Christian Derbaix
Christian Derbaix
Louvain School of Management-MONS
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Inducing word-of-mouth by eliciting surprise–a pilot investigation
C Derbaix, J Vanhamme
Journal of economic psychology 24 (1), 99-116, 2003
5632003
Perceived risk and risk relievers: An empirical investigation
C Derbaix
Journal of economic psychology 3 (1), 19-38, 1983
3931983
The impact of affective reactions on attitudes toward the advertisement and the brand: A step toward ecological validity
CM Derbaix
Journal of marketing research 32 (4), 470-479, 1995
3901995
Sponsorship and recall of sponsors
T Lardinoit, C Derbaix
Psychology & Marketing 18 (2), 167-190, 2001
3442001
Affective reactions to consumption situations: A pilot investigation
C Derbaix, MT Pham
Journal of economic Psychology 12 (2), 325-355, 1991
2951991
Pour un développement des mesures de l'affectif en marketing: synthèse des prérequis
C Derbaix, MT Pham
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 4 (4), 71-87, 1989
2361989
Pride in contemporary sport consumption: a marketing perspective
A Decrop, C Derbaix
Journal of the Academy of Marketing Science 38 (5), 586-603, 2010
1692010
Children and Attitude toward the Brand: A New Measurement Scale
C Pecheux, C Derbaix
Journal of Advertising Research 39 (4), 19-27, 1999
1521999
The impact of children's affective reactions elicited by commercials on attitudes toward the advertisement and the brand
C Derbaix, J Bree
International Journal of Research in Marketing 14 (3), 207-229, 1997
1451997
La mesure des réactions affectives en marketing: évaluation des principaux outils
C Derbaix, I Poncin
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 20 (2), 55-75, 2005
1192005
L'impact des réactions affectives induites par les messages publicitaires: une analyse tenant compte de l'implication
CM Derbaix
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 10 (2), 3-30, 1995
1091995
Essai de conceptualisation d'une activité éminemment pratique: le parrainage
C Derbaix, P Gérard, T Lardinoit
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 9 (2), 43-67, 1994
991994
Persuasion: la théorie de l'irrationalité restreinte
C Derbaix, G Pierre
952004
A new scale to assess children's attitude toward TV advertising
C Derbaix, C Pecheux
Journal of Advertising Research 43 (4), 390-399, 2003
942003
Colors and scarves: the symbolic consumption of material possessions by soccer fans
C Derbaix, A Decrop, O Cabossart
ACR North American Advances, 2002
902002
Comportement du consommateur: présentation de textes choisis
C Derbaix, J Bree
HAL Post-Print, 2000
882000
Le comportement de l'acheteur: voies d'études pour les années à venir
C Derbaix
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 2 (2), 81-92, 1987
881987
L'enfant, la communication publicitaire et la hiérarchie des effets
C Derbaix
691982
Scholarly traditions and European roots of American consumer research
HH Kassarjian
Research traditions in marketing, 265-287, 1994
661994
Colours and scarves: an ethnographic account of football fans and their paraphernalia
C Derbaix, A Decrop
Leisure Studies 30 (3), 271-291, 2011
642011
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