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Paul Amadieu
Paul Amadieu
Maître de Conférences en Sciences de Gestion, Université de Montpellier
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Intangible effort and performance: the case of the French wine industry
P Amadieu, JL Viviani
Agribusiness 26 (2), 280-306, 2010
732010
Cooperatives versus corporations: Survival in the French wine industry
J Valette, P Amadieu, P Sentis
Journal of Wine Economics 13 (3), 328-354, 2018
322018
Intangible expenses: a solution to increase the French wine industry performance?
P Amadieu, JL Viviani
European Review of Agricultural Economics 38 (2), 237-258, 2011
202011
Determinants of retail store network expansion via shop-in-shops
K Picot-Coupey, JL Viviani, P Amadieu
International Journal of Retail & Distribution Management 46 (10), 915-943, 2018
162018
Les chiffres comptables et la valeur de l’entreprise
P Amadieu, P Dumontier
Chapitre 13, 211-222, 2001
162001
Intangibles, export intensity, and company performance in the French wine industry
P Amadieu, C Maurel, JL Viviani
Journal of Wine Economics 8 (2), 198-224, 2013
142013
Survival in the French wine industry: cooperatives vs corporations
J Valette, P Amadieu, P Sentis
10th AAWE Annual Conference (American Association of Wine Economists), 2016
72016
Analyse de l'information financière
P Amadieu, V Bessière
HAL Post-Print, 2010
62010
Financial reaction to the business cycle in periods of difficulties: The case of French wine companies
P Amadieu, JP Couderc, JL Viviani
Wine Economics: Quantitative Studies and Empirical Applications, 200-228, 2013
42013
Analyse de l'information financière: diagnostic, évaluation, prévisions et risques
P Amadieu, V Bessière
(No Title), 2007
42007
L'information sectorielle publiée par les entreprises et son utilisation financière.
P Amadieu
Université Montpellier I, 1998
41998
Financial performance of store-within-store strategy in the french fashion industry
P Amadieu, K Picot-Coupey, JL Viviani
2013 American Marketing Association (AMA) summer marketing educators …, 2013
32013
Managing the wine business: research issues and cases
P Amadieu
Journal of Wine Research 24 (3), 248-249, 2013
22013
Intangible expenses, export intensity and company performance in the French wine industry
P Amadieu, C Maurel, JL Viviani
Proceedings of the 6th International Conference, Bordeaux, France, 9-10, 2011
22011
Management et marketing du vin: Opportunités pour les entreprises et enjeux pour la filière
F Cheriet, C Maurel, P Amadieu, H Hannin
ISTE Group, 2021
12021
Wine Management and Marketing Opportunities for Companies and Challenges for the Industry
F Cheriet, C Maurel, P Amadieu, H Hannin
John Wiley & Sons, 2020
12020
Inventories in the wine industry: From sector and financial determinants to strategic behaviors
C Maurel, F Pierrot, F Cheriet, P Amadieu
HAL Post-Print, 2019
12019
Les coopératives résistent-elles mieux? Une analyse de survie des coopératives agricoles françaises
J Valette, P Amadieu, P Sentis
Finance Contrôle Stratégie, 2018
12018
The key role of stakeholders on wine cooperatives governance and performance
LA Saïsset, G Riviere-Giordano, P Amadieu
ICA Research International Conference, 2016
12016
La maîtrise des dépenses de personnel des établissements publics de santé: d'un mythe à des réalités?
P Amadieu, I Georgescu
Revue droit & santé: la revue juridique des entreprises de santé, 758-763, 2016
12016
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