Suivre
Alexandre AUBRY
Alexandre AUBRY
Ass. Professor in Developmental Psychology, Université de Lorraine
Adresse e-mail validée de univ-lorraine.fr - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Improving teenagers’ divergent thinking with improvisational theater
M Hainselin, A Aubry, B Bourdin
Frontiers in Psychology 9, 320133, 2018
442018
Short forms of Wechsler scales assessing the intellectually gifted children using simulation data
A Aubry, B Bourdin
Frontiers in psychology 9, 364367, 2018
382018
Explaining the high working memory capacity of gifted children: Contributions of processing skills and executive control
A Aubry, C Gonthier, B Bourdin
Acta Psychologica 218, 1-12, 2021
372021
Measuring working memory capacity in children using adaptive tasks: Example validation of an adaptive complex span
C Gonthier, A Aubry, B Bourdin
Behavior Research Methods 50, 910-921, 2018
282018
A meta-analysis of the effects of Montessori education on five fields of development and learning in preschool and school-age children
A Demangeon, S Claudel-Valentin, A Aubry, Y Tazouti
Contemporary Educational Psychology, 102182, 2023
182023
Visual exploration of dynamic or static joint attention bids in children with autism syndrome disorder
F Cilia, A Aubry, B Le Driant, B Bourdin, L Vandromme
Frontiers in psychology 10, 435311, 2019
182019
Alerting, orienting, and executive control in intellectually gifted children
A Aubry, B Bourdin
Brain and Behavior, 1-10, 2021
102021
Comment déterminer les zones d’intérêt visuelles sans a priori? Analyse des fixations d’enfants autistes en oculométrie
F Cilia, A Aubry, B Bourdin, L Vandromme
Revue de neuropsychologie, 144-150, 2019
72019
Feasibility and benchmarking of post-quantum cryptography in the cooperative ITS ecosystem
B Lonc, A Aubry, H Bakhti, M Christofi, HA Mehrez
2023 IEEE Vehicular Networking Conference (VNC), 215-222, 2023
32023
Le fonctionnement cognitif des enfants et adolescents à haut potentiel intellectuel: investigation de la mémoire de travail et des réseaux attentionnels
A Aubry
Université de Picardie Jules Verne, 2018
32018
Development of attentional networks in intellectually gifted children
A Aubry, B Bourdin
OSF, 2018
32018
Amorçage syntaxique de structures syntaxiques complexes chez des enfants de maternelle en français oral
B Bourdin, A Aubry, L Ibernon
Psychologie française 63 (2), 145-156, 2018
32018
Les tests BV9 et B53 peuvent-ils prédire la réussite scolaire?
A Aubry, B Bourdin
L'orientation scolaire et professionnelle 45 (3), 2016
32016
Anxiety and depression in gifted individuals: A systematic and meta-analytic review
L Duplenne, B Bourdin, DN Fernandez, G Blondelle, A Aubry
Gifted Child Quarterly 68 (1), 65-83, 2024
12024
L’hétérogénéité est-elle problématique dans l’identification des enfants à haut potentiel intellectuel aux échelles de Wechsler?
A Aubry, B Bourdin
Actes du colloque de la 13e édition du RIPSYDEVE 2020, 2020
12020
How to determine visual areas of interest without any preconceptions? Eye-tracking fixation analysis in the field of autism
F Cilia, A Aubry, B Bourdin, L Vandromme
Revue de neuropsychologie 11 (2), 144-150, 2019
12019
Conceptions des enseignants des caractéristiques des élèves à haut potentiel intellectuel: Approche interculturelle
B Bourdin, A Aubry, D Fernandez, Y Gounden
Journée Internationales de Psychologie à Amiens, 2023
2023
Construction et validation d’un questionnaire sur l’utilisation des écrans au sein du foyer familial chez les enfants de maternelle et d’élémentaire
N Obrochta, A Thomas, A Aubry, M Danet, Y Tazouti
Colloque Piaget-Ripsydeve, 2023
2023
Les pratiques d'enseignement auprès des élèves à Haut Potentiel Intellectuel
A Aubry
Xème Colloque International de l’OPHRIS-Formation aux pratiques inclusives …, 2022
2022
L'estime de soi des adolescents à haut potentiel intellectuel
A Aubry, JH Guignard, C Kindelberger, B Bourdin
14ème colloque international RIPSYDEVE «Psychologie du développement …, 2022
2022
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20