Suivre
Nicolas MARGAS
Nicolas MARGAS
Professeur Associé, Institut des Sciences du Sport, Université de Lausanne
Adresse e-mail validée de unil.ch - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Interaction of hand preference with eye dominance on accuracy in archery
S Laborde, FEM Dosseville, P Leconte, N Margas
Perceptual and motor skills 108 (2), 558-564, 2009
352009
Do I shoot faster because I am thinking about an outgroup or a threatening outgroup?
J Mange, K Sharvit, N Margas, C Sénémeaud
Social Psychology, 2015
342015
Influences of classmates' ability level on physical self-evaluations
N Margas, P Fontayne, PC Brunel
Psychology of Sport and Exercise 7 (2), 235-247, 2006
302006
Effects of the axis of rotation and primordially solicited limb of high level athletes in a mental rotation task
H Habacha, L Lejeune-Poutrain, N Margas, C Molinaro
Human movement science 37, 58-68, 2014
152014
The role of the type of sport in the effects of the jigsaw method on students’ motivation and moderate to vigorous physical activity in physical education
OC Drouet, V Lentillon-Kaestner, C Roure, N Margas
Journal of Teaching in Physical Education 42 (2), 301-312, 2022
132022
What really matters in binge drinking: A dominance analysis of binge drinking psychological determinants among University students
J Mange, M Mauduy, C Sénémeaud, V Bagneux, N Cabé, D Jacquet, ...
Addictive behaviors reports 13, 100346, 2021
122021
The effects of the Jigsaw method on students’ physical activity in physical education: The role of student sex and habituation
O Cochon Drouet, N Margas, V Cece, V Lentillon-Kaestner
European Physical Education Review 30 (1), 85-104, 2024
52024
When combining injunctive and descriptive norms strengthens the hypocrisy effect: A test in the field of discrimination
M Mauduy, D Priolo, N Margas, C Sénémeaud
Frontiers in Psychology 13, 989599, 2022
52022
Favoriser l’équité dans les classes caractérisées par une forte diversité linguistique: recours aux activités plurilingues dans une perspective coopérative
C Buchs, N Margas, C Cazin, M Ramírez, S Fratianni
Éducation et francophonie 46 (2), 249-269, 2018
52018
Effects of the Jigsaw method on student educational outcomes: systematic review and meta-analyses
O Cochon Drouet, V Lentillon-Kaestner, N Margas
Frontiers in Psychology 14, 1216437, 2023
42023
Régulation des menaces inhérentes aux activités physiques et sportives et construction des attitudes interpersonnelles et intergroupes: revue théorique et perspectives
M Rull, N Margas
Movement & Sport Sciences-Science & Motricité, 61-77, 2019
42019
Corporéité et construction des attitudes: le rôle de l’EPS dans le climat scolaire
N Margas, M Rull
O. Zanna, C. Veltcheff, & PP. Bureau, Dossier EPS 83, 89-90, 2016
32016
La dimension sociale de l’engagement corporel en EPS
M Rull, N Margas
Corps et climat scolaire, 105-106, 2016
32016
Enseigner l'arbitrage: Analyse critique des formations
N Margas, J Demiselle, F Dosseville
Les facettes de l’arbitrage: Recherches et problématiques actuelles, 325-343, 2011
32011
Inclusive classroom climate development as the cornerstone of inclusive school building: review and perspectives
N Margas
Frontiers in Psychology 14, 1171204, 2023
22023
Effect of the Jigsaw Method on Self-Reported Practices by Physical Education Teachers: A Textual Analysis
O Cochon Drouet, P Fargier, N Margas, V Lentillon-Kaestner
Education Sciences 13 (4), 415, 2023
22023
Processus psycho-sociaux associés à l'inclusion en EPS: comprendre le fonctionnement des élèves pour mieux intervenir
N Margas, C Buchs, V Lentillon-Kaestner
EPS, 2021
22021
La création d’affiliation en éducation physique: Mises en œuvre de principes pédagogiques et didactiques porteurs d’affiliation entre élèves et groupes d’élèves en éducation …
N Margas, C Buchs, C Cazin
L'Education physique en mouvement, 4-8, 2019
22019
Les effets spécifiques de l’EPS pour l’inclusion des élèves à besoins éducatifs particuliers: approche selon le modèle du contenu du stéréotype.
N Margas, R Bernard
Congrès international de l’ACAPS. Dijon, France, 29-31 octobre., 2017
22017
L’éducation physique inclusive: pourquoi et comment?
N Margas, T Schweizer
V. Lentillon-Kaestner (Ed.) Penser l'Education Physique autrement, 0
2
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20