La recherche en éducation: Étapes et approches. 4e édition revue et mise à jour T Karsenti Les Presses de l'Université de Montréal, 2018 | 665 | 2018 |
Enseigner et apprendre avec le numérique T Karsenti, J Bugmann Les Presses de l'Université de Montréal, 2017 | 34 | 2017 |
Exploring the Educational Potential of Minecraft: The Case of 118 Elementary-School Students. T Karsenti, J Bugmann International Association for Development of the Information Society, 2017 | 30 | 2017 |
Transforming Education with Minecraft? Results of an exploratory study conducted with 118 elementary-school students T Karsenti, J Bugmann, PP Gros Montreal: CRIFPE (Accessed: 4 April 2019), 2017 | 27 | 2017 |
Transforming education with Minecraft T Karsenti, J Bugmann, PP Gros Results of an exploratory study conducted with 118, 2017 | 18 | 2017 |
Soutenir la motivation des participants aux MOOC: quels rôles pour la ludification, la mobilité et l’aspect social T Karsenti, J Bugmann International Journal of Technologies in Higher Education 13 (2-3), 133-149, 2016 | 18 | 2016 |
Est-il possible de prévenir le décrochage des jeunes enseignants? Résultats d’une recherche menée auprès de 483 jeunes enseignants T Karsenti, J Bugmann Montréal, Qc: Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la …, 2017 | 16 | 2017 |
Can students learn history by playing Assassin’s Creed T Karsenti, J Bugmann, S Parent CRIFPE: Montreal, QC, Canada, 2019 | 14 | 2019 |
The ASPID Model: A Systemic Approach to Understand Technology Appropriation. T Karsenti, J Bugmann International Journal of Technology in Education 1 (1), 12-18, 2018 | 12 | 2018 |
Using humanoid robots to support students with autism spectrum disorder T Karsenti, J Bugmann, PP Gros Formation et profession 25 (3), 134-136, 2017 | 11 | 2017 |
ASPID: un modèle systémique des usages du numérique en éducation T Karsenti, J Bugmann Editions EPS, 2018 | 10 | 2018 |
The educational impacts of Minecraft on elementary school students T Karsenti, J Bugmann Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2018 | 8 | 2018 |
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Quand les robots entrent en classe. J Bugmann, T Karsenti Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession …, 2018 | 7 | 2018 |
Un robot humanoïde pour aider les élèves ayant un trouble du spectre de l’autisme T Karsenti, J Bugmann, E Frenette Vivre le primaire 30 (2), 34-37, 2017 | 7 | 2017 |
Les écoles canadiennes à l’heure du code T Karsenti, J Bugmann Éducation Canada 57 (1), 14-19, 2017 | 7 | 2017 |
Apprendre en jouant: du jeu sérieux au socle commun de connaissances et de compétences J Bugmann Cergy-Pontoise, 2016 | 7 | 2016 |
Learning to program a humanoid robot: impact on special education students J Bugmann, T Karsenti Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and …, 2018 | 5 | 2018 |
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Le e-sport, un nouveau «sport» numérique universitaire? T Karsenti, J Bugmann Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire 15 (1), 74-87, 2018 | 5 | 2018 |