Noel Albert
Noel Albert
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TitreCitée parAnnée
When consumers love their brands: Exploring the concept and its dimensions
N Albert, D Merunka, P Valette-Florence
Journal of Business research 61 (10), 1062-1075, 2008
6112008
The role of brand love in consumer-brand relationships
N Albert, D Merunka
Journal of Consumer Marketing 30 (3), 258-266, 2013
4202013
Brand passion: Antecedents and consequences
N Albert, D Merunka, P Valette-Florence
Journal of Business Research 66 (7), 904-909, 2013
2462013
The feeling of love toward a brand: Concept and measurement
N Albert, D Merunka, P Valette-Florence
ACR North American Advances, 2009
1452009
Measuring the love feeling for a brand using interpersonal love items
N Albert, P Valette-Florence
Journal of Marketing development and Competitiveness 5 (1), 57-63, 2010
722010
From endorsement to celebrity co-branding: Personality transfer
L Ambroise, G Pantin-Sohier, P Valette-Florence, N Albert
Journal of Brand Management 21 (4), 273-285, 2014
442014
Consumer, brand, celebrity: Which congruency produces effective celebrity endorsements?
N Albert, L Ambroise, P Valette-Florence
Journal of Business Research 81, 96-106, 2017
372017
Le scepticisme du consommateur face à la publicité: définition conceptuelle et proposition de mesure
J Boyer, N Albert, PV Florence
HAL Post-Print, 2006
23*2006
Brand love: conceptualization and measurement
N Albert, D Merunka, P Valette-Florence
Australian and New Zealand marketing academy conference, Sydney, 2008
192008
A synthesis of the consumer-brand relationship domain: using text mining to track research streams, describe their emotional associations, and identify future research priorities
N Albert, M Thomson
Journal of the Association for Consumer Research 3 (2), 130-146, 2018
172018
Conceptualizing and measuring consumers’ love towards their brands
N Albert, DR Merunka, P Florence-Valette
Society for Marketing Advances Proceedings, 108-111, 2008
162008
Passion for the brand and consumer brand relationships
N Albert, D Merunka, P Valette-Florence
Australian and New Zeland Marketing Academy, 2010
142010
Strong reciprocity in consumer boycotts
T Hahn, N Albert
Journal of Business Ethics 145 (3), 509-524, 2017
132017
Le sentiment d'amour pour une marque: déterminants et pertinence managériale
N Albert
Management Avenir, 71-89, 2014
32014
Développement et validation de deux nouvelles échelles de mesure de l'amour pour une marque
N Albert, D Merunka, P Valette-Florence
innovations, 109-129, 2010
32010
Le sentiment d'amour pour une marque: conceptualisation, mesure et applications
N Albert
Université Pierre Mendès France (Grenoble), 2009
32009
L'amour d'un consommateur pour une marque: dimensions exploratoires
N Albert, P Valette-Florence
Marche et organisations, 115-145, 2010
22010
Le sentiment d’amour pour une marque: dimensions dans un contexte français
N Albert, P Valette-Florence, P Valette
Congrès international de l’Association Française du Marketing, Aix-les-Bains, 2007
12007
Peut-on parler d’amour pour une marque?
N ALBERT, P VALETTE-FLORENCE, P Valette
Congrès de l’Association Française du Marketing, Aix-Les-Bains, 2007
12007
Celebrity endorsement: Conceptual clarifications, critical review, and future research perspectives
L Ambroise, N Albert
Recherche et Applications en Marketing (English Edition), 2051570719876198, 2019
2019
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