Interaction of hand preference with eye dominance on accuracy in archery S Laborde, FEM Dosseville, P Leconte, N Margas Perceptual and motor skills 108 (2), 558-564, 2009 | 35 | 2009 |
Do I shoot faster because I am thinking about an outgroup or a threatening outgroup? J Mange, K Sharvit, N Margas, C Sénémeaud Social Psychology, 2015 | 34 | 2015 |
Influences of classmates' ability level on physical self-evaluations N Margas, P Fontayne, PC Brunel Psychology of Sport and Exercise 7 (2), 235-247, 2006 | 30 | 2006 |
Effects of the axis of rotation and primordially solicited limb of high level athletes in a mental rotation task H Habacha, L Lejeune-Poutrain, N Margas, C Molinaro Human movement science 37, 58-68, 2014 | 15 | 2014 |
The role of the type of sport in the effects of the jigsaw method on students’ motivation and moderate to vigorous physical activity in physical education OC Drouet, V Lentillon-Kaestner, C Roure, N Margas Journal of Teaching in Physical Education 42 (2), 301-312, 2022 | 13 | 2022 |
What really matters in binge drinking: A dominance analysis of binge drinking psychological determinants among University students J Mange, M Mauduy, C Sénémeaud, V Bagneux, N Cabé, D Jacquet, ... Addictive behaviors reports 13, 100346, 2021 | 12 | 2021 |
The effects of the Jigsaw method on students’ physical activity in physical education: The role of student sex and habituation O Cochon Drouet, N Margas, V Cece, V Lentillon-Kaestner European Physical Education Review 30 (1), 85-104, 2024 | 5 | 2024 |
When combining injunctive and descriptive norms strengthens the hypocrisy effect: A test in the field of discrimination M Mauduy, D Priolo, N Margas, C Sénémeaud Frontiers in Psychology 13, 989599, 2022 | 5 | 2022 |
Favoriser l’équité dans les classes caractérisées par une forte diversité linguistique: recours aux activités plurilingues dans une perspective coopérative C Buchs, N Margas, C Cazin, M Ramírez, S Fratianni Éducation et francophonie 46 (2), 249-269, 2018 | 5 | 2018 |
Effects of the Jigsaw method on student educational outcomes: systematic review and meta-analyses O Cochon Drouet, V Lentillon-Kaestner, N Margas Frontiers in Psychology 14, 1216437, 2023 | 4 | 2023 |
Régulation des menaces inhérentes aux activités physiques et sportives et construction des attitudes interpersonnelles et intergroupes: revue théorique et perspectives M Rull, N Margas Movement & Sport Sciences-Science & Motricité, 61-77, 2019 | 4 | 2019 |
Corporéité et construction des attitudes: le rôle de l’EPS dans le climat scolaire N Margas, M Rull O. Zanna, C. Veltcheff, & PP. Bureau, Dossier EPS 83, 89-90, 2016 | 3 | 2016 |
La dimension sociale de l’engagement corporel en EPS M Rull, N Margas Corps et climat scolaire, 105-106, 2016 | 3 | 2016 |
Enseigner l'arbitrage: Analyse critique des formations N Margas, J Demiselle, F Dosseville Les facettes de l’arbitrage: Recherches et problématiques actuelles, 325-343, 2011 | 3 | 2011 |
Inclusive classroom climate development as the cornerstone of inclusive school building: review and perspectives N Margas Frontiers in Psychology 14, 1171204, 2023 | 2 | 2023 |
Effect of the Jigsaw Method on Self-Reported Practices by Physical Education Teachers: A Textual Analysis O Cochon Drouet, P Fargier, N Margas, V Lentillon-Kaestner Education Sciences 13 (4), 415, 2023 | 2 | 2023 |
Processus psycho-sociaux associés à l'inclusion en EPS: comprendre le fonctionnement des élèves pour mieux intervenir N Margas, C Buchs, V Lentillon-Kaestner EPS, 2021 | 2 | 2021 |
La création d’affiliation en éducation physique: Mises en œuvre de principes pédagogiques et didactiques porteurs d’affiliation entre élèves et groupes d’élèves en éducation … N Margas, C Buchs, C Cazin L'Education physique en mouvement, 4-8, 2019 | 2 | 2019 |
Les effets spécifiques de l’EPS pour l’inclusion des élèves à besoins éducatifs particuliers: approche selon le modèle du contenu du stéréotype. N Margas, R Bernard Congrès international de l’ACAPS. Dijon, France, 29-31 octobre., 2017 | 2 | 2017 |
L’éducation physique inclusive: pourquoi et comment? N Margas, T Schweizer V. Lentillon-Kaestner (Ed.) Penser l'Education Physique autrement, 0 | 2 | |