France
H Saddoug, A Rahimian, B Marne, M Muratet, K Sehaba, S Jolivet
Special Session on Gamification on Computer Programming Learning 1, 562-569, 2022
32022
Éléments de réflexion autour de la conception du jouet pour un jeu sérieux
B Marne
EIAH'2019: Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 1-12, 2019
32019
Analyse de l'adaptabilité de jeux pour l'apprentissage de la pensée informatique ou de la programmation
H Saddoug, A Rahimian, B Marne, M Muratet, K Sehaba, S Jolivet
L'informatique, objets d'enseignement et d'apprentissage. Quelles nouvelles …, 2022
22022
Vers une méthode de méta-design de jeux sérieux: Application pour l’apprentissage de la programmation à travers Blockly Maze
B Marne, K Sehaba, M Muratet
10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage …, 2021
22021
Analyser et représenter la progression de la difficulté d’un jeu sérieux du point de vue ludique et pédagogique
T Carron, M Muratet, B Marne, A Yessad
EIAH 2017, 2017
22017
The Six Facets of Serious Games How to Mix Fun and Learning in Serious Games?
B Marne
22007
Toward a Meta-design Method for Learning Games
B Marne, M Muratet, K Sehaba
13th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2021) 2 …, 2021
12021
Une approche méta-design du jeu sérieux pour l’enseignement de l’informatique à l’école élémentaire
X Nédélec, B Marne, M Muratet, K Sehaba, J Lapostolle
Atelier «Apprendre la Pensée Informatique de la Maternelle à l'Université …, 2021
12021
Assessing an authoring tool for meta-design of serious games
B Marne
Proc. Eur. Conf. Games-Based Learn.(ECGBL), 368-377, 2015
12015
EscapeCell: Serious Game Integration to a University Biology Course on an E-Learning Platform
YD Liu, B Marne, I Marfisi-Schottman, T Galpin, A Caruso
International Conference on Games and Learning Alliance, 13-22, 2023
2023
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