Erica de Vries
Erica de Vries
Professor of Educational Science
Adresse e-mail validée de univ-grenoble-alpes.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Computer-mediated epistemic dialogue: Explanation and argumentation as vehicles for understanding scientific notions
E De Vries, K Lund, M Baker
The journal of the learning sciences 11 (1), 63-103, 2002
3442002
Les logiciels d'apprentissage: panoplie ou éventail?
E De Vries
Revue française de pédagogie, 105-116, 2001
1372001
Students' construction of external representations in design-based learning situations
E de Vries
Learning and instruction 16 (3), 213-227, 2006
592006
Computer-mediated epistemic interactions for co-constructing scientific notions: Lessons learned from a five-year research programme
M Baker, E De Vries, K Lund, M Quignard
Proceedings of EuroCSCL, 89-96, 2001
552001
Designing computer-mediated epistemic interactions
M Baker, E de Vries, K Lund
511999
Interactions épistémiques médiatisées par ordinateur pour l’apprentissage des sciences
M Baker, E De Vries, K Lund, M Quignard
Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l …, 2001
422001
Using information systems while performing complex tasks: an example from architectural design
E de Vries, T de Jong
International Journal of Human-Computer Studies 46 (1), 31-54, 1997
411997
The design and evaluation of hypertext structures for supporting design problem solving
E De Vries, T De Jong
Instructional Science 27 (3-4), 285-302, 1999
381999
Relating characteristics of teaching situations to learner activities
A Tiberghien, E De Vries
Journal of Computer Assisted Learning 13 (3), 163-174, 1997
361997
Structuring information for design problem solving
AE de Vries
Technische Universiteit Eindhoven, 1994
291994
A framework for the study of external representations in collaborative design settings
E De Vries, C Masclet
International Journal of Human-Computer Studies 71 (1), 46-58, 2013
272013
Exploiting distance technology to foster experimental design as a neglected learning objective in labwork in chemistry
C d’Ham, E De Vries, I Girault, P Marzin
Journal of Science Education and Technology 13 (4), 425-434, 2004
262004
External representations for learning
E de Vries, S Demetriadis, S Ainsworth
Technology-enhanced learning, 137-153, 2009
212009
Des hypermédias pour quoi faire? L'apport des modèles de tâches à la conception d'hypermédias pour l'apprentissage
A Tricot, M Bétrancourt, A Dufresne, S Merlet, JF Rouet, E De Vries
211996
Educational technology and multimedia from a cognitive perspective: Knowledge from inside the computer, onto the screen, and into our heads?
E de Vries
na, 2003
192003
Représentation et technologie en éducation
E de Vries
Rapport en vue de l’Habilitation à Diriger des Recherches. Grenoble …, 2006
182006
Apprentissage: référents théoriques pour les EIAH
E De Vries, J Baillé
Environnements informatiques pour l’apprentissage humain, 2006
182006
Objets intermédiaires dans une situation de conception en technologie avec CAO au collège
A Géronimi, E de Vries, G Prudhomme, J Baillé
Aster, 2005
162005
Évaluer l'utilisation d'hypermédias: intérêts et limites des variables de performance
E de Vries, A Tricot
161998
Exploring time allocation for academic activities by university students in France
A Fernex, L Lima, E De Vries
Higher Education 69 (3), 399-420, 2015
152015
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20