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Véronique FAVRE-BONTE
Véronique FAVRE-BONTE
enseignant-chercheur
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Quelles formes d’ambidextrie pour combiner innovations d’exploitation et d’exploration?
S Brion, V Favre-Bonté, C Mothe
Management international 12 (3), 29-44, 2008
362008
Diverse impacts of the determinants of entrepreneurial intention: three submodels, three student profiles
JP Boissin, V Favre-Bonté, S Fine-Falcy
Revue de l’Entrepreneuriat 16 (3), 17-43, 2017
322017
How do SMEs use support services during their internationalisation process: A comparative study of French traditional SMEs and INVs in Asia
N Belhoste, R Bocquet, V Favre-Bonté, F Bally
International Small Business Journal 37 (8), 804-830, 2019
292019
L’entrepreneur comme clé de voûte de l’internationalisation rapide de son entreprise
M Cabrol, V Favre-Bonté
Revue internationale PME 24 (2), 111-137, 2011
272011
Inter-organizational network configurations for ski areas innovations
V Favre-Bonté, E Gardet, C Thevenard-Puthod
European Journal of Innovation Management 19 (1), 90-110, 2016
212016
Resource and skill transfers in subcontractor SME acquisitions: influence on the long‐term performance of acquired firms
V Favre‐Bonté, C Thévenard‐Puthod
European Management Review 10 (3), 117-135, 2013
182013
L’influence des caractéristiques de personnalité du dirigeant de PME sur la performance à l’export
V Favre-Bonté, JL Giannelloni
Actes de la XVIe conférence AIMS, 2007
182007
The influence of the entrepreneur's network on the internationalization of young French firms
M Cabrol, V Favre-Bonté, A Fayolle
The International Journal of Entrepreneurship and Innovation 10 (3), 213-221, 2009
172009
Quelle ambidextrie pour l’innovation continue? Le cas du groupe SEB
S Brion, V Favre-Bonté, C Mothe
XVIe Conférence Internationale de Management Stratégique, 6-9, 2007
162007
Navigating the internationalization process: Strategic resources for early internationalizing firms
A Breuillot, R Bocquet, V Favre-Bonté
Journal of International Entrepreneurship 20 (2), 282-315, 2022
142022
The influence of territory on innovation network design in mountain tourism resorts
V Favre-Bonte, E Gardet, C Thevenard-Puthod
European Planning Studies 27 (5), 1035-1057, 2019
142019
L’apport d’internet aux petites entreprises (PE) touristiques dans la construction de leur positionnement stratégique: le cas des hébergeurs
V Favre-Bonté, S Tran
Revue internationale PME 26 (1), 45-64, 2013
132013
The contribution of the internet to the strategic positioning of small businesses in the tourism industry
V Favre-Bonté, S Tran
International Journal of Entrepreneurship and Small Business 25 (3), 296-313, 2015
112015
Identifying different forms of innovation in retail banking
V Favre-Bonte, G Elodie, C Thevenard-Puthod
International Journal of Service Science, Management, Engineering, and …, 2013
92013
The corporate accelerator: A new kind of strategic factor market to access strategic resources
F Arreola, V Favre-Bonte, S Tran
M@ n@ gement 24 (1), 56-71, 2022
72022
Parler d’innovation bancaire at-il un sens
V Favre-Bonté, E Gardet, C Thévenard-Puthod
Gestion: Revue internationale de Gestion 34 (1), 10-19, 2009
72009
Gestion des innovations: le cas d’une caisse régionale du Crédit Agricole
V Favre-Bonté, E Gardet, C Thévenard-Puthod
gestion 34 (1), 10-19, 2009
72009
La performance export des PME: Impact de l'implication et de l'expertise du dirigeant
V Favre-Bonte, JL Giannelloni
FACEF pesquisa 11 (2), 253-285, 2008
62008
Vers un modèle de gestion de l’ambidextrie: innovation d’exploitation interne et coopération d’exploration
CJ Ney, V Favre-Bonte, C Baret
Consulté le Janvier 30, 2020, 2008
62008
Caractéristiques des réseaux inter-organisationnels développés pour l’innovation dans les services. Le cas des domaines skiables 1
V Favre-Bonté 2, E Gardet 3, C Thevenard-Puthod 4
Revue management et avenir, 95-114, 2015
52015
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