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Olivier Trendel
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Unhealthy food is not tastier for everybody: The “healthy= tasty” French intuition
COC Werle, O Trendel, G Ardito
Food Quality and Preference 28 (1), 116-121, 2013
2822013
The effects of apologies for service failures in the global online retail
S Sengupta, D Ray, O Trendel, YV Vaerenbergh
International Journal of Electronic Commerce 22 (3), 419-445, 2018
812018
Présentation et applications des mesures implicites de restitution mémorielle en marketing
O Trendel, L Warlop
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 20 (2), 77-104, 2005
682005
Distinguishing the affective and cognitive bases of implicit attitudes to improve prediction of food choices
O Trendel, COC Werle
Appetite 104, 33-43, 2016
622016
A la recherche du consommateur: nouvelles techniques pour mieux comprendre le client
D Dion, C Pinson, M Herbert, O Trendel, A Rodhain, N Ozcaglar-Toulouse, ...
Dunod, 2008
592008
Making warnings about misleading advertising and product recalls more effective: An implicit attitude perspective
O Trendel, M Mazodier, KD Vohs
Journal of Marketing Research 55 (2), 265-276, 2018
362018
From conformity to reactance: Contingent role of network centrality in consumer-to-consumer influence
P Chatterjee, B Chollet, O Trendel
Journal of Business Research 75, 86-94, 2017
312017
Customer empowerment in the face of perceived Incompetence: Effect on preference for anthropomorphized brands
J Khenfer, S Shepherd, O Trendel
Journal of Business Research 118, 1-11, 2020
302020
Using humor or fear appeal: The moderating role of the source's attractiveness and the source's communication Habits in an electoral campaign
S Capelli, W Sabadie, O Trendel
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 27 (2), 21-43, 2012
162012
Influence automatique du parrainage: le rôle du niveau d’élaboration des marques parrains
O Trendel, L Warlop
Actes du XX Congrès de l’Association Française de Marketing, 2004
162004
Collecter les données par l'expérimentation
O Trendel, C Werle
Méthodologie de la recherche en sciences de gestion, 175-214, 2018
15*2018
" Positive Implicit Effects for Event Incongruent Sponsorship".
O Trendel, L Warlop
Advances in Consumer Research 32 (1), 2005
142005
Positive implicit memory effects for event incongruent sponsorship
O Trendel, L Warlop
Advances in consumer research 34, 102-103, 2007
132007
Stimulating consumers’ creativity through analogical thinking: How can transfer distance and transfer content be matched?
D Gotteland, A Merle, O Trendel
Recherche et applications en marketing (English Edition) 33 (1), 73-87, 2018
92018
When detailed information works better: comparison of three-and five-color/letter front-of-package nutrition labels
COC Werle, A Pruski Yamim, O Trendel, K Roche, P Nadaud
Journal of Public Policy & Marketing 41 (2), 177-195, 2022
62022
Supported, detached, or marginalized? The ambivalent role of social capital on stress at work
M Sader, B Chollet, S Brion, O Trendel
European Management Journal 39 (6), 768-778, 2021
62021
Mémorisation des parrains: l’influence de la congruence du parrainage réexaminée à l’aide du modèle de flexibilité de l’encodage
O Trendel, L Warlop
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 28 (4), 28-46, 2013
62013
The Unexpected Impact of User Manual at the Pre-purchase Stage on Product Evaluation and Purchase Intention: An Exploratory Study.
B Aubert, O Trendel, D Ray
Advances in Consumer Research 36, 2009
62009
Mémorisation implicite des parrains: avantage aux parrains non congruents
O Trendel, L Warlop
Actes du 22 ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, 2006
52006
Impact de la congruence sur l'efficacité du parrainage: une réévaluation par les mesures implicites
O Trendel
Université Pierre Mendès France (Grenoble; 1990-2015), 2006
52006
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