The visuo-haptic and haptic exploration of letters increases the kindergarten-children’s understanding of the alphabetic principle F Bara, E Gentaz, P Colé, L Sprenger-Charolles Cognitive development 19 (3), 433-449, 2004 | 238 | 2004 |
Haptics in teaching handwriting: The role of perceptual and visuo-motor skills F Bara, E Gentaz Human movement science 30 (4), 745-759, 2011 | 199 | 2011 |
Haptics in learning to read with children from low socio‐economic status families F Bara, E Gentaz, P Colé British Journal of Developmental Psychology 25 (4), 643-663, 2007 | 143 | 2007 |
A visuo-haptic device-telemaque-increases kindergarten children's handwriting acquisition R Palluel-Germain, F Bara, AH De Boisferon, B Hennion, P Gouagout, ... Second Joint EuroHaptics Conference and Symposium on Haptic Interfaces for …, 2007 | 137 | 2007 |
Évaluation d'entraînements multi-sensoriels de préparation à la lecture pour les enfants en grande section de maternelle: une étude sur la contribution du système haptique manuel E Gentaz, P Colé, F Bara L'année psychologique 103 (4), 561-584, 2003 | 81 | 2003 |
Does the handwriting style learned in first grade determine the style used in the fourth and fifth grades and influence handwriting speed and quality? A comparison between … F Bara, MF Morin Psychology in the Schools 50 (6), 601-617, 2013 | 74 | 2013 |
Les effets des entraînements phonologiques et multisensoriels destinés à favoriser l'apprentissage de la lecture chez les jeunes enfants F Bara, É Gentaz, P Colé Enfance 56 (4), 387-403, 2004 | 73 | 2004 |
Apprendre à tracer les lettres: une revue critique F Bara, É Gentaz Psychologie française 55 (2), 129-144, 2010 | 71 | 2010 |
Littératie précoce et apprentissage de la lecture: comparaison entre des enfants à risque, scolarisés en France dans des réseaux d’éducation prioritaire, et des enfants de … F Bara, É Gentaz, P Colé Revue des sciences de l'éducation 34 (1), 27-45, 2008 | 55 | 2008 |
Visual-motor skills performance on the Beery-VMI: A study of Canadian kindergarten children M Coallier, N Rouleau, F Bara, MF Morin The Open Journal of Occupational Therapy 2 (2), 4, 2014 | 50 | 2014 |
Learning letters with the whole body: Visuomotor versus visual teaching in kindergarten F Bara, N Bonneton-Botté Perceptual and Motor Skills 125 (1), 190-207, 2018 | 47 | 2018 |
Telemaque, a new visuo-haptic interface for remediation of dysgraphic children B Hennion, E Gentaz, P Gouagout, F Bara First Joint Eurohaptics Conference and Symposium on Haptic Interfaces for …, 2005 | 44 | 2005 |
Learning different allographs through handwriting: The impact on letter knowledge and reading acquisition F Bara, MF Morin, D Alamargot, ML Bosse Learning and Individual Differences 45, 88-94, 2016 | 38 | 2016 |
Conceptions et pratiques en graphomotricité chez des enseignants de primaire en France et au Québec F Bara, MF Morin, I Montésinos-Gelet, N Lavoie Revue française de pédagogie. Recherches en éducation, 41-56, 2011 | 34 | 2011 |
Le rôle du corps dans les apprentissages symboliques: apports des théories de la cognition incarnée et de la charge cognitive F Bara, A Tricot Recherches sur la Philosophie et le Langage 33, 219-249, 2017 | 31 | 2017 |
Apprentissage de la graphomotricité à l'école: Quelles acquisitions? Quelles pratiques? Quels outils? MF Morin, F Bara, D Alamargot Scientia Paedagogica Experimentalis 54 (1-2), 47-84, 2017 | 21 | 2017 |
Exploratory procedures employed by visually impaired children during joint book reading F Bara Journal of developmental and physical disabilities 26 (2), 151-170, 2014 | 21 | 2014 |
Exploratory procedures employed by visually impaired children during joint book reading F Bara Journal of developmental and physical disabilities 26 (2), 151-170, 2014 | 21 | 2014 |
Rôle des procédures exploratoires manuelles dans la perception haptique et visuelle de formes chez des enfants scolarisés en cycle 2 F Bara, B Fredembach, É Gentaz L’année psychologique 110 (2), 197-225, 2010 | 20 | 2010 |
Préparation à la lecture des jeunes enfants: Effets de l’exploration visuo-haptique des lettres et de la perception visuelle des mouvements d’écriture A Hillairet de Boisferon, F Bara, E Gentaz, P Colé L'année psychologique 107 (4), 537-564, 2007 | 20 | 2007 |