Suivre
François GOXE
François GOXE
Maître de Conférences - Associate Professor, Université de Versailles SQY
Adresse e-mail validée de uvsq.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Perceived benefits of loyalty programs: Scale development and implications for relational strategies
A Mimouni-Chaabane, P Volle
Journal of business research 63 (1), 32-37, 2010
5502010
Human and social capital interplay among internationalizing SMEs
F Goxe
Journal of Knowledge-based Innovation in China 2 (1), 73-88, 2010
392010
Travelling through the class ceiling? Social mobility of ‘traditional’and ‘new’expatriates
F Goxe, M Paris
International Journal of Cross Cultural Management 16 (2), 171-189, 2016
302016
Be global or be gone: Global mindset as a source of division in an international business community
F Goxe, N Belhoste
European Management Review 16 (3), 617-632, 2019
242019
Argonauts and Icaruses: Social networks and dynamics of nascent international entrepreneurs
F Goxe, U Mayrhofer, O Kuivalainen
International Business Review 31 (1), 101892, 2022
182022
Outsidership, network positions and cooperation among internationalizing SMEs: An industry evolutionary perspective
X Ong, S Freeman, F Goxe, S Guercini, B Cooper
International Business Review 31 (3), 101970, 2022
172022
Les approches critiques en entrepreneuriat: facettes et enjeux pour la communauté des chercheurs francophones
A Jacquemin 1, O Germain 2, F Goxe 3, F Janssen 4, T Lebègue 5, ...
Revue de l’Entrepreneuriat 16 (1), 19-36, 2017
172017
Innovation with ‘Chinese’characteristics? Reflecting on the implications of an ethnic-based paradigm of management and innovation
F Goxe
Prometheus 30 (2), 155-168, 2012
122012
Innovation with ‘Chinese’characteristics? Reflecting on the implications of an ethnic-based paradigm of management and innovation
F Goxe
Prometheus 30 (2), 155-168, 2012
122012
Showing them the door (nicely): rejection discourses and practices of a global elite
F Goxe, N Belhoste
Critical perspectives on international business 11 (2), 189-206, 2015
112015
Ce que la culture fait à l'organisation
JF Chanlat, P de Rozario, F Goxe
Théorie des organisations: nouveaux tournants, pp. 441-467, 2016
42016
Social Capital as a Catalyst: Enabling Effect on Organizational Levers for Corporate Entrepreneurship1
F Goxe, C Viala
ICSB World Conference Proceedings, 1, 2010
42010
Discours médiatique sur les activités des multinationales à l’étranger: Le cas de Danone en Chine
F Goxe, M Viegas Pires
Management international 20 (3), 90-104, 2016
32016
Impacts de l’expatriation en pays à risques sur les hiérarchies organisationnelles et sociales: Mobilité sociale d’expatriés de pays développés et en développement au Nigeria
F Goxe, M Paris
Management international 18, 106-122, 2014
32014
The entrepreneurial capacities of retiring athlets: Personal and social factors among French champions
F Goxe, C Viala
EURAM (European Academy of Management) conference, 1-20, 2010
32010
Interrelation entre capital humain, capital social et internationalisation: le cas d'entrepreneurs français en Chine
F Goxe, C Viala
Actes, 1 20, 2009
32009
Interrelation entre capital humain, capital social et internationalisation: le cas d'entrepreneurs français en Chine
F Goxe, C Viala
Actes, 1 20, 2009
32009
Because It’s Worth It? A Critical Discourse Analysis of Diversity: The Case of L’Oréal
F Goxe, M Viegas Pires
Responsible Organizations in the Global Context: Current Challenges and …, 2019
22019
Communautés d’affaires et réseaux sociaux: facteur de développement stratégique pour l’internationalisation des entreprises? Cas des entrepreneurs de PME françaises en Chine
F Goxe
Vie & Sciences Économiques, 53-77, 2013
22013
Accompagnement des entrepreneurs de PME à l'international: natures, critiques et propositions
F Goxe
7ème Congrès de l'Académie de l'Entrepreneuriat, -, 2011
22011
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20