Suivre
Laurent Lima
Laurent Lima
université Grenoble Alpes
Adresse e-mail validée de univ-grenoble-alpes.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Early training in oral comprehension and phonological skills: Results of a three-year longitudinal study
M Bianco, P Bressoux, AL Doyen, E Lambert, L Lima, C Pellenq, ...
Scientific Studies of Reading 14 (3), 211-246, 2010
1102010
Impact of early code‐skill and oral‐comprehension training on reading achievement in first grade
M Bianco, C Pellenq, E Lambert, P Bressoux, L Lima, AL Doyen
Journal of research in reading 35 (4), 427-455, 2012
932012
Comprendre le travail collectif enseignant: effets du contexte de l'activité sur les conceptualisations des acteurs
M Grangeat, J Rogalski, L Lima, P Gray
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (1), 151-168, 2009
522009
Longitudinal predictors of reading comprehension in French at first grade: Unpacking the oral comprehension component of the simple view
J Massonnié, M Bianco, L Lima, P Bressoux
Learning and Instruction 60, 166-179, 2019
452019
La place de l'évaluation dans les politiques éducatives: le cas de la taille des classes à l'école primaire en France.
L Bressoux, P., & Lima
Gouverner l'éducation par les nombres? Usages, débats et controverses, 99-123, 2011
34*2011
Comment enseigner les stratégies de compréhension
M Bianco, L Lima, E Sylvestre
Comprendre les apprentissages et enseigner: Apports des sciences cognitives …, 2004
272004
Comment enseigner la compréhension en lecture ?
M Bianco, L Lima
Hatier, 2017
222017
Exploring time allocation for academic activities by university students in France
A Fernex, L Lima, E de Vries
Higher Education, 1-22, 2014
222014
A new method for studying the halo effect in teachers' judgement and its antecedents: Bringing out the role of certainty
C Sanrey, P Bressoux, L Lima, P Pansu
British journal of educational psychology 91 (2), 658-675, 2021
182021
The impact of full-scale simulation training based on Kolb’s learning cycle on medical prehospital emergency teams: a multilevel assessment study
T Secheresse, P Pansu, L Lima
Simulation in Healthcare 15 (5), 335-340, 2020
182020
Le problème des références dans la compréhension des textes à l'école primaire: le cas de «il» et de «lui»
L Lima, M Bianco
Revue française de pédagogie, 83-95, 1999
171999
Quand les étudiants jugent leurs études: Quelques enseignements d'une recherche internationale
L Lima, C Hadji
Papers: revista de sociologia, 067-96, 2005
162005
Lectures partagées et acquisition de stratégies de compréhension au cycle 3
L Lima, E Sylvestre, M Bianco
Apprentissages et enseignement, 25-42, 2006
152006
Focusing on explicit debriefing for novice learners in healthcare simulations: A randomized prospective study
T Secheresse, L Lima, P Pansu
Nurse Education in Practice 51, 102914, 2021
142021
Les perceptions par les étudiants du marché du travail et de leur insertion, et leurs effets sur les stratégies de travail universitaire
A Fernex, L Lima
Papers: revista de sociologia, 135-165, 2005
142005
Au cœur de la réforme des études en soins infirmiers: enquête auprès des enseignants formateurs en IFSI
A Bouveret, L Lima, D Michon, M Grangeat
Recherches en soins infirmiers, 95-105, 2012
132012
Éducation et didactique
L Lima
Éducation 6 (3), 41-63, 2012
122012
Reducing the number of pupils in French first-grade classes: Is there evidence of contemporaneous and carryover effects?
P Bressoux, L Lima, C Monseur
International journal of educational research, 2018
112018
The psychological health and well-being of children working in the brick industry: A comparative study
C Pellenq, S Gunn, L Lima
Safety science 140, 105251, 2021
102021
11 stratégies pour apprendre à comprendre les textes narratifs
L Lima, M Bianco, L Guerin, N Mireille, RB Françoise
Hatier, 2016
102016
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20