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Hélène Yildiz
Hélène Yildiz
Full Professor, Professeure d’Université en Sciences de Gestion et du Manag. Université de Lorraine
Adresse e-mail validée de uniV-lorraine.fr
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Do ethnocentric consumers really buy local products?
H Yildiz, S Heitz-Spahn, L Belaud
Journal of Retailing and Consumer Services 43, 139-148, 2018
652018
Consumer learning as a determinant of a multi-partner loyalty program’s effectiveness: a behaviorist and long-term perspective
J Frisou, H Yildiz
Journal of Retailing and Consumer Services 18 (1), 81-91, 2011
592011
Nudge: A relevant communication tool adapted for agile innovation
C Dianoux, S Heitz-Spahn, B Siadou-Martin, G Thevenot, H Yildiz
Journal of Innovation Economics & Management 28 (1), 7-27, 2019
212019
Permission marketing and commitment: proposal for a theoretical framework applied to e-mail opt-in
H Yildiz
Recherche et applications en marketing (English edition) 22 (3), 5-26, 2007
182007
Internet: un nouvel outil de communication multidimensionnel
H Yildiz
Serfaty, Viviane (éd). L’Internet en Politique, des Etats-Unis à l’Europe …, 2002
132002
Explaining small-retailer patronage through social capital theory
H Yildiz, S Heitz-Spahn, L Belaud
International Journal of Retail & Distribution Management 45 (6), 641-659, 2017
122017
Investigating the factors driving channel choice and retailer choice in an omni-channel environment
S Heitz-Spahn, H Yildiz, L Belaud
Projectics/Proyéctica/Projectique, 43-60, 2018
112018
Permission et engagement: proposition d'un cadre théorique appliqué au courriel préaccepté
H Yildiz
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 22 (3), 5-27, 2007
112007
L’enracinement local des consommateurs est-il un levier de fidélisation efficace
J Frisou, H Yildiz
Actes des 15èmes Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, 2010
72010
Le joueur social et connecté: une perspective d’analyse par la théorie de l’engagement comportemental
L Belaud, S Heitz-Spahn, H Yildiz
Décision Marketing, 77-94, 2016
62016
Internet des objets
I Chouk, Z Mani, C Lapassouse-Madrid, M Vlad, G Bothorel, R Vanheems, ...
4
Prise en compte du temps dans la validation de construit en marketing
J Frisou, H Yildiz
Recherche et applications en marketing 26 (2), 29-50, 2011
32011
How fair is the handling of the claimant customer? a comparison between the e-mail and telephone channels
S Tahali, H Yildiz
Brand, Label, and Product Intelligence: Second International Conference …, 2022
22022
(R) évolution du commerce de centre-ville: de l’état des lieux à la résilience?
H Yildiz, S Heitz-Spahn, B Siadou-Martin
HAL Post-Print, 2019
22019
Comprendre le visage polymorphe du consommateur transfrontalier: un modèle théorique intégrateur
N Fleck, H Yildiz
HAL, 2018
22018
Le point de vente physique, entre espace de showrooming et espace d’achat
S Heitz-Spahn, L Belaud, H Yildiz
Décision Marketing, 27-44, 2018
22018
Mieux comprendre l’apprentissage des programmes de fidélité: vers un modèle intégrateur
J Frisou, H Yildiz
Proceedings of the 14th Journées de recherche en marketing de Bourgogne, 2009
22009
Interacting in virtual reality: When the Proteus effect stimulates 3D MMORPG players to buy
H Yildiz, A Reiter, D Vrontis, JP Mouline
Technological Forecasting and Social Change 201, 123205, 2024
12024
The influence of managerial perceptions on adopting environmental strategies in B2B: An exploratory study from emerging countries
OS Al-Kwifi, AKA Farha, S Obeidat, H Yildiz, ZU Ahmed
Industrial Marketing Management 115, 550-563, 2023
12023
The adoption of the green label by SMEs in the hotel sector: a leverage for reassuring their customers
H Yildiz, S Tahali, E Trichina
Journal of Enterprise Information Management, 2023
12023
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