Suivre
Yakhoub Ndiaye
Yakhoub Ndiaye
Singapore University of Technology and Design
Aucune adresse e-mail validée
Titre
Citée par
Citée par
Année
Artificial intelligence for competency assessment in design education: a review of literature
S Khan, L Blessing, Y Ndiaye
International Conference on Research into Design, 1047-1058, 2023
32023
French teacher perceptions of student learning about force: a preliminary study
Y Ndiaye, JF Hérold, M Chatoney
Research in Science & Technological Education 40 (1), 103-126, 2022
22022
Apprendre avec l’imprimante 3D: pour une meilleure efficacité de l’activité de conception créative d’objets
Y Ndiaye, JF Hérold, P Laisney
Educational journal of the University of Patras UNESCO Chair, 2016
22016
ASSESSING PERFORMANCE IN ENGINEERING DESIGN EDUCATION FROM A MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVE: AN ANALYSIS OF INSTRUCTORS’COURSE REVIEW REPORTS
Y Ndiaye, L Blessing
Proceedings of the Design Society 3, 667-676, 2023
12023
Applying the 4C/ID-model to help students structure their knowledge system when learning the concept of force in technology
Y Ndiaye, JF Hérold, M Chatoney
Techne serien-Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap 28 (2), 260-268, 2021
12021
Apprentissage de concepts scientifiques et technologiques: proposition d'une aide à la construction de structures de connaissances" complexes"
Y Ndiaye
Aix-Marseille, 2020
12020
L'imprimante 3D, outil d'aide à l'apprentissage des élèves dans l'activité de conception créative au lycée technologique
Y Ndiaye, JF Herold, P Laisney
Colloque international Francophone Eduquer et former au monde de demain, 2016
12016
Eye tracking and artificial intelligence for competency assessment in engineering education: a review
Y Ndiaye, KH Lim, L Blessing
Frontiers in Education 8, 1170348, 2023
2023
Les robots en classe
B Le Roux, M Impedovo, I Badache, Y Ndiaye, N Chauvot, M Bressan, ...
Journée Scientifique de SFERE-Provence, 2021
2021
Approche de la complexité d'un savoir, d'une connaissance en éducation technologique
Y Ndiaye, JF Hérold, P Laisney
5° Colloque International du RAIFFET, 2017
2017
Work-In-Progress: Teaching and Assessing Complex Engineering Design Skills from a Whole-Task Approach
Y Ndiaye, L Blessing
TRANSFORMING ENGINEERING EDUCATION 2023, 97, 0
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–11