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Laurent Bertrandias
Laurent Bertrandias
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Analyse de données avec SPSS®
M Carricano, F Poujol, L Bertrandias
Pearson Education France, 2010
4192010
Some psychological motivations for fashion opinion leadership and fashion opinion seeking
L Bertrandias, RE Goldsmith
Journal of fashion marketing and management: an international journal 10 (1 …, 2006
3412006
Others’ environmental concern as a social determinant of green buying
L Bertrandias, L Elgaaied-Gambier
Journal of Consumer Marketing 31 (6/7), 417-429, 2014
872014
Shoppers’ grocery choices in the presence of generalized eco-labelling
Y Bernard, L Bertrandias, L Elgaaied-Gambier
International Journal of Retail & Distribution Management 43 (4/5), 448-468, 2015
742015
A framework for digital marketing research: investigating the four cultural eras of digital marketing
L Busca, L Bertrandias
Journal of Interactive Marketing 49 (1), 1-19, 2020
532020
New technological attributes and willingness to pay: the role of social innovativeness
O Sadik-Rozsnyai, L Bertrandias
European Journal of Marketing 53 (6), 1099-1124, 2019
292019
Cutting the internet's environmental footprint: an analysis of consumers’ self-attribution of responsibility
L Elgaaied-Gambier, L Bertrandias, Y Bernard
Journal of Interactive Marketing 50 (1), 120-135, 2020
262020
LE PRIX DERRIÈRE L'ÉCRAN: étude netnographique d'une communauté virtuelle professionnelle de Pricing Managers
L Bertrandias, M Carricano
Décisions marketing, 53-66, 2006
232006
Que valent les communications interpersonnelles? Calibrage interpersonnel des connaissances et sélection des sources de conseil
L Bertrandias, É Vernette
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 27 (1), 33-57, 2012
212012
The Environmental Labelling rollout of consumer goods by public authorities: Analysis of and lessons learned from the French case
A François-Lecompte, L Bertrandias, Y Bernard
Journal of cleaner production 161, 688-697, 2017
202017
Delegating decision-making to autonomous products: A value model emphasizing the role of well-being
L Bertrandias, L Ben, O Sadik-Rozsnyai, M Carricano
Technological Forecasting and Social Change 169, 120846, 2021
192021
La préoccupation de maintien du pouvoir d'achat: proposition d'un critère de segmentation
L Bertrandias, A Lapeyre
Décisions Marketing, 11-22, 2009
192009
Sélection et influence des sources personnelles d'information du consommateur
L Bertrandias
Toulouse 1, 2006
182006
Construit et concept de leader d’opinion dans les réseaux sociaux: proposition d’un agenda de recherche
E Vernette, L Bertrandias, JP Galan, A Vignolles
28ème Congrès de l’Association Française du Marketing, 2012
152012
What is interpersonal communication worth? Interpersonal calibration of knowledge and selection of recommendation sources
L Bertrandias, É Vernette
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 27 (1), 33-56, 2012
132012
Entre logique privée et logique collective: mieux cerner l’utilisation de l’information environnementale par le consommateur
A François-Lecompte, L Bertrandias
Décision Marketing, 115-130, 2016
112016
Comprendre l’intention d’adhérer à une AMAP: une approche par la théorie du comportement planifié
L Bertrandias, JL Pernin
15e Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, 18-19, 2010
112010
How using parental control software can enhance parents’ well-being: the role of product features on parental efficacy and stress
L Bertrandias, Y Bernard, L Elgaaied-Gambier
Journal of Interactive Marketing 58 (2-3), 280-300, 2023
102023
Les mécanismes de compensation mis en œuvre par les consommateurs face à la baisse perçue de leur pouvoir d’achat
L Bertrandias, A Lapeyre
Revue française du marketing 252 (2/4), 23-39, 2015
102015
Couple ethical purchase behavior and joint decision making: Understanding the interaction process and the dynamics of influence
L Rabeson, C Paraschiv, L Bertrandias, R Chenavaz
Sustainability 14 (13), 8105, 2022
92022
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