Multiple reprobing of Western blots after inactivation of peroxidase activity by its substrate, hydrogen peroxide AD Sennepin, S Charpentier, T Normand, C Sarré, A Legrand, LM Mollet Analytical biochemistry 393 (1), 129-131, 2009 | 87 | 2009 |
Fostering accuracy in L2 writing: Impact of different types of corrective feedback in an experimental blended learning EFL course C Sarré, M Grosbois, C Brudermann Computer Assisted Language Learning 34 (5-6), 707-729, 2021 | 82 | 2021 |
Research in ESP teaching and learning in French higher education: developing the construct of ESP didactics C Sarré, S Whyte ASp. la revue du GERAS, 139-164, 2016 | 52 | 2016 |
New developments in ESP teaching and learning research C Sarré, S Whyte Research-publishing. net, 2017 | 34 | 2017 |
Introduction to new developments in ESP teaching and learning research S Whyte, C Sarré New developments in ESP teaching and learning research 1, 2017 | 32 | 2017 |
«You say you want a revolution…» Contribution à la réflexion pour une politique des langues adaptée au secteur LANSAD V Braud, P Millot, C Sarré, S Wozniak Recherche et pratiques pédagogiques en langues. Cahiers de l'Apliut 34 (1 …, 2015 | 31 | 2015 |
Le secteur des langues pour spécialistes d’autres disciplines dans les universités françaises: résultats d’une enquête nationale menée par la SAES C Brudermann, MA Mattioli, AM Roussel, C Sarré Recherche et pratiques pédagogiques en langues. Cahiers de l'Apliut 35 …, 2016 | 30 | 2016 |
Accuracy development in L2 writing: Exploring the potential of computer-assisted unfocused indirect corrective feedback in an online EFL course C Brudermann, M Grosbois, C Sarré ReCALL 33 (3), 248-264, 2021 | 18 | 2021 |
Approche collaborative de l'apprentissage de l'anglais de spécialité à distance dans un environnement intégrant les TIC: cas de l'anglais de la biologie C Sarré Université du Havre, 2010 | 18 | 2010 |
Technology-mediated tasks in English for Specific Purposes (ESP): Design, implementation and learner perception C Sarré Computational Linguistics: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications …, 2014 | 17 | 2014 |
Pour une formation de tous les anglicistes à la langue de spécialité V Braud, P Millot, C Sarré, S Wozniak Langues modernes, 67-76, 2015 | 14 | 2015 |
Computer-mediated negotiated interactions: how is meaning negotiated in discussion boards, text chat and videoconferencing? C Sarré Second language teaching and learning with technology: views of emergent …, 2011 | 14 | 2011 |
Favoriser l’engagement interactionnel des apprenants dans les échanges synchrones C Dejean, C Sarré Enseigner l’oral en ligne, 151-183, 2017 | 13 | 2017 |
Apport de l'analyse des réseaux sociaux à l'étude des communautés d'apprentissage en ligne C Sarré Alsic. Apprentissage des Langues et Systèmes d’Information et de …, 2012 | 13 | 2012 |
La didactique des langues de spécialité: un champ disciplinaire singulier? S Cédric Les langues modernes, 2017 | 12 | 2017 |
Quelles conceptions de la maîtrise de l’anglais en contexte professionnel? Vers une définition de la compétence en anglais de specialite V Braud, P Millot, C Sarré, S Wozniak Melanges CRAPEL, 13-44, 2017 | 12 | 2017 |
‘Non, Brian n’est pas dans la cuisine, il est au boulot’: quelle formation linguistique pour les étudiants non-linguistes? C Sarré, P Millot, S Wozniak, V Braud The Conversation 8, 2017 | 7 | 2017 |
Les plates-formes de téléformation dans l’enseignement-apprentissage des langues: pour un choix raisonné C Sarré Les cahiers de l'APLIUT. Pédagogie et Recherche 27 (3), 48-69, 2008 | 7 | 2008 |
Learning to teach for next-generation education: a careful blend of action and reflection MM Grosbois, CG Sarré Preparing foreign language teachers for next-generation education, 153-174, 2017 | 5 | 2017 |
Research in ESP teaching and learning in French higher education: developing the construct of ESP didactics. ASp, 69, 139–164 C Sarré, S Whyte | 5 | 2016 |