Identifying Salient Stressors of Adolescence: A Systematic Review and Content Analysis F Núñez-Regueiro, S Núñez-Regueiro Journal of Youth and Adolescence 50 (12), 2533-2556, 2021 | 34 | 2021 |
Identifying reciprocities in school motivation research: A review of issues and solutions associated with cross-lagged effects models [recipient of the EARLI OP AWARD 2023] F Núñez-Regueiro, J Juhel, P Bressoux, C Nurra Journal of Educational Psychology 114 (5), 945, 2022 | 27 | 2022 |
Measuring stressors among children and adolescents: A scoping review 1956–2020 F Núñez-Regueiro, I Archambault, P Bressoux, C Nurra Adolescent Research Review, 1-20, 2021 | 11 | 2021 |
Le décrochage scolaire au lycée: analyse des effets du processus de stress et de l'orientation scolaire, et des profils de décrocheurs F Núñez-Regueiro Université Grenoble Alpes, 2018 | 6 | 2018 |
Le décrochage scolaire comme processus de stress: des profils hétérogènes sous forme d’ennui et de surmenage F Núñez-Regueiro L'orientation scolaire et professionnelle 46 (1), 1-27, 2017 | 6 | 2017 |
"Motivated To Teach, but Stressed Out by Teacher Education": A Content Analysis of Self-Reported Sources of Stress and Motivation Among Preservice Teachers F Núñez-Regueiro, G Escriva-Boulley, S Azouaghe, N Leroy, ... Journal of Teacher Education, 2023 | 5 | 2023 |
School Engagement in Times of Confinement: A Stress Process Approach F Núñez-Regueiro, L Jamain, M Laurent-Chevalier, N Nakhili Journal of Youth and Adolescence 51 (7), 1257-1272, 2022 | 5 | 2022 |
Measuring Stressors Among Adolescents: Validation of the Positive and Negative Adolescent Life Experiences Scale F Núñez-Regueiro, I Archambault, P Bressoux, C Nurra Journal of Psychoeducational Assessment 39 (8), 969-982, 2021 | 4 | 2021 |
Motivations professionnelles et engagement dans la formation enseignante: la vocation pour le métier nourrit-elle le «décrochage» chez les étudiants? F Núñez-Regueiro, N Leroy XXVIIèmes journées du longitudinal, 2022 | 3 | 2022 |
Elaboration d’un indicateur de valeur ajoutée des lycées (IVAL) dans la lutte contre le décrochage scolaire F Núñez-Regueiro, P Bressoux, JC Larbaud Revue française de pédagogie 216, 2022 | 3 | 2022 |
Dropping Out of School as a Stress Process: Heterogeneous Profiles in the Form of Boredom and Burnout F Núñez-Regueiro L'orientation scolaire et professionnelle 46 (1), 2017 | 3 | 2017 |
Évaluer l’action éducative des lycées à travers les IVAL: quand le «bruit» s’ immisce dans l’administration de la preuve F Núñez-Regueiro, P Bressoux Revue française de sociologie, 257-282, 2022 | 2* | 2022 |
Exploring the joint effects of stressors and resources on student engagement in teacher education: A French study F Núñez-Regueiro, N Leroy Teaching Education, 1-20, 2023 | 1 | 2023 |
Trajectoires et carrières contemporaines: nouvelles perspectives méthodologiques-XXVIIèmes journées du longitudinal Grenoble, 23-24 juin 2022 I Borras, N Bosse XXVIIèmes journées du longitudinal 18, 393 p., 2022 | 1 | 2022 |
Indicateur de valeur ajoutée des lycées (IVAL) face au décrochage scolaire: Guide d’utilisation F Núñez-Regueiro, P Bressoux, JC Larbaud Outil de pilotage sur logiciel pour la Mission à l'inclusion et la …, 2020 | 1 | 2020 |
Elaboration d’un indicateur de valeur ajoutée des lycées (IVAL) face au décrochage scolaire F Núñez-Regueiro, P Bressoux Séminaire de l'Education prioritaire, 2019 | 1 | 2019 |
Assessing High Schools’ Educational Impact Using Valued-Added Indicators: When “Noise” Interferes With Evidence F Núñez-Regueiro, P Bressoux Revue française de sociologie 63 (2), 257-282, 2022 | | 2022 |
Enquête Synlab sur la santé mentale à l’école M Portex, H Romano, F Núñez-Regueiro Ecolhuma (Synlab), 2022 | | 2022 |
Development of a high school value-added indicator for school dropout prevention F Núñez-Regueiro, P Bressoux, JC Larbaud Revue francaise de pedagogie 216 (3), 85-99, 2022 | | 2022 |
L’engagement scolaire en temps de confinement: Une approche par le processus de stress F Núñez-Regueiro, L Jamain, M Laurent-Chevalier, N Nakhili Journal of Youth and Adolescence 51 (7), 1257-1272, 2022 | | 2022 |