Suivre
Laurent Lima
Laurent Lima
Maître de conférences, université Grenoble Alpes
Adresse e-mail validée de univ-grenoble-alpes.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Early training in oral comprehension and phonological skills: Results of a three-year longitudinal study
M Bianco, P Bressoux, AL Doyen, E Lambert, L Lima, C Pellenq, ...
Scientific Studies of Reading 14 (3), 211-246, 2010
1012010
Impact of early code‐skill and oral‐comprehension training on reading achievement in first grade
M Bianco, C Pellenq, E Lambert, P Bressoux, L Lima, AL Doyen
Journal of research in reading 35 (4), 427-455, 2012
782012
Comprendre le travail collectif enseignant: effets du contexte de l'activité sur les conceptualisations des acteurs
M Grangeat, J Rogalski, L Lima, P Gray
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (1), 151-168, 2009
432009
Longitudinal predictors of reading comprehension in French at first grade: Unpacking the oral comprehension component of the simple view
J Massonnié, M Bianco, L Lima, P Bressoux
Learning and Instruction 60, 166-179, 2019
292019
La place de l'évaluation dans les politiques éducatives: le cas de la taille des classes à l'école primaire en France.
L Bressoux, P., & Lima
Gouverner l'éducation par les nombres? Usages, débats et controverses, 99-123, 2011
29*2011
Comment enseigner les stratégies de compréhension en lecture
M Bianco, L Lima, E Sylvestre
Comprendre les apprentissages, 48-68, 2004
232004
Exploring time allocation for academic activities by university students in France
A Fernex, L Lima, E de Vries
Higher Education, 1-22, 2014
172014
Comment enseigner la compréhension en lecture ?
M Bianco, L Lima
Hatier, 2017
162017
Quand les étudiants jugent leurs études: Quelques enseignements d'une recherche internationale
L Lima, C Hadji
Papers: revista de sociologia, 067-96, 2005
162005
Lectures partagées et acquisition de stratégies de compréhension au cycle 3
L Lima, E Sylvestre, M Bianco
Apprentissage et enseignement, 25-42, 2006
142006
Le problème des références dans la compréhension des textes à l'école primaire: le cas de «il» et de «lui»
L Lima, M Bianco
Revue française de pédagogie, 83-95, 1999
141999
Les perceptions par les étudiants du marché du travail et de leur insertion, et leurs effets sur les stratégies de travail universitaire
A Fernex, L Lima
Papers: revista de sociologia, 135-165, 2005
132005
Éducation et didactique
L Lima
Éducation 6 (3), 41-63, 2012
112012
When saying no leads to compliance: The door-in-the-face technique for changing attitudes and behaviors towards smoking at work
P Pansu, L Lima, V Fointiat
European review of applied psychology 64 (1), 19-27, 2014
102014
Au cœur de la réforme des études en soins infirmiers: enquête auprès des enseignants formateurs en IFSI
A Bouveret, L Lima, D Michon, M Grangeat
Recherche en soins infirmiers, 95-105, 2012
102012
The impact of full-scale simulation training based on Kolb’s learning cycle on medical prehospital emergency teams: A multilevel assessment study
T Secheresse, P Pansu, L Lima
Simulation in Healthcare 15 (5), 335-340, 2020
92020
Articulating perspectives on international and social mobility in higher education
A Fernex, E de Vries, L Lima
European Journal of Higher Education 7 (1), 3-14, 2017
92017
Améliorer la compréhension de l'écrit à l'école primaire
L Lima, E Sylvestre, M Bianco
Paris: Dunod, 2006
92006
Changing behaviors: Using norms to promote physical activity for type 2 diabetes patients
P Pansu, V Fointiat, L Lima, C Blatier, P Flore, N Vuillerme
European Review of Applied Psychology 69 (2), 59-64, 2019
82019
Reducing the number of pupils in French first-grade classes: Is there evidence of contemporaneous and carryover effects?
P Bressoux, L Lima, C Monseur
International journal of educational research, 2018
82018
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20