Isabelle Girault
Isabelle Girault
University Grenoble Alpes (France)
Adresse e-mail validée de univ-grenoble-alpes.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Learning by creating and exchanging objects: The SCY experience
T De Jong, WR Van Joolingen, A Giemza, I Girault, U Hoppe, ...
British Journal of Educational Technology 41 (6), 909-921, 2010
1162010
Using scenarios to design complex technology-enhanced learning environments
T De Jong, A Weinberger, I Girault, A Kluge, AW Lazonder, M Pedaste, ...
Educational technology research and development 60 (5), 883-901, 2012
722012
Approaches to learning design: past the head and the hands to the HEART of the matter
C Donald, A Blake, I Girault, A Datt, E Ramsay
Distance Education 30 (2), 179-199, 2009
672009
Characterizing the Experimental Procedure in Science Laboratories: A preliminary step towards students experimental design
I Girault, C d’Ham, M Ney, E Sanchez, C Wajeman
International Journal of Science Education 34 (6), 825-854, 2012
412012
Scaffolding a complex task of experimental design in chemistry with a computer environment
I Girault, C d’Ham
Journal of Science Education and technology 23 (4), 514-526, 2014
312014
Exploiting distance technology to foster experimental design as a neglected learning objective in labwork in chemistry
C d’Ham, E De Vries, I Girault, P Marzin
Journal of Science Education and Technology 13 (4), 425-434, 2004
262004
Simulations as scaffolds in science education
M Renken, M Peffer, K Otrel-Cass, I Girault, A Chiocarriello
Springer International Publishing, 2016
132016
Grand Challenge Problem 3: Empowering science teachers using technology-enhanced scaffolding to improve inquiry learning
M Pedaste, A Lazonder, A Raes, C Wajeman, E Moore, I Girault
Grand challenge problems in technology-enhanced learning II: MOOCs and …, 2016
82016
Analysing experimental design tasks in scientific labwork
C Wajeman, I Girault, C d'Ham, M Ney, E Sanchez
82005
Décisions didactiques des enseignants de sciences
A Bessot, H Chaachoua, C Geoffroy, I Girault, C Héritier, S Jolivet, ...
Problèmes du rapport scolaire et social aux mathématiques: identification …, 2013
72013
L'utilisation d'un arbre des tâches pour concevoir et analyser des situations d'apprentissage: trois TP intégrant la conception d'un protocole expérimental par les élèves, en …
P Marzin-Janvier, I Girault, C Wajeman, C d'Ham, E Sanchez, D Cross
Journées de l'ARDIST 2007-Association pour la Recherche en Didactique des …, 2007
72007
La construction de protocole de travaux pratiques de chimie à l'aide d'un logiciel: quels apports pour les apprentissages?
P Marzin, M Ergun, I Girault, C d'Ham, G Baudrant, M Biau, E Sanchez
72005
Difficultés d’élèves pour élaborer un protocole expérimental: Un exemple en classe de terminale S
A Berthet, I Girault, C d'Ham
62015
Scaffolding the students' activity of experimental design with a dedicated software: copex-chimie
C d'Ham, I Girault
62009
Students' adaptation to a new situation: the design of an experimental procedure
I Girault, C d'Ham, D Cross
62007
Students’ reflection on experimental design during an innovative teaching sequence with LabBook
C Wajeman, I Girault, C d'Ham, P Marzin-Janvier
52015
Des environnements numériques pour étayer l'investigation scientifique et la conception expérimentale: de copex-chimie à LabBook
C d'Ham, I Girault, P Marzin
52014
LabBook, un environnement informatique pour l’apprentissage humain
C d’Ham, I Girault, P Marzin, C Wajeman
Conférence, EIAH 2013, 2013
52013
How do students deal with the chemical knowledge during an experimental design in SCY-Lab?
I Girault, H Chaachoua
52013
Analyse des conceptions d’élèves sur le vivant, dans une situation de conception expérimentale avec un environnement informatique
C Bonnat, P Marzin-janvier, I Girault
RDST. Recherches en didactique des sciences et des technologies, 149-173, 2019
42019
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20