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Julien Bugmann
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HEP Vaud
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La recherche en éducation: Étapes et approches. 4e édition revue et mise à jour
T Karsenti
Les Presses de l'Université de Montréal, 2018
6652018
Enseigner et apprendre avec le numérique
T Karsenti, J Bugmann
Les Presses de l'Université de Montréal, 2017
342017
Exploring the Educational Potential of Minecraft: The Case of 118 Elementary-School Students.
T Karsenti, J Bugmann
International Association for Development of the Information Society, 2017
302017
Transforming Education with Minecraft? Results of an exploratory study conducted with 118 elementary-school students
T Karsenti, J Bugmann, PP Gros
Montreal: CRIFPE (Accessed: 4 April 2019), 2017
272017
Transforming education with Minecraft
T Karsenti, J Bugmann, PP Gros
Results of an exploratory study conducted with 118, 2017
182017
Soutenir la motivation des participants aux MOOC: quels rôles pour la ludification, la mobilité et l’aspect social
T Karsenti, J Bugmann
International Journal of Technologies in Higher Education 13 (2-3), 133-149, 2016
182016
Est-il possible de prévenir le décrochage des jeunes enseignants? Résultats d’une recherche menée auprès de 483 jeunes enseignants
T Karsenti, J Bugmann
Montréal, Qc: Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la …, 2017
162017
Can students learn history by playing Assassin’s Creed
T Karsenti, J Bugmann, S Parent
CRIFPE: Montreal, QC, Canada, 2019
142019
The ASPID Model: A Systemic Approach to Understand Technology Appropriation.
T Karsenti, J Bugmann
International Journal of Technology in Education 1 (1), 12-18, 2018
122018
Using humanoid robots to support students with autism spectrum disorder
T Karsenti, J Bugmann, PP Gros
Formation et profession 25 (3), 134-136, 2017
112017
ASPID: un modèle systémique des usages du numérique en éducation
T Karsenti, J Bugmann
Editions EPS, 2018
102018
The educational impacts of Minecraft on elementary school students
T Karsenti, J Bugmann
Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2018
82018
The educational impacts of Minecraft on elementary school students
T Karsenti, J Bugmann
Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2018
82018
Quand les robots entrent en classe.
J Bugmann, T Karsenti
Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession …, 2018
72018
Un robot humanoïde pour aider les élèves ayant un trouble du spectre de l’autisme
T Karsenti, J Bugmann, E Frenette
Vivre le primaire 30 (2), 34-37, 2017
72017
Les écoles canadiennes à l’heure du code
T Karsenti, J Bugmann
Éducation Canada 57 (1), 14-19, 2017
72017
Apprendre en jouant: du jeu sérieux au socle commun de connaissances et de compétences
J Bugmann
Cergy-Pontoise, 2016
72016
Learning to program a humanoid robot: impact on special education students
J Bugmann, T Karsenti
Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2018
52018
Learning to program a humanoid robot: impact on special education students
J Bugmann, T Karsenti
Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2018
52018
Le e-sport, un nouveau «sport» numérique universitaire?
T Karsenti, J Bugmann
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire 15 (1), 74-87, 2018
52018
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